לוגו פיל
לוגו פיל
הודעה לעיתונות

האם הגברים של "פשוט גן" בבית?

"פשוט גן- לגדול בבית" הינו גן ילדים ייחודי, אשר ממוקם ברמת השרון.
פשוט גן הוקם בשנת 2008 ע"י חברת "הגנינה" בע"מ שבבעלות הזוג נינה ואיתי ברשדסקי הגן יייחודי בין היתר בכך שהוא מעסיק מספר גדול יחסית של גברים לצד נשים, מה שנותן למקום אופי של בית אמיתי.

אחד הנושאים החשובים ביותר לזוג ברשדסקי, המדגישים את נושא הבית , הוא השמירה על איזון בין מספר הגברים לנשים העובדים בגן.
לאחרונה נראה כי מה שהיה כמעט בלתי אפשרי הפך למאוד פופולארי (כנראה שהסטיגמות נופצו) והרבה גברים מגישים את מועמדותם לעבודה בגן ילדים.
"פשוט גן" מעסיק כיום 10 גברים מלבד המנכ"ל, איתי ברשדסקי.
העשרה מהווים אטרקציה מקומית ותורמים רבות לאווירה הביתית של הגן. תהליך הלגיטימציה של גברים בגן ידע גם קשיים, אך כיום קשה לדמיין את המקום הנפלא הזה בהיעדרם.

שניר משיח בן 33 מר"ג: שניר ואיתי חברים עוד מימי התיכון לחינוך סביבתי ב"מדרשת בן גוריון". שניר, גולנצ'יק "מורעל" (משרת במילואים לפחות חודש בשנה), היה שותף פעיל להקמת "פשוט גן" ומשמש גם כממלא מקומו של איתי. שניר עובד עם גילאי 3-4, והוא סמל מוכר לא פחות משלושת הפילים שבלוגו הגן.
גיא אבניבן 41 מת"א: גיא מוביל את קבוצת פעוטון צעירים, גילאי 1-2.
לגיא תואר שני MA בפסיכולוגיה התפתחותית מאוניברסיטת קולומביה, שבניו יורק, גיא עבד כ 13 שנים כגנן במוזיאון הילדים של מנהטן וכגנן לילדים חולי סרטן בבית חולים בעיר. גיא בוגר תיכון "בויאר" בי"ם ויחידת מודיעין מסווגת בצה"ל.
גלעד יוגב-בן 26 מת"א:גלעד עובד בצוות התינוקייה, בה תינוקות בגילאי 3 חודשים-שנה. גלעד הינו ליצן רפואי אשר משתמש בכישוריו המקצועיים גם בתינוקייה.
יונתן ביאלקבן 26 מרעננה: יונתן עובד בקבוצת פעוטון בוגרים 2-3, יונתן לומד ניהול ב"מכללה למנהל".
אלעד סהר בן 32 מהרצליה: במקור מטבריה, אבא לבת שנתיים. אלעד הינו בעל כישרון טבעי נדיר בכל הקשור לעבודה עם ילדים בגיל הרך. לאחר שסיים לימודי הנדסאי וכמעט השלים את התואר כמהנדס, בחר ללכת בעקבות ליבו ופנה לעבוד בגן ילדים. אלעד שירת כחובש קרבי במג"ב
אייל לוי בן 26 מבית דגן: במקור מחולון. אייל הצטרף לצוות פשוט גן לפני כחצי שנה. לאייל ניסיון קודם בעבודה בתינוקייה. אייל הוא ילד בעצמו אשר תמיד יקפוץ על המציאה וישתולל עם הילדים. לרוב תראו את אייל כשערימת ילדים גבו. אייל שירת בחיל הים.
יונתן ביאלק יונתן בן 28 מיפו: במקור מרעננה. יונתן מסיים בקרוב את לימודיו לתואר ראשון בתקשורת וניהול במכללה למנהל. יונתן עובד בפשוט גן מזה שנתיים.
רן שפר בן 28 מהרצליה בוגר תואר ראשון בלימודי המזרח הרחוק בדגש על הודו. רן בחור שקט שהצליח לחדור ללב הילדים, ההורים והצוות במהירות מפתיעה.
עמית בילר, תל אביבי, בן קיבוץ "בית גוברין", עושה כעת את צעדיו הראשונים בתחום החינוך לגיל הרך. אם לשפוט לפי ההתחלה נראה כי לעמית עתיד מזהיר בתחום וכל שנותר הוא לקנא בילדים אשר מתחנכים על ברכיו. עמית שירת בטייסת מסוקים בח"א.
אבי כרמלי, תל אביבי בן 55, סטודנט לפסיכולוגיה התפתחותית ב"אוניברסיטה הפתוחה", הוא מבוגר בגוף של ילד ועל כן אהוב כל כך על הילדים סביבו.לאבי זו השנה הרביעית ב"פשוט גן".

"פשוט גן" הוקם כאשר איתי, אשר עבד כמנהל פיתוח עסקי וכמדריך צניחה חופשית ונינה, אשתו, אשר עבדה בבי"ס לילדים הסובלים מהפרעות נפשיות, מצאו כי גן הילדים של בתם הבכורה, תמר, אינו עומד בציפיות שלהם מגן ילדים. מכאן, בעזרתו האדיבה של דר נחום, מרצה בסמינר "לוינסקי" בנושא הקמה וניהול גן ובעליו של פעוטון "אביטל" בחיפה, "התגלגל" הרעיון להקמת גן ילדים שונה.
"פשוט גן" שונה מרוב גני הילדים המסורתיים, בעיקר בגישה הכוללת לכל תחום גני הילדים ולמשימה החינוכית אשר לשמה הוקם.

מבנה הגן מותאם ובעל היתר חוקי לשימוש כגן ילדים (אחד מהבודדים בארץ), המבנה הארגוני מסודר וכולל מנהל כללי, מנהלת מקצועית, מדריכה פדגוגית, מבשלת, גננים/ות ואנשי צוות אשר אינם מוסמכים. איכות כוח האדם באה לידי ביטוי בהרכב אנשי הצוות.

"פשוט גן" חרט על דגלו להעמיד למבחן את כל השיטות והגישות החינוכיות ובחירת הטוב מכל אחת מהן.
על מנת להוות מודל של בית, מקפידים ב"פשוט גן" על ריח של אוכל מבושל לאורך כל היום, כמו גם על קשר הדוק בין אנשי הצוות בכיתות השונות, לבין הילדים ובני משפחותיהם. פעמיים בשנה יוצאים חברי הצוות והמשפחות לטיול משותף, הכולל לינת שטח ואף צועדים יחדיו בעדלאידע העירונית.
הגן זוכה לסבסוד מלא של משרד החינוך עפ"י חוק חינוך חינם (ועדת טרכטנברג)
(סרט<http://www.youtube.com/watch?v=1Y1feP8xor4> תמונות<http://www.hagan.co.il/?categoryId=64027>),
לפרטים נוספים:
איתי ברשדסקי , מנכ"ל "פשוט גן - לגדול בבית" , זרובבל 1, רמת השרון

טל': 03-5474018 פקס: 03-5477662
טל' נייד: 054-2518500 , 054-8193933
[email protected]
www.hagan.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לימור@נירית ליווי שיווקי ויחסי ציבור.