משמאל-אריה דהן מנכל גני התעשייה של סטף ורטהימר עם ניאט ארגון שר התעשייה המדע והטכנולוגיה של טורקיה - צילום - באדיבות גן התעשייה ה"טכנופארק"
משמאל-אריה דהן מנכל גני התעשייה של סטף ורטהימר עם ניאט ארגון שר התעשייה המדע והטכנולוגיה של טורקיה - צילום - באדיבות גן התעשייה ה"טכנופארק"
הודעה לעיתונות

שר התעשייה הטורקי העניק פרס ראשון לחברה מפארק התעשייה "טכנופארק" בטורקיה של התעשיין סטף ורטהימר

בכנס תעשייה וטכנולוגיה שהתקיים באיסטנבול

שר התעשייה הטורקי: צוות ממשרד התעשייה הטורקי יגיע לביקור בגני התעשייה של סטף ורטהימר בישראל

חברת אדם אלקטרוניק בע"מ (Adam Elektronik Ltd), אחת מחברות ה"טכנופארק" GOSB) (Teknopark, פארק התעשייה שהקים התעשיין סטף ורטהימר באיסטנבול, טורקיה, זכתה בפרס ראשון, על פיתוח פרויקט חדשני בתחום התעשייה לייצוא. הפרס הוענק למנכ"ל החברה גונאס מאסיט, בכנס פארקים טכנולוגיים מכל רחבי טורקיה שהתקיים באיסטנבול בחסות ממשלת טורקיה, בו השתתף גם ה"טכנופארק" של סטף ורטהימר.
הפרס הוענק לחברה על ידי שר התעשייה, המדע והטכנולוגיה של טורקיה ניאט ארגון (Nihat Ergun), בטכס השתתפו גם אריה דהן, מנכ"ל גני התעשייה של סטף ורטהימר ומנכ"ל "טכנופארק" בגוזב ד"ר אמרה אקסן והנהלת הפארק, שנפגשו עם השר הטורקי והציגו בפניו את הפיתוחים האחרונים המתקיימים בתחום התעשייה המתבצעים ב"טכנופארק". שר התעשייה הטורקי הביע עניין רב ואמר כי, פעילותו של ורטהימר ומודל גני התעשייה שלו מוכרים לו וכי בכוונתו לשלוח בקרוב נציגים ממשרדו לסיור בגני התעשייה של ורטהימר בישראל.
בכנס שנחשב לפסגת הטכנולוגיה בטורקיה, הציגו מאות חברות תעשייה וטכנולוגיה מתקדמות, את המחקר, הפיתוחים והפרויקטים האחרונים בפעילות תעשייתית לייצוא.
כיום פועלים בטורקיה 34 אזורי פיתוח טכנולוגי תעשייתי, 2,174 חברות מו"פ (מחקר ופיתוח) טכנולוגי, בהם 19,489 עובדים, המקיימים 5,703 פרויקטים של תעשייה לייצוא, ביניהם חברות פארק התעשייה "טכנופארק", של ורטהימר בגוזב. כלל תעשיית החברות באזורי התעשייה בטורקיה, מיועדות לייצוא ומגלגלות 890 מיליון דולר בשנה.

לאחרונה העניקה מועצת העסקים ישראל-טורקיה את תואר "איש השנה" לתעשיין סטף ורטהימר על מפעל חיים, חזונו לפיתוח אזורי ותרומתו ליחסים כלכליים בין ישראל לטורקיה, כמו כן העניקה המועצה את תואר "חברת השנה" לגני התעשייה מיסודו של סטף ורטהימר על הצלחתו של ה"טכנופארק" באזור התעשייה גוזב, טורקיה.

ה"טכנופארק" בטורקיה, הוקם בבעלות משותפת של התעשיין סטף ורטהימר ומנהלת אזור התעשייה בגוזב, בהשקעה של 10 מיליון דולר, על פי "מודל תפן", גן תעשייה המשמש כן שיגור לחברות מייצאות. כמו כן הוקמה ב"טכנופארק" גלריה לאמנות לצד החברות והמפעלים. עד היום הוקמו על ידי ורטהימר שבעה גני תעשייה מצליחים, חמישה בגליל: תפן, תל חי, לבון דלתון ונצרת, אחד בעומר שבנגב ואחד בטורקיה. בגן התעשייה נצרת שייחנך החודש כבר פועלות חברות בתחום ההייטק, העיבוד השבבי ומכשור רפואי.
היוזמה להקמת הפארק החלה לפני מספר שנים, בעת ביקורו בישראל של נשיא טורקיה דאז, סולימאן דמירל שהתרשם מהקונספט וההצלחה של גני התעשייה של סטף ורטהימר. דמירל סיפר לורטהימר, כי גם בטורקיה, כמו בישראל, קיימת בריחה של צעירים מוכשרים בתחום ההיי טק לחו"ל וכי הוא מבקש להשאירם בארצו ולפתח תעשייה מצליחה, כשותפות כלכלית לחיזוק האזור.
אזור התעשייה בגוזב משתרע על שטח של 16 אלף דונם, נמצא כיום בתפוסה מלאה של 102 חברות היי טק וחברות יצרניות ומעסיק 1,250 עובדים ומתבצעים בו 1278 פרויקטים לייצוא. הפארק כולל בניין מרכזי בן 2 קומות על שטח של 2500 מ"ר, שלושה מבני תעשייה, שכל אחד מהם משתרע על שטח של 1,600 מ"ר וכמו כן שלושה מבנים רב תכליתיים בגובה שלוש קומות המשתרעים על שטח של 4,000 מ"ר.
התפתחות של השנים האחרונות, כולל ההשקעה של ורטהימר בטורקיה, הביאה לפניות רבות של יזמים ותעשיינים ישראלים אל מועצת העסקים ישראל-טורקיה, לשיתופי פעולה בין חברות טורקיות לישראליות שהועברו על ידי התאחדות התעשיינים של טורקיה (TOBB). כל זאת על רקע עליית היקף הסחר בין המדינות. הסחר בין ישראל לטורקיה ב-2011 עלה לכ-4 מיליארד דולר. היצוא לטורקיה עלה ב-34% לעומת 2010 והגיע לכ-1.8 מיליארד דולר. היבוא מטורקיה עלה ב-22% בלמעלה מ-2 מיליארד דולר.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- תקשורות יעל שביט.