איידה גומז
איידה גומז
הבלט הספרדי החדש
הבלט הספרדי החדש
מריה טולדו
מריה טולדו
הודעה לעיתונות

"מדרידאנסה" 2013 - חגיגת מחול ושירה מספרד - אמנים מהעכשויים והחשובים כיום בספרד במרכז סוזן דלל

אירועי "מדרידאנסה" חגיגת האמנות והמחול הספרדית- תתקיים זו השנה השלישית במרכז סוזן דלל בין התאריכים 16-22 ביולי במרכז סוזן דלל, בתל-אביב.

הפרוייקט הוא הפקה משותפת של מרכז סוזן דלל ועיריית מדריד ובשיתוף פעולה עם פסטיבל "סומאפלמנקו" המתקיים בו זמנית במדריד.

"מדרדידאנסה" 2013 בשיתוף ובתמיכת קהיליית מדריד, מכון סרוונטס ושגרירות ספרד בישראל, השנה מושם הדגש על הזיקה של הפלמנקו לאמנויות אחרות.

יאיר ורדי מנכ"ל סוזן דלל: "בעולם המחול הספרדי,אמנות הפלמנקו תופסת מקום ייחודי,בולט,מגדיר ומשפיע. אם במאה ה-20 זכה הפלמנקו התיאטרלי למעמד בכורה,ניתן לנבא שבמאה ה-21 יהיה עליו להתמודד עם המסורת המפוארת כשפניו אל העתיד. אסתטיקת הפלמנקו, המודרנית כבר בתחילתו, ידעה להסתגל למהירות ולרדיקאליות של האמנות העכשווית. לאמיתו של דבר, ניתן להגדיר את מחול הפלמנקו כאמנות מודרנית על פי כל הכללים. היא מחוברת לאוונגרדים ולאמנים הדגולים ביותר, שהם מקור כוחה וסגולותיה.אמנות הפלמנקו ניזונה מזיכרונות של תרבויות אחרות, של סגנונות אחרים, וכך הלכה והתגבשה עד שהגיעה למימדיה העכשוויים והיא משפיעה על אמנויות אחרות- במדרידנסה 2013 נעלה מופעים הבודקים את הזיקה הזו".

אירועי מדרדנסה יפתחו במופע טיטאניום של להקת "הבלט הספרדי החדש" שבביקורה השלישי במרכז סוזן דלל תעלה מחול בו נפגשים ומתמזגים שני סגנונות מחול: פלמנקו והיפ-הופ. מנהליה האמנותיים של הלהקה אנחל רוחס וקארלוס רודריגס והכוריאוגרף של המופע צ'בי מורדאי, יצרו את המופע מתוך רצון להראות שהפלמנקו יכול להסתמך על החידושים של המחול העירוני ולהמשיך להיות אמנות אוונגרדית בהתפתחות מתמדת. במופע טיטאניום יופיעו על הבמה 6 גברים רקדנים ו- 4 מוסיקאים , לשם מיזוג עולם הפלמנקו עם תרבות ההיפ-הופ.
(טיטאניום | "הבלט הספרדי החדש " 16,17| ביולי בשעה 21:00 מחיר כרטיס: 180/150 ₪)

זמרת הפלמנקו הידועה מריה טולדו תגיע עם המופע "הדרך לשיר פלמנקו"- שירת פלמנקו בליווי עצמי על הפסנתר בליווי נגן גיטרה וזמרת. טולדו מגלמת את החדש שבפלמנקו העכשווי. זוהי ה"קנטאורה" (זמרת פלמנקו) הראשונה המלווה את עצמה בפסנתר וביצירותיה חובקות השירה וההרמוניות הסתעפויות אינסופיות מתוך הג'אנר. באמתחתה פרסים רבים בתחום שירת הפלמנקו ובהם פרס NOVEL בשירה של לס מינס", הפרס הראשון הדו-שנתי של העיר קדיס והפרס הראשון "קנטס דה קומפאס" במיירנה דל אלקור.
היא זוכה לכבוד רב וביקורות מהללות בספרד: " מריה אוצרת בנפשה את השירה האנדלוסית וצוללת לתוך הצורות בחיפוש אחר הצלילים המקוריים של האמנים הדגולים".(אנחל אלברס-"אל פאיס") "אמנית שהגיעה לפסגת הפלמנקו. היא שרה כאילו מתוך המפגש האינטימי הנדרש וההכרחי לפלמנקו כדעתו של חוסה אורטגה אי גאסט, גדול האינטלקטואליים הספרדיים של המאה ה-20" (פרופסור לואיס מריה אנסון "אל מונדו").
( "הדרך לשיר פלמנקו " | מריה טולדו | 18 ביולי | שעה 21:00 | מחירי כרטיסים 150/180 ₪)

את אירועי מדרידנסה 2013 תחתום הפרימה בלרינה של המחול הספרדי, איידה גומז בביקור שני בישראל והיא תעלה את יצירתה האחרונה ADALI ( מדריד בשפת הצוענים) ולצידה שני רקדני הפלמנקו כריסטיאן לוזאנו ואדוארדו גוארו והרכב מוסיקלי של 9 נגנים. היצירה מספרת את סיפורו של המסע אל המחוזות הפנימיים של הפלמנקו, אם כי לא אל עברו. המוסיקה והכוריאוגרפיה מבקשות להתמזג כשפניהן קדימה, והדבר מומחש כבר בקטעי המבוא באמצעות דו-שיח בין המסורתי והטכני.
ADALI") " | איידה גומז | להקת מחול ספרדי | 21,22 ביולי | בשעה 21:00 מחיר כרטיס 180/150 שח )

"מדרידאנסה " 2013
מחירי הכרטיסים אולם סוזן דלל 150/180 ₪
מרכז סוזן דלל : 16-22 ביולי 2013
טל' להזמנת כרטיסים: 03-5105656
http://www.suzannedellal.org.il/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורה לפידות יחסי ציבור וניו מדיה.