מימין - ד'ר יצחק ברלוביץ - שגרירת דנמרק - יואב מריק .צילום: ברק נונא
מימין - ד'ר יצחק ברלוביץ - שגרירת דנמרק - יואב מריק .צילום: ברק נונא
הודעה לעיתונות

שגרירת דנמרק בביקור ב'וולפסון', בפרויקט "הצל ליבו של ילד"

שגרירת דנמרק בביקור ב'וולפסון', בפרויקט "הצל ליבו של ילד", היום: "לדנמרק וישראל קשר קרוב וחם. גם אנו סובלים ממחסור ברופאים ובמיטות אשפוז. נסייע ככל יכולתנו הן למרכז הרפואי והן להמשך הצלחת הפרויקט"

שגרירת דנמרק בישראל, ליסלוטה פלסנר, ביקרה היום (חמישי, 11 אפריל) במרכז הרפואי 'וולפסון' בחולון, על מנת להתרשם מפעילות עמותת "הצל לבו של ילד" שפועלת להצלת חייהם של כ-250 ילדים חולי לב ממדינות מתפתחות מדי שנה

ד"ר יצחק ברלוביץ, מנהל המרכז הרפואי 'וולפסון', בירך את השגרירה והודה לה על שהקדישה מזמנה כדי לבוא ולהתרשם מקרוב מפעילות העמותה בבית החולים. לדבריו: "אנחנו גאים בפעילות המשותפת עם עמותת הצל ליבו של ילד, אך יודעים שניתן לעשות יותר. לכן, כל עזרה, הן בתחום התשתיות והן בתחום כוח האדם, תתקבל אצלנו בברכה ובהערכה רבה".

סיימון פישר, מנכ"ל עמותת "הצל ליבו של ילד", שנכח אף הוא בביקור, אמר: "כל תרומה תסייע לנו, ולא רק לעמותה עצמה, אלא לכל האוכלוסייה שנמצאת באזור המרכז הרפואי וולפסון. התרומות מסייעות לשיפור התשתיות, הידע והיכולות של המרכז הרפואי, ואין ספק שהאוכלוסייה הישראלית ראויה לשירותי הבריאות הטובים ביותר".
ליסלוטה פלסנר, שגרירת דנמרק בישראל, אמרה במהלך הביקור: לארצי ולאצכם קשר קרוב במיוחד, שבחלקו נשען על הצלת יהודים בדנמרק בתקופת מלחמת העולם השנייה. הקשר עמכם חשוב ויקר לנו. כמדינה, אנו חווים את אותם קשיים בתחום הבריאות, למשל מחסור ברופאים ובמיטות אשפוז. נסייע לכם ככל שניתן, על מנת שתוכלו להמשיך בפעילותכם החשובה".

ד"ר ציון חורי, מנהל טיפול נמרץ ילדים ב'וולפסון' וממייסדי עמותת "הצל ליבו של ילד", ערך עבור השגרירה סיור ביחידה ובמחלקת כירורגית ילדים. במהלך הביקור פגשה השגרירה ילדים מעיראק, הרשות הפלסטינית, אתיופיה, טנזניה, זנזיבר, גאנה, קניה ורומניה. כולם הובאו על ידי הצל לבו של ילד לישראל כדי לעבור ניתוחי לב מצילי חיים ב'וולפסון'.

אל השגרירה התלווה ד"ר יואב מריק, במקום מדנמרק, המכהן היום כרופא הראשי של משרד הרווחה. ד"ר מריק יזם וארגן את הביקור סביב פרויקט. הביקור הסתיים בבית הילדים של העמותה שם פגשה השגרירה ילדים נוספים המחלימים מניתוחי לב ואת מתנדבי העמותה מרחבי העולם. לאחר חמש שנים בישראל השגרירה תסיים את כהונתה כאן בחודש אוגוסט ובתום הביקור הבטיחה שתמשיך ותתמוך בפרויקט גם באוסטריה, שם תכהן כשגרירת דנמרק הבאה.

אודות פרויקט 'הצל לבו של ילד':
עמותת 'הצל לבו של ילד' הינו פרויקט הומניטארי בינלאומי שבסיסו בישראל, הדואג לניתוחי לב מצילי חיים ומעקב רפואי לילדים ממדינות מתפתחות. המייסד והרוח החיה של עמותת 'הצל לבו של ילד' היה מנתח הלב המנוח, דר' עמרם (עמי) כהן ז"ל, מתוך מטרה לשפר את איכות הטיפול הרפואי בילדים חולי לב ממדינות מתפתחות, הסובלים ממחלות לב מולדות וליצור מרכזי טיפול מיומנים במדינות אלו.המטופלים ע"י עמותת 'הצל לבו של ילד', מתינוקות רכים ועד למתבגרים, מגיעים מ'ארבע קצוות תבל': מסנט וינסנט ואקוואדור שביבשת אמריקה, מסין ווייטנאם שבמזרח הרחוק, מרוסיה ומאוקראינה כמו גם מאתיופיה ומזנזיבר, מירדן, עיראק, הרשות הפלסטינית כמו גם מניגריה, סנגל וקונגו – יותר מ 3,000 ילדים מ-44 מדינות שונות נמנו עם הילדים שעברו ניתוחי לב במרכז הרפואי וולפסון עד כה. מדי שנה מנותחים ומטופלים ב'וולפסון', בממוצע, כ-250 ילדים עם מחלות לב מכל העולם, כאשר הפעילות כולה נעשית על בסיס תרומות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון.