מקהלת הגליל העליון
מקהלת הגליל העליון
אליהו הכהן קרדיט צילום: זאב גלילי
אליהו הכהן קרדיט צילום: זאב גלילי
הודעה לעיתונות

לרגל סיום עונת הקונצרטים בקשת אילון – קונצרט המוקדש ללחניו של חנינא קרצ'בסקי עם מקהלת הגליל העליון

== מקהלת הגליל העליון, בניהולו האמנותי ובניצוחו של רון זרחי, ועם הזמרת גוני כנעני, יעלו קונצרט מיוחד שיוקדש כולו לשיריו המוכרים והאהובים של המלחין חנינא קרצ'בסקי, מאבות הזמר העברי. את הקונצרט ינחה חוקר הזמר העברי הנודע אליהו הכהן, חתן פרס ישראל למפעל חיים בשנת תשע"ג, שיספר את סיפור חייו של המלחין ותעלומת מותו הטרגי וישפוך אור על שיריו ועל התקופה בה נכתבו.

"צלילי חנינא": מקהלת הגליל העליון. מנצח המקהלה: רון זרחי
גוני כנעני, סופרן. אליהו הכהן, מנחה
יום ו' 7 ביוני, 2013 בשעה 21:00 - קיבוץ אילון ==

חנינא קרצ'בסקי נולד בעיירה פֶּטְרוֹבְקָה שבבסרביה בשנת 1877. ומגיל גילה כשרון מוסיקלי בולט. הוא למד נגינה וניצוח במוסקבה יעלה ישראל בימי העלייה השניה, בשנת 1908, ונתקבל כמורה למוזיקה בגימנסיה הרצליה שם הקים מקהלות תלמידים ואף שתי תזמורות נוער. הוא היה נוהג להוביל תהלוכות של תלמידים ברחובות תל אביב כשהם שרים שירי חלוצים. הוא הלחין מנגינות רבות למילים של חבריו להוראה, סופרים ומשוררים, מנגינות שנאגדו לאחר מותו בכותר "צלילי חנינא". חנינא קרצ'בסקי שם קץ לחייו בימים האחרונים של שנת 1925, ונקבר בבית הקברות טרומפלדור בתל אביב.

מקהלת הגליל העליון בניצוחו של רון זרחי יבצעו בקונצרט זה משיריו של קרצ'בסקי, בהם "על שפת ים כינרת", "בשדמות בית לחם", "אל ראש ההר", "פה בארץ חמדת אבות" ואחרים.
קונצרט זה יחתום עונת קונצרטים עשירה ומוצלחת במרכז למוסיקה קשת אילון, ואחריו יתפנה המרכז להכנות אחרונות לקראת קורס הקיץ של קשת אילון שיחל השנה ב-21 ליולי, יסתיים ב-8 באוגוסט ויכלול כמידי שנה קונצרטים, כיתות אמן, סדנאות, מופעים שונים ופעילויות מגוונות.

מקהלת הגליל העליון Upper Galilee Choir
מנצח ומנהל מוסיקלי : רון זרחי. מנהל כללי : אמוץ אור

הוקמה בשנת 1978 על ידי המנצח סטנלי ספרבר ובשנים הבאות ניצחו עליה אהרן
חרל"פ, ורוניקה בלומרס-בל ואמיר ברנהרד; מנצחה הקבוע משנת 1985 הוא רון
זרחי. רפרטואר המקהלה כולל מוסיקה מודרנית וקלאסית, מוסיקה ישראלית ושירי
עם, והיא מתמקדת בביצוע יצירות מהבארוק ומהרנסנס, בדגש על מוסיקה ליטורגית. המקהלה מרבה להופיע בכנסיות כמו טבחה, דורמיציון כנסיית אעבלין ואחרות, פסטיבלים של מוסיקה ליטורגית כמו פסטיבל אבו-גוש, וכן משתתפת בקביעות בפסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון. המקהלה הופיעה עם תזמורת בולטות בארץ בהן התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור והתזמורת הקאמרית הקיבוצית, תזמורת באר שבע, וכן עם אנסמבלים שונים. בצד תכניות א-קפלה ביצעה המקהלה בשנים האחרונות סדרות קונצרטים בהפקה עצמאית: "תודה וזמרה"–מוסיקה לשבת ולימים הנוראים מאת לבנדובסקי; האורטוריות "המשיח" ו"ישראל במצרים" מאת הנדל ו"בריאת העולם" מאת היידן, ערב מחווה ליהודה שרת – "סדר פסח נוסח יגור" ולאחרונה "ערבית לשבת" מאת יחזקאל בראון. המקהלה ערכה סיורי הופעות רבים באירופה, זכתה במדליית ארד בתחרות המקהלות ע"ש פלסטרינה ברומא (2000), והופיעה ב"פסטיבל חמש הדתות " שהתקיים
בגרמניה (2004) וכן בברצלונה וצפון ספרד (2008). במקהלה כ-50 חברים מישובי עמק החולה, הגליל העליון ורמת הגולן. חלקם בעלי השכלה מוסיקלית, ואחרים השתלמו במשך הזמן בקורס למנצחים בסמינר לוינסקיו במסגרות אחרות. רוב הזמרים לומדים פיתוח קול באופן קבוע. המקהלה פועלת בחסות מחלקת התרבות של המועצה האזורית הגליל העליון.
רון זרחי, מנצח Ron Zarchi בן קיבוץ גניגר. בוגר המחלקה לניצוח וקומפוזיציה באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בתל-אביב. התמחה בגרמניה בביצוע מוסיקה מוקדמת. היה מנצח של האנסמבל הקאמרי "א-קפלה ירושלים", של מקהלת האיחוד ושל מקהלת "גיתית" חיפה. כיום נמנה על סגל ההוראה של המדרשה למוסיקה במכללת לוינסקי ומנצח על מקהלת הגליל העליון
ועל מקהלת הנשים "המיולה".

לפרטים נוספים על הסדרה: http://www.keshetei.org.il/HE/concert_HE.asp?s=854

טל' לכרטיסים 04-9858131/191
להזמנה באינטרנט היכנסו ל- www.keshetei.org.il

לפרטים נוספים, תמונות, תיאומי ראיונות ועוד נא לפנות לגילי אלון-ביטון, 054-4352353, [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ.