הודעה לעיתונות

מחקר התיירות הגלובלי של CNN : בטיחות וביטחון הם השיקול העיקרי של תיירים מרחבי העולם, במקום השלישי והרביעי מחיר ומוניטין

מחקר גלובלי של תפיסות ומגמות התנהגותיות בטיולים של צרכני CNN חשף שבטיחות וביטחון יוצרים עניין רב יותר בעת בחירה ביעד טיולים בינלאומי מכל גורם מכריע אחר, עבור יותר משני שלישים מהמשיבים לסקר.

  • 67% אמרו ש"בטיחות וביטחון" הם הגורמים החשובים ביותר
  • 60% מונעים על ידי ה"מחיר"
  • 58% מונעים על ידי "מוניטין"
  • 55% אמרו ש"ידע וזמינות מידע" הם הגורמים החשובים ביותר
  • 54% מונעים על ידי "מגוון הדברים שניתן לעשות/נוחיות"

הסקר ביקש ממשתתפים מכל העולם בלמעלה מ-70 מדינות, שגויסו דרך אתרי CNN, לזהות את גורמי המפתח המשפיעים בתהליך קבלת ההחלטות שלהם, כשהם מחליטים הן לגבי יעדים לנסיעות למטרות פנאי והן לגבי נסיעות עסקים.

סגן נשיא בכיר במחקר פרסום ומכירות, פיתוח ותובנות קהלים ב- CNN INTERNATIONAL דידייה מורמס אמר: "מיתוג יעדים הפך לאחד ההיבטים התחרותיים ביותר של תעשיית התיירות היום ותובנות אלה הן בעלות ערך עבור מדינות המעוניינות לשווק את עצמן כיעד לבחירתם של התיירים."

"העובדה שבטיחות וביטחון חשובים יותר באופן משמעותי למשתתפים בסקר מעלות הטיול, אפילו בזמנים קשים, מצביעה על כך שבתקופות של אי שקט אזורי, המטוטלת מתנדנדת. כאשר מוניטין הופך גם הוא לגורם מפתח, מועצות התיירות ימשיכו לשחק תפקיד חשוב בעיצוב תפיסות בינלאומיות של ארצם על מנת לעודד צמיחה בתיירות", הוא מוסיף.

נושא "המחיר" נמצא במקום השני בקבלת החלטות לגבי טיול, ומשקף את ההשפעה המתמשכת של המשבר הכלכלי על צרכנים. אך למרות זאת, נתוני תחזית הצמיחה האחרונה של UNTWO מאשרים את חזקת תחום התיירות הגלובלי התוסס.*

אך המשתתפים בסקר אינם מודעים למחיר בלבד. הם גם עורכים הבחנות. "מוניטין" הוא הגורם השלישי שנלקח בחשבון עבור משתתפים בסקר שבוחנים יעדים לטיולים.

הסקר גם חושף כי משתתפים בסקר מכל העולם מעדיפים לאסוף מידע לפני הטיול.

  • 50% משתמשים בארבעה מקורות מידע ומעלה כשאר הם מחפשים יעדים
  • אתרים של יעדים ספציפיים מובילים את הדרך כמקור למידע לגבי טיולים (57%) כשאתרי תוכן לגבי נסיעות (55%) צמודים במקום השני.
  • 55% מעדיפים להסתמך על המלצות ומידע שנאסף על ידי בני משפחה, חברים ועמיתים
  • לעומת זאת, עבור 49% אתרי סקירת יעדים הם מקור מידע חשוב ביותר לטיולים

*לפי נתוני UNTWO, התיירות הבינלאומית הייתה איתנה ב-2012, כשנחיתות בכל רחבי העולם הגיעו למיליארד בפעם הראשונה בהיסטוריה וצמחו ב-4%+*. נתוני ינואר של UNTWO מראים שהמגמות ימשיכו במהלך 2013, כשהארגון חוזה עליה בין 3%+ ו-4%+. מקור: הברומטר לתיירות עולמית של UNTWO, דוח ינואר 2013.

מטרתה של סדרת שירותי Consumer Connect היא להבין טוב יותר את התפיסות וההתנהגות בעת רכישה של משתמשי המותג CNN כלפי מגזר מסויים. סקר Consumer Connect: Travel & Tourism של CNN נערך בין אוקטובר ודצמבר 2012 ובוצע על ידי Ipsos.

בסקר Consumer Connect: Travel & Tourism השתתפו 3,106 נסקרים מיותר מ-70 מדינות בכל רחבי העולם, שגויסו דרך אתרי CNN. כ-69% היו גברים ו-31% נשים כשגילם הממוצע הוא 40. הנושאים המרכזים שנסקרו כללו מנהגי נסיעות ופעילויות, גורמי קבלת החלטות, השפעתם של אירועים תרבותיים על הטיול, תחזית של 2013 ונתוני מידע לגבי מותגי מלונות. זוהי המהדורה ה-14 של סדרת Consumer Connect.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גולדפינגר תקשורת ואסטרטגיה.