סטיב קיון
סטיב קיון
לוגו
לוגו
הודעה לעיתונות

המופע הבא במסגרת סדרת "ג'אז במשכן" – 2012/13 "הקסם של סשה ארגוב"

המופע הבא במסגרת סדרת "ג'אז במשכן" – 2012/13

"הקסם של סשה ארגוב"
ביקורו הראשון בישראל של הפסנתרן סטיב קיון
בליווי רביעיית מיתרים ואבוב
במופע מיוחד ללחניו של סשה ארגוב
האופרה הישראלית- המשכן לאמנויות הבמה, ת"א
בניהולו האמנותי של ניצן קרמר
יום ו' ה- 22.3.13

הקונצרט הקרוב ב"סדרת ג'אז במשכן " שיתקיים ביום שישי ה-22.3.12 בבית האופרה- המשכן לאמנויות הבמה, תל – אביב יוקדש לאלכסנדר (סשה) ארגוב, חתן פרס ישראל, מגדולי המלחינים של הזמר הישראלי , אשר יצירותיו זכו להכרה גם בקרב מוזיקאי ג'אז מהארץ ומהעולם.

בקונצרט הנוכחי יתארח לראשונה בישראל הפסנתרן המוערך סטיב קיון, אשר יבצע בבכורה עולמית ,יחד עם הרכב שלישיית ג'אז בהנהגתו, עיבודים מיוחדים שיצר המנצח קרלוס פראנזטי ללחניו של סשה ארגוב ובהם: "החולמים אחר השמש", "השמלה הסגולה"," דוד שמש ואנטנה גם", "הלילה הזה" "עד", "שיר משמר", "אם תרצי "ו"לפנות ערב". כמו כן יבוצעו מספר לחנים מקוריים מהקלאסיקה של קיון.

מי שחיבר בין יצירותיו של ארגוב והפסנתרן המוערך היה ניצן קרמר, המנהל המוסיקלי של סדרת ה "ג'אז במשכן" באופרה הישראלית. קרמר שלח לקיון לחנים של ארגוב . קיון התחבר לחומרים שהועברו למעבד קרלוס פראזנטי.
על הבמה, ילוו את סטיב קיון חברי הטריו מניו יורק: דיוויד וונג בקונטרה בס ובילי דראמונד בתופים, נגנית האבוב יעל זמיר וחברי רביעיית כלי המיתר הכוללים את יעל ברולסקי וחן שנהר בכינורות, עמית לנדאו בוויולה והילה קרני בצ'לו.
סטיב קיון, יליד 1938 ברוקלין, ניו יורק, נחשב כבר למעלה מחמישה עשורים לאחד מפסנתרני העילית בעולם הג'אז. בהיותו בן 5 , החל קיון לנגן על פסנתר והושפע מפסנתרני ג'אז להם האזין בבית הוריו ביניהם: דיוק אלינגטון, ארט טייטום, פאטס וולר ובאד פאוול.

קיון החל את הקריירה המוסיקלית כנגן במועדוני ג'אז בבוסטון ולאחר שסיים את לימודי המוזיקה באוניברסיטת הארוורד, הקים הרכב טריו שליווה אומני ג'אז מפורסמים שהגיעו להופיע בבוסטון, בניהם קולמן האוקינס וצ'ט בייקר.
בסוף שנות ה-50 הצטרף קיון להרכב בראשותו של החצוצרן קני דורהם .לאחר מכן ניגן קיון לצידו של נגן הסקסופון האגדי ג'ון קולטריין מה שפתח בפניו דלתות רבות בדרך לקריירה רבת שנים וסגנונות הן כמוביל הרכב והן כנגן בהרכבים של רבים וטובים מנגני הג'אז . בין השאר שיתף פעולה על הבמות ובהקלטות עם סטן גטץ, ארט פארמר, שילה ג'ורדן, סטיב סאוולו, ג'ו לובאנו ואחרים.

החל משנות ה-70 ועד היום מופיע בכל רחבי העולם בפסטיבלים הנחשבים ביותר וכן במועדוני הג'אז החשובים באירופה וברחבי ארצות הברית. לאורך הקריירה שלו, הקליט קיון עבור חברות התקליטים ecm וvenus היפנית.
סגנונו המוסיקאלי של קיון מושפע ממגוון רחב של סגנונות ג'אז, מסווינג ועד אוונגרד, מביצוע סטנדרטים ידועים ועיבודי ג'אז לקטעי מוזיקה קלאסית ועד ליצירותיו המקוריות והייחודיות. על נגינתו מעיד: "מוזיקה נוצרה כדי להעביר רגשות לאנשים, בין עם מדובר בכאב חד או בהתרוממות רוח, אני מנגן ע"פ תחושת הבטן, לגעת בליבו של המאזין זו עבורי השורה התחתונה".
המנצח קרלוס פראנזטי שיצר את העיבודים לקונצרט הקרוב, נחשב לאחד מהמוזיקאים החשובים הפועלים בניו יורק כיום. פראנזטי, יליד ארגנטינה, משלב אל תוך עיבודי הג'אז שלו את הידע הקלאסי הנרחב שלו ואת אהבתו למוזיקה לטינית. פארנזטי עבד עם נגני ג'אז ידועים ובהם: דיויד סאנשז, אדי גומז ופאקיטו דה-ריברה.

על ההקלטה ""promises kept שבה מנגן קיון עם הרכב מייתרים עיבודים ללחנים שלו אותם יצר קרלוס פראנזטי כתב מבקר הג'אז תומאס קונרד ((JazzTimes " זו הקלטה נשגבת שממנפת את החוזק שעיבודי מייתרים מלאים בפיתוי חושני יכולים להעניק להקלטת ג'אז, זו הקלטה שהיא הגשמת חלום חיים".

ההרכב:
Steve Kuhn – סטיב קיון – פסנתר
Billy Drummond – בילי דראמונד – תופים
David Wong – דיוויד וונג – בס
Yeal Zamir – יעל זמיר – אבוב וקרן אנגלית
Yael Barolsky – יעל ברולסקי – כינור
Hen Shenhar - חן שנהר – כינור
Amit Landaou - עמית לנדאו – ויולה
Hila Karny - הילה קרני – צ'לו
Carlos Franzetti - קרלוס פראנזטי – עיבודים וניצוח

"הקסם של סשה ארגוב" | סטיבן קיון ומיתרים
סדרת הג'אז במשכן לאמנויות הבמה
יום ו' 22/3/13 שעה 21:30
בית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה
שדרות שאול המלך 19, תל-אביב
מחיר כרטיס: 115-199 ₪
טלפון להזמנות: 6927777-03
www.stevekuhnmusic.com
מידע נוסף וכרטיסים: www.israel-opera.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורה לפידות יחסי ציבור וניו מדיה.