גן סיפור 'היה הייתם שני קופים' בחולון, קרדיט צילום:אלי נאמן
גן סיפור 'היה הייתם שני קופים' בחולון, קרדיט צילום:אלי נאמן
הודעה לעיתונות

"היה הייתם שני קופים" – גן סיפור חדש בחולון בהשראת ספרו של דויד גרוסמן

עד כה הוקמו ב'עיר הילדים' 36 גני סיפור המהווים גלריית חוצות ענקית לסיפורת ילדים ישראלית ובינלאומית

חולון – עיר הילדים חונכת בימים אלה גן חדש במסגרת פרויקט 'גן סיפור', המבוסס על פיסול סביבתי של מיטב האמנים בישראל שנעשה בהשראת סיפורי ילדים ידועים. מדובר בפרויקט יחיד מסוגו בארץ ואף בעולם, השואב אליו אלפי מבקרים ותיירים מדי שנה.

מוטי ששון, ראש עיריית חולון: "באמצעות שילוב של פיסול וספרות זמינים ונגישים לכולם אנו מקווים להגביר את המודעות והאהבה לספרות הילדים וההיכרות עם גיבוריה. הפרוייקט הוא גם חלק מפיתוחה של ה"ריאה הירוקה" בחולון, הנחשבת כיום לאחת הערים הירוקות בארץ".

הגן החדש - "היה הייתם שני קופים", שנפתח בימים אלה ברח' נעמי שמר בקרית אילון בהשראת ספרו של דויד גרוסמן, תוכנן ע"י אדריכלית הנוף קרני גרשטיין. הפסלים עוצבו ע"י האמנית והפסלת לילך פנקס מרקמן והפסל והמבצע היה צוות אפי חוג'סטה בע"מ. מלבד הפסלים המרשימים כולל הגן מגרש סל, מתקני משחק איכותיים, מצללה, ריהוט גן וכמובן אזורי ישיבה, רחבות דשא וגינון.
במתחם הגן יוצבו בהמשך פסלי גן סיפור נוסף, המבוססים על ספרה של תרצה אתר ז"ל- "האריה שאהב תות" בביצוע הפסל אסף ליפשיץ.

'היה הייתם שני קופים' מספר על הילד גידי וחברו הקוף יו יו, היושבים על עץ גבוה, עובדה המפחידה את אביו של גידי. האב מנסה להרגיע את המצב כדי שבנו לא ייפול, והוא מספר להם סיפור דמיוני על העולם בימי קדם ועל חברות בת מיליוני שנים בין האדם והקוף.
בהשראת הסיפור, גם הפסלים בגן נראים כיצורים דמיוניים - הג'ירפה, שעליה מטפסים גידי, אביו והקופיף, נראית כמו עץ, דינוזאור שבקצהו ירח וקנגורו ורוד ענק עם כנפיים שעליהן זרועים כוכבים מנצנצים.

בחולון מפוזרים כיום שלושים ושישה גני סיפור, וגן זה הינו השלישי, המבוסס על סיפוריו של דויד גרוסמן – הראשון 'איתמר מטפס על הקירות' נמצא ברח' מוטה גור בקרית אילון והשני 'איתמר פוגש ארנב' ממוקם בחורשת היובל בקרית בן גוריון.

הסופר דויד גרוסמן: "בעבר כבר עובדו ספרי לסרטים ולהצגות ואולם אין דבר נעים יותר מלראות ילדים שנוגעים, משחקים ונהנים מפסלים בגן שעוצבו בהשראת דמויות מהספרים שלי".
האמנית והפסלת לילך פנקס מרקמן: "כשקראתי את הספר בספריית המדיטק, הדמויות פשוט דיברו אלי וקראו לי לפסל אותן".

פרויקט "גן סיפור", אשר החל בחולון לפני למעלה מעשור, הוא אחד מהמיזמים התרבותיים המעניינים והמיוחדים בחולון, שהביאו לביסוס מעמדה כ"עיר הילדים", לצד מוזיאון הילדים, המדיטק, מוזיאון הקריקטורות והקומיקס, המרכז לתיאטרון בובות ועוד.
במרכזו של הפרוייקט פסלי סביבה, אותם עיצבו אמנים בהשראת סיפורי ילדים מוכרים ואהובים, המוצבים בעשרות גנים ציבוריים ברחבי העיר. הגנים מציעים לילדים חוויה המגבירה את האהבה לספרים, במקביל לחשיפתם לעבודות אמנות פלסטית ברמה גבוהה. מאז פתיחת השלב הראשון של הגנים ב-2002 ועד היום הם הפכו לאבן שואבת למבקרים רבים מהעיר ומהארץ, ובחופשות החגים והקיץ נערכות בהם פעילויות לילדים סביב הסיפורים המפוסלים.
בשנת 2009 זכה הפרוייקט ב"פרס עזריאלי לתכנון אורבני" .

הכניסה לגנים חופשית בכל שעות היום ופרטים עליהם ניתן למצוא באתר העירוני
www.holon.muni.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורה לפידות יחסי ציבור וניו מדיה.