מפרסם: תקשורות יעל שביט
תאריך: 07/04/2013 13:55
נושא: אמנות
צילום - אבי חי
צילום - אבי חי
הודעה לעיתונות

שיח גלריה בתערוכתה של סאשה סטויאנוב "ציור בשתי וערב" במוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן

13 באפריל 2013, יום שבת בשעה 12:00
המוזיאון הפתוח בתפן

המוזיאון הפתוח בתפן מארח שיח גלריה בתערוכתה של האמנית סאשה סטויאנוב המוצגת בתפן, בה שטיחי קיר אמנותיים המוצגים בחלל המוזיאון וחושפים את גוף יצירתה הגדולה. במפגש שיתקיים בשבת 13 באפריל בשעה 12:00 ייקחו חלק אוצרת התערוכה רותי אופק, הצייר מוש קאשי ומעצב ספר התערוכה כפיר מלכא.

תערוכתה של סטויאנוב מעצימה מחדש ומעניקה משמעות לעבודה, לדיוק, לאיכות וליכולת הווירטואוזית במעשה האריגה והופכת את שטיח הקיר ליצירת אמנות גדולה ומרשימה.

אוצרת התערוכה רותי אופק, בחרה להציג שלושה עשר שטיחים גדולי ממדים שרוחבם מגיע ל- 10 מ' שנעשו בשנים האחרונות ומשלבים אמנות ואוּמנות (Art &Craft). בשטיחי הקיר של סאשה סטויאנוב, היא שהוגה את הרעיון, מציירת את הדימוי, טווה בפלך את חוטיה, מעניקה להם את צבעוניותם והיא האורגת אותם על הנול בשתי וערב ליצירות אמנות מרהיבות. סטויאנוב משתמשת בטכניקה עתיקת יומין ליצירת עבודות אמנות עכשוויות, המבטאות דילמות אנושיות וחברתיות של העולם המודרני, שהיא חיה ויוצרת בתוכו. סטויאנוב היא בין אמני הסיבים הבודדים המשלבים ביצירתם צילום.

רותי אופק אוצרת התערוכה אומרת: "השטיחים הענקיים של האמנית סאשה סטויאנוב, משלבים עשייה אוּמנותית ומעוררים התפעלות. החומר, חוטי הצמר הצבועים והטכניקה של האריגה, משרתים כל כולם את הרעיון והמחשבה האמנותיים. הדימויים האישיים ועם זאת אוניברסליים והביצוע המקצועי המוקפד של השטיחים, משתלבים זה בזה ליצירה אמנותית ייחודית, החריגה מאוד בנוף האמנות בת זמננו. חוטי הצמר הצבועים בגוונים מונוכרומיים, המשולבים בסוגי חוטים נוספים, העשויים בטכניקת האריגה של דורי דורות, יוצרים גוונים עדינים, טקסטורות, מעברי אור וצל ויצירת אשליית תלת מימד מפוסל ומשרתים את הקונספט והחשיבה האמנותית של סטויאנוב".

מוש קאשי, צייר ואמן ישראל, מרצה באקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל", מעלה ביצירותיו סוגיות העוסקות במקומו של הציור בעידן העכשווי.

מחיר השתתפות בשיח גלריה: 40 ₪ לאדם.
מספר המקומות מוגבל.

להזמנה מראש - המוזיאון הפתוח בתפן - 04-9109609, 04-9872022 www.omuseums.org.il

לפרטים נוספים- יעל שביט - תקשורות - 04-6930530

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- תקשורות יעל שביט.