תמונה מתוך ההצגה של קבוצת 1927 מאנגליה, קרדיט צילום: יח"צ
תמונה מתוך ההצגה של קבוצת 1927 מאנגליה, קרדיט צילום: יח"צ
הודעה לעיתונות

פסטיבל ישראל 2013

פסטיבל ישראל ירושלים ה-52

חודש של אירועים פסטיבליים, הפקות מיוחדות ומופעים באתרים היסטוריים ואולמות ברחבי ירושלים

האיחוד ההיסטורי של "כוורת"

שלומי שבן חושף את שירי האלבום הבא, רגע לפני כניסה לאולפן ומארח את אסף אבידן ברי סחרוף ונינט טייב

שרון אייל וגיא בכר בבית המצורעים בירושלים

בלט ז'נבה לראשונה בישראל

מהגוגנהיים למוזיאון מגדל דוד - רוקדים פלמנקו בתלבושות של פיקאסו ודאלי בהפקה הספרדית Dressed to Dance

הכוריאוגרף הישראלי הבינלאומי עמנואל גת לראשונה בישראל עם להקתו מצרפת

ענק הג'אז דון ביירון עם ה-New Gospel Quintet

פרוייקטים מוסיקלים מיוחדים: פרוייקט נדיר של פיוטים לובים בהשתתפות ברי סחרוף

יניב ד'אור ואנסמבל Naya הבינלאומי במוסיקת עולם, מוסיקה ליטורגית ומוסיקה קלאסית

"אביטל פוגש את אביטל" - פרוייקט ייחודי עם הוירטואוזים הישראלים הבינלאומיים אבי אביטל ועומר אביטל

פרוייקט Holy City: הרכבים בינלאומיים בקונצרט על החומות

האורטוריה "אסתר" מאת הנדל בניצוחו של דיוויד שטרן

לראשונה בארץ האנסמבל הווקאלי הבלגי ווקס לומיניס

"המהפיכה של בטהובן" במרתון מוסיקלי

תיאטרון עכשווי מהארץ ומהעולם:

הידקי נודה, מאמני התיאטרון החדשניים והייחודיים ביפן עם ההצגה "The Bee" בהשראת אירועי ה-11 בספטמבר

קבוצת התיאטרון האנגלית "1927" בהפקת תיאטרון האנימציה "Animals and Children took to the streets" המוגדרת כ "מאסטרפיס מקאברי!" (What's on Stage)

"השולחן" - ההפקה עתירת הפרסים של קבוצת תיאטרון הבובות Blind Summit - מההצלחות הבולטות ביותר של פסטיבל אדינבורו

"איגלו" - בכורה ישראלית להצגה שכתב וביים יחזקאל לזרוב

קבוצת זיק בהתרחשות פסטיבלית בהשראת "מיסתורי היקום" של יוהאן קפלר

בכורה להצגת ילדים על פי ספרה של ריטה "הלב של שירז"

בכורה ל"כטוב בעיניכם" – מופע שייקספירי לילדים

מירי מסיקה מארחת את נורית גלרון במופע שכולו מחווה לזמרות הגדולות ולקול הנשי

בכורה ללהקת המחול הקיבוצית

אמן הפולק הברזילאי הנודע רנטו בורגטי

ועוד

23.5.13 - 22.6.13

האביב הירושלמי לא רק מביא איתו פריחות אלא גם את פסטיבל ישראל שנערך בעיר מדי שנה.

הפסטיבל המהווה לאורך 52 שנות קיומו - נקודת מפגש בינלאומית וישראלית בין תחומי אמנויות הבמה השונות ואמנים ויוצרים מהארץ ומחו"ל- יתקיים השנה בתאריכים 23.5.2013 - 22.6.2013.

השנה מתאפיין הפסטיבל בדגשים שמטרתם לייצר לקהל חוויות תרבותיות חד פעמיות: פרויקטים, התרחשויות ומופעים המשולבים (מלבד באולמות) - באתרים המיוחדים לעיר ירושלים בלבד, רובם בעלי עבר היסטורי של מאות ואלפי שנים: מוזיאון מגדל דוד, בית המצורעים (הנסן), מתחם התחנה הראשונה החדש, בריכת הסולטן, שכונת עין כרם, מדרחוב ממילא ומדרחוב בן שטח והאולמות: ז'ראר בכר, ימקא, בית שמואל, ותיאטרון ירושלים. אירועי הפסטיבל יוצאים בחלקם מאולם התיאטרון אל חללים ומקומות בירושלים ההופכת בשנים האחרונות למרכז תרבות ותיירות תוסס.

חלק גדול מתוכנית הפסטיבל יתקיים בסופי השבוע כדי לאפשר לקהל לבלות מספר ימים בפסטיבל ובירושלים. הנחה תנתן לרוכשי כרטיסים במסגרת חבילות.

מנכ"ל הפסטיבל: יוסי טל-גן, מנהל אמנותי: משה קפטן, מפיקת הפסטיבל: מירי מנירב, יועץ למוסיקה קלאסית: גיל שוחט, יו"ר הפסטיבל: דני הלפרין.

הפסטיבל הינו עמותה ציבורית ללא מטרות רווח הפועלת בתמיכת משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים, הקרן לירושלים והמועצה לתרבות ואמנות של מפעל הפיס.

דן הלפרין, יו"ר ההנהלה הציבורית של הפסטיבל:
"פסטיבל ישראל ה 52 נושא עימו משב רוח מרענן לצד אתגרים אמנותיים יוצאי דופן. אירועי הפסטיבל השנה ייצאו מאולם התיאטרון הקונבנציונאלי אל המרחב הציבורי , באופן מותאם למיצובה מחדש של העיר ירושלים כמרכז תרבות ישראלי ומוקד תיירות בינלאומי. תכנית הפסטיבל מציגה אתגרים אמנותיים ומציבה מוקדי משיכה לקהלים רבים ומגוונים , צעירים ומבוגרים כאחד. איכות המופעים , מיקומם מחדש על רקע נופיה הקסומים של העיר ירושלים , ואווירת הפסטיבל החגיגית – כל אלה מבטיחים חודש של אלטרנטיבה תרבותית לקהל שוחרי התרבות ככלל ונאמני הפסטיבל בפרט".

יוסי טל-גן, מנכ"ל הפסטיבל על הפסטיבל וייחודו בשנה זו:
"היה חשוב לנו להרחיב ככל האפשר את חוויית הצפייה של קהל הפסטיבל ולכן שמנו דגש מיוחד מחד על פרויקטים מיוחדים ומאידך על מיקומם באתרים בעלי רקע היסטורי המיוחדים רק לירושלים. אתגרנו אמנים מהארץ ומחו"ל להופיע, ליצור או להתאים את עבודותיהם לאתרים המיוחדים ואתגרנו את מנהלי האתרים שהרימו את הכפפה וסייעו בצרכי ההפקות המיוחדות. ההיענות שזכינו לה יצרה הזדמנות לחוויה פסטיבלית בעלת ערך מוסף הקשור באוירה ותרבות.

כמו כן, מתוך הקשבה לקהל צרכני התרבות בארץ והבנת המציאות הישראלית העמוסה ב"רעשים" מסוגים שונים הנובעים מחיי היום יום- שאפנו השנה לרכז מופעים בסופי שבוע ארוכים (חמישי-שבת) כדי לאפשר בילוי תרבותי תיירותי ורגוע. רוכשי הכרטיסים לפסטיבל יוכלו לרכוש לפי בחירתם גם חבילות מופעים וגם מופעים בודדים לנוחיותם."

משה קפטן, המנהל האמנותי:
המושגים "תרבות ואמנות" מצויים זמן רב על פרשת דרכים בעולם כולו וזוכים לפרשנות המתאימה את עצמה אל המציאות בה אנו חיים ואל הקדמה. אנשי רוח ואמנים מחפשים דרכים חדשות לביטוי על מנת להמשיך ולאתגר את הצופה ואת עצמם ולהעשיר את השדה התרבותי בו הם יוצרים.
ברוח זו נבנתה תוכנית הפסטיבל: הענקת במה ומשאבים מקצועיים החושפים יצירה עכשווית ישראלית ובינלאומית בתיאטרון, במחול במוסיקה וברב תחומי. בחרנו תיאטרון המביא קולות וצורות ביטוי עכשויות, מופעי מוסיקה שהם פרויקטים שנוצרו בחלקם במיוחד לפסטיבל, מחול מודרני המייצג שפות שונות של יצירה ואירועים שיקרו רק בפסטיבל באופן חד פעמי.
מעצם אופייה פונה התוכנית גם לקהלים צעירים וגם לקהל ותיק של שוחרי התרבות . היא משלבת אמנים בעלי שם ואמנים שמושכים תשומת לב באמירתם ובקולם- בארץ ובעולם".

תוכנית הפסטיבל

פותחים ונועלים עם שני דורות במוסיקה ישראלית

הפסטיבל יפתח ויינעל בשני מופעי מוסיקה ישראלית המסמנים טווח של 40 שנה בפסקול הישראלי.

והפעם מהסוף להתחלה: פסטיבל ישראל גאה לארח במסגרתו את האיחוד ההיסטורי של הלהקה המיתולוגית "כוורת" שתנעל, בשלושה מופעים, את הפסטיבל בתאריכים 19,20,22 ביוני בבריכת הסולטן.

המופע שנולד בשיתוף פעולה בין פסטיבל ישראל וטלית הפקות לציון 40 שנה לאלבום "סיפורי פוגי" יצר התרגשות חסרת תקדים בציבור הישראלי כבר בשלב מכירת המוקדמת הכרטיסים שאזלו במהירות שיא. שוב הוכיחה כוורת שהיא בעיני רבים - מבוגרים, צעירים וילדים - רלוונטית, חוצת גילאים וחלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית.

ב-23 במאי בהאנגר שבמתחם התחנה הראשונה החדש ייפתח הפסטיבל עם שלומי שבן מהיוצרים הבולטים, מסקרנים ומוערכים במוסיקה הישראלית העכשווית. שבן יחשוף את שירי אלבומו הבא, רגע לפני כניסתו לאולפן ההקלטות ויבצע שירים מכל התקופות בעיבודים מיוחדים לערב זה. יצטרפו אליו להופעות המיוחדות לפסטיבל ,חברים אורחים ובהם: אסף אבידן, ברי סחרוף ונינט טייב. יחד (ולחוד) הם יבצעו שירים מתוך האלבום החדש וכן מן הרפרטואר הקיים. את שבן ילווה הרכב סופר גרופ המורכב מטובי המוסיקאים בישראל.
.

מחול

לביקור ראשון בישראל יגיע בלט ג'נבה (Grand Theatre De Geneve), הלהקה שהוקמה בשנת 1876 ומאז 1962 נוהלה על ידי בלנשיין, אפונסו קאטה ופטרישה נרי.

בעשור האחרון מתרכזת הלהקה בניהולו האמנותי של פיליפ כהן, במחול מודרני ובפסטיבל ישראל תציג שתי יצירות: "גלורי" למוסיקה של הנדל וכוריאוגרפיה מאת אנדוניס פוניאדאקיס, ו-"כלולות" למוסיקה של סטרווינסקי וכוריאוגרפיה מאת דידי וולדמן. זוהי הזדמנות חד פעמית לקהל לראות את הלהקה שרקדניה מוגדרים כ"יוצאי דופן" וביצועיהם כ"יופי מסנוור" ("ניו יורק טיימס").

אירוע פסטיבלי מיוחד שיגיע ממדריד והותאם במיוחד למתחם מוזיאון מגדל דוד הוא - DRESSED TO DANCE – הפקה בליווי תזמורת חיה, שהועלתה במוזיאון הגוגנהיים ומשלבת מחול פלמנקו בו הרקדנים רוקדים ומציגים כשישים תלבושות מרהיבות אשר את חלקם עיצבו דאלי ופיקאסו. האירוע שעיצבו וביימו מרגרט ג'ובה והכוריאוגרף קארלוס קאמורו מתמקד ביחסים שבין הפלמנקו והאוונגרד.

באירוע פסטיבלי נוסף, שיתקיים 16 פעמים תעלה להקת המחול L.E.V של שרון אייל וגיא בכר עיבוד תלוי מקום ליצירתם "האוס", שתותאם במיוחד לבית המצורעים (מתחם הנסן( בשכונת טלביה בירושלים, ותקרא "Housen". בית המצורעים אשר הוקם בשנת 1887 על ידי הקהילה הפרוטסטנטית בירושלים, נודע באווירת המסתורין המלווה אותו. היצירה שתבוצע במתכונת זו רק בפסטיבל ישראל נבנית אל החלל המיוחד, הפטיו של המתחם כשהקהל יושב במרפסות מסביב, ועל הבמה. היוצרים מגדירים את עבודתם כ""הפנינג מחול אקס-טריטוריאלי", ויוצאים למסע כיבוש זמני של בית הנסן כמו גם כיבוש מחדש של תפיסות חברתיות "נורמליות" את הצרעת, מצורעים וה"אחר" ככלל.

עמנואל גת, הכוריאוגרף הישראלי בעל השם העולמי, יגיע בפעם הראשונה לארץ להופעות עם להקתו מצרפת. עכשיו אחרי הלינקולן סנטר, סדלרס וולס לונדון, פסטיבל המחול בהולנד,בית האופרה בפריז, פסטיבל מונפלייה ופרסים רבים (ובהם ה"בסי" האמריקאי) הוא יעלה בפסטיבל בשיתוף עם "תל אביב דאנס" את היצירה The Goldlandbergs - סיפור של משפחה והתבוננות אינטימית במורכבות של יחסי אנוש.

להקת המחול הקיבוצית תעלה בבכורה עולמית בפסטיבל את "חסר השלם" לכוריאוגרפיה של רמי באר.

היוצרת העצמאית, ענת גריגוריו תבצע לראשונה את "Mr. Nice Guy". יצירת סולו בת 45 דקות המשלבת תיאטרון ומחול ובה היא מתמודדת בשאלות אישיות ונפשיות נוקבות.

תיאטרון ואמנות הבמה בפסטיבל ישראל

מיפן יגיע הידקי נודה, מאמני התיאטרון החדשניים והייחודיים ביפן ומנהלו האמנותי של תיאטרון המטרופוליטן טוקיו עם ההצגה "The Bee" אשר נוצרה בהשראת אירועי ה-11 בספטמבר ומשוחקת בשפה האנגלית.
ההצגה בביצוע אנסמבל שחקנים בינלאומי מספרת את סיפורו של פועל יפני ממוצע, שחוזר לביתו לאחר יום עבודה והופך לפרא אדם ברברי כשהוא מגלה שאשתו ובנו נחטפו כבני ערובה. בהצגה משתתפים השחקנים: קתרין האנטר , מרסלו מגני וגלן פריצ'ארד והיא הועלתה בבכורה עולמית ב 2006 בתיאטרון הסוהו, וזכתה לשבחים רבים ולביקורות נלהבות.

מאנגליה תגיע קבוצת התיאטרון עטורת השבחים "1927" עם הפקת תיאטרון האנימציה "Animals and Children took to the streets" המוגדרת כ "מאסטרפיס מקאברי!" (What's on Stage). ייחודה של הקבוצה הוא בחיבור בין מוסיקה חיה, תיאטרון סיפור, פרפורמנס, אנימציה וקטעי וידאו ארט ספקטקולריים. ההצגה מספרת את קורותיהן של אם ובתה המגיעות אל בניין מגורים מצחין ב"באיו", החלק המתועב והידוע לשמצה של העיר. המופע בתמיכת ה-British Council.

עוד מאנגליה- ההפקה עטורת הפרסים "השולחן" של קבוצת תיאטרון הבובות Blind Summit של ניק בארנס ומארק דאון, אמני בובות הנשענים על אמנות הבונראקו היפנית. מההפקות המצליחות ביותר שהועלו בפסטיבל אדינבורו בשנים האחרונות. על הקבוצה נכתב ב"גארדיין": "להקה צעירה, חכמה ומלאת חיים, שמפצחת את הקוד של עולם הבובות בהתלהבות ובמרץ רב". במרכז ההצגה על שולחן בובה חמומת מוח ונרגזת, שראשה עשוי קרטון, מצויה במשבר זהות קיומי.

בבכורה ישראלית תעלה ההצגה "איגלו" שכתב וביים יחזקאל לזרוב. ההצגה בהשתתפותם של אלון פרידמן ושירי גדני, מספרת את סיפורם של לני, רפי וחלום אלסקה, אשר נע על ציר הזמן ומצייר את נופן הנפשי של שתי הדמויות באמצעות זיכרונות ילדות, חלומות פרטיים ורצון משותף לנקמה.

קבוצת זיק המחברת במופעיה ומיצגיה תחומי אמנות שונים החל בפיסול, דרך עיצוב תעשייתי, מוסיקה ועד ארכיטקטורה- תעלה בפסטיבל את "Mysterium Cosmographicum" בהשראת "מיסתורי היקום" של יוהאן קפלר. המופע
משלב וידאו עם מוסיקה מקורית, וחומרים מסוגים שונים: זכוכית, אש, שעווה, פיח, תאורה, בוץ ועוד.

בהמשך למגמה שמעודדת וחושפת קולות חדשים ביצירה יארח הפסטיבל את פסטיבל "מרכז הבמה" עם 14 מונודרמות ישראליות מקוריות בבכורה שיועלו לאורך שבועיים באולם לאו מודל המחודש שבמרכז ז'ראר בכר.

תיאטרון במסגרת פסטיבל ישראל לילדים:

הפסטיבל יעלה בכורה של "הלב של שירז" עפ"י ספרה של הזמרת ריטה בהפקה של תיאטרון אורנה פורת. הספר זוכה לעיבוד בימתי, המשלב תאטרון מחול ומוסיקה אותנטית. על הבימוי והכוריאוגרפיה אמון עוז מורג.
את ההצגה מלווה פסקול מתוך אלבומיה השונים של ריטה כשהבולט ביניהם הוא האלבום הפרסי שראה אור בשנה שעברה.

בהמשך לשיתוף הפעולה המסורתי עם תיאטרון המדיטק לילדים ולנוער בחולון תועלה בכורה נוספת לילדים בשיתוף תיאטרון בית ליסין והפעם שייקספיר לילדים עם "כטוב בעיניכם" בעיבוד ובימוי מיוחד של עידו ריקלין ע"פי מחזהו בן 400 שנים של שייקספיר.

במסגרת אירועי החוצות של הפסטיבל, תעלה במתחם התחנה הראשונה קבוצת מסתורין מופע רב משתתפים בבימויה של יוליה גיניס. המופע "Mind The Gap" מתרחש בין הקהל המוצא עצמו בתחנת רכבת סוריאליסטית מתחכך עם לולייני הקרקס הנודד, נתקל בדמויות ענק ומופתע מרקדנים היוצאים מתוך מזוודות. מחול, קרקס, בובות ענק, תלבושות בעיצוב ייחודי, שירה ומוסיקה חיה.

אירועים נוספים הפתוחים לקהל יתקיימו גם במדרחוב בן שטח ובמתחם ממילא.

מוסיקה ישראלית, ג'אז ומוזיקת עולם בפסטיבל

מלבד מופעי הפתיחה והנעילה של שלומי שבן ולהקת כוורת מציע הפסטיבל תוכנית מוסיקלית עשירה.

דון ביירון הקלרניטן, סקסופוניסט ומלחין , זוכה תואר ה DORIS DUKE PERFORMING ARTIST לשנת 2012, יגיע לפסטיבל עם הרכב ה- New Gospel Quintet.
זוהי הזדמנות לקהל הישראלי לפגוש את מי שנחשב לקול ייחודי במוסיקה, היוצר ומנגן לפי המוטו : "סאונד מעל ז'אנר או צורה". ביירון הופיע על הבמות החשובות בעולם לצד ג'ון היקס, ורנון רייד, סטיב קולמן, קרול קינג, המנצח דניאל ברנבוים ותזמורות סימפוניות רבות. עשייתו הנרחבת כוללת גם תזמור מחזות זמר של זונדהיים, הלחנה ללהקות מחול וליצירות של כוריאוגרפים רבים. בפסטיבל ישראל יופיע ביירון עם הרכב מוסיקאים הכולל את: לה וואל (La Velle) – שירה, ברונו רודר (Bruno Ruder) – פסנתר, בראד גו'נס (Brad Jones) – בס, סאנג'ומה אוורט (Sangoma Everett) – תופים.

פרויקט מוסיקלי יוצא דופן הוא השקה לאלבום הפיוטים של יהודי לוב - 'נדודים' - הרואה אור לאחר שנתיים של איסוף, ליקוט והיכרות עם אינספור חומרים מוזיקליים וטקסטואליים. המופע בניהולם האמנותי מוסיקלי של יניב רבה וינקהל'ה סגל יארח את ברי סחרוף שאף השתתף באלבום. הפרויקט, ביוזמתו ובתמיכתו של מרכז אור שלום, מעניק חיים חדשים לפיוטים וללחנים שכמעט ואבדו מן העולם ומביא את המסורת המוזיקלית העשירה של יהדות לוב, המשלבת בין סגנונות מוזיקליים שונים – מוזיקה ערבית, אפריקאית, תורכית, מערבית ועוד.

אחרי סיבוב הופעות עולמי מוצלח וזכייה בפרס "לילות בארוק" בקרואטיה יגיעו לפסטיבל יניב דאור ואנסמבל NAYA – הכולל את יניב ד'אור, יאיר דלאל, נורה רול, אנדרס אריקסון, אבי אביטל, יותם חיימוביץ', ג'יימס לונגפורד וארז מונק - מוסיקאים קלאסיים בינלאומיים המשלבים בין סגנונות מוסיקליים של מזרח ומערב.

הפרויקט אותו יציג האנסמבל במסגרת פסטיבל ישראל מבוסס על טקסטים מהליטורגיקה היהודית וכולל יצירות מאת מונטוורדי, גרנדי ובוסקוביץ', לצד יצירות של מלחינים אנונימיים, פיוטים ומזמורים בלאדינו. באינדיפנדנט הבריטי נכתב על הפרויקט: " הקהל בקושי נשם כדי לא לשבור את השקט...".

מפגש מוסיקלי יוצא דופן אותו מארח הפסטיבל בבכורה ישראלית הוא "אביטל פוגש את אביטל בהשתתפות עומר קליין ואיתמר דוארי".
זהו מפגש של אמנים ישראלים בינלאומיים וירטואוזים. המנדוליסט אבי אביטל מועמד לגראמי 2010) הוא אחד מהמוסיקאים הבינלאומיים הבולטים של הדור הצעיר: הניו יורק טיימס תאר אותו כ"בעל נגינה מעודנת ורגישה להפליא". הבסיסט, נגן העוד והמלחין עומר אביטל הוגדר על ידי הדאון-ביט כ"אחד המוסיקאים המלהיבים והמרגשים שהבליחו בסצנת הג'אז בעשרים השנה האחרונות...". אתם על הבמה ,הפסנתרן והמלחין הישראלי עומר קליין ונגן כלי ההקשה איתמר דוארי.
המופע המיוחד ינוע בין ז'אנרים כמו ג'אז , פאנקי , בלוז ומוסיקה תימנית אותנטית , מוסיקה קלאסית ועוד.

מברזיל יגיע אמן הפולק והאקורדיון הברזילאי רנאטו בורגטי, המוזיקאי הראשון שזכה בתקליט זהב בברזיל על אלבום אינסטרומנטלי. בורגטי וההרכב שאתו משלבים מוסיקה מסורתית כגון המילונגה, צ'סררה יחד עם אלמנטים של ג'אז, טנגו ומוסיקה קאמרית.

מירי מסיקה תארח את נורית גלרון בערב של מחווה לקול הנשי. במופע שיעלה בפסטיבל תבצע מירי שירים מן הרפרטואר הקבוע שלה לצד ביצועים מיוחדים לשירים של זמרות גדולות מהעולם כמחווה לקולה של האישה במוזיקה הישראלית והבינלאומית.

במתחם התחנה הראשונה יקיים הפסטיבל בשיתוף פעולה עם מועדון הזאפה מופעים מיוחדים ובהם: דניאל זמיר מארח את נינו ביטון; "נקודת מפגש" – הרכב ישראלי חדש בהשתתפות שלמה בר; מופע של הזמרת ריף כהן, ומופע לכל המשפחה משיריו של יהונתן גפן.

גם השנה ימשיך לפעול מועדון הג'אז-פיס בשיתוף עיריית ירושלים והאגף לתרבות ואומנויות. במסגרת זו יתקיימו אירועים פתוחים לקהל והפעם גם במתחם התחנה הראשונה, במדרחוב בן שטח.

מוסיקה קלאסית בפסטיבל ישראל

על רקע חומות ירושלים, במגדל דוד ובימק"א יקיים הפסטיבל את פרוייקט Holy City: שלושה קונצרטים המפגישים את ההרכב התזמורתי מאסטוניה והמקהלה הלאומית של לטביה לביצוע יצירות עתיקות הקשורות בירושלים ובהן: ירושלים (מונטוורדי) , תפילות ערב (יוסף ברדנשווילי), לכה דודי (שלמה אלקבץ), ירושלים החדשה (אנדרה אויבו) ועוד. על הפרויקט ינצח מנהלו המוסיקלי של האנסמבל הכלי Hortus Musicus, אנדרס מאסטונן. התזמורת והמקהלה יופיעו גם כל אחת לחוד, בקונצרטים שיתקיימו באולם ימק"א.

אירוע מוסיקלי נוסף הוא "אסתר" - אורטוריה מאת הנדל בביצוע האנסמבל הקולי הישראלי ותזמורת בארוקדה. זוהי האורטוריה האנגלית הראשונה שחוברה והיא מבוססת על טקסט בעקבות מחזהו של ראסין "המן ומרדכי". על הקונצרט ינצח דיוויד שטרן וישתתפו בו הסולנים: אלון הררי, קלייר מגנאג'י, פרנסיס ג'פרי, עודד רייך.

הפסטיבל יציין 100 שנה לכתיבת "פולחן האביב" מאת סטרווינסקי, בקונצרט חגיגי של התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור בניצוחו של פרדריק שאזלן. בחלקה השני של התכנית: רימסקי-קורסקוב - קפריצ’יו ספרדי, רוול - קונצ’רטו לפסנתר ביד שמאל.

אנסמבל ווקס לומיניס ("הקולות המוארים") מבלגיה, בניהולו המוסיקלי של ליונל מוניאר- מהאנסמבלים הבולטים כיום בתחום מוסיקת הרנסאנס, יגיע לקונצרט חד פעמי בהרכב של עשרה זמרים והרכב קונטינואו קטן מלווה- בתוכנית הכוללת את ה'סטאבאט מאטר' ויצירת המופת "טה דאום" מאת סקארלטי ויצירות של שני נציגים חשובים של הרנסאנס, לוטי וקריסימי.

השנה יוקדש המרתון השנתי בהגשת גיל שוחט ל "מהפיכה של בטהובן". המרתון ידגיש את המהפכה שחולל בטהובן בתפיסת המוסיקה בפרט והאמנות בכלל ויבוצעו בו
יצירות מופת מאת המלחין. כמו כן תיבדק השפעתן על יצירה מוסיקאלית בז'אנרים שונים כג'אז ופופ. בין האמנים המתארחים: מקס טאן (כינור), ליאוניד פטשקה (פסנתר), ויקטור סטניסלבסקי (פסנתר), ברכה קול (מצו סופרן), אנדראס מוסטונן (כינור), תזמורת אוניברסיטת הארוורד, פדריקו קורטז (מנצח).

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורה לפידות יחסי ציבור וניו מדיה.