הודעה לעיתונות

ליאונה לחאני מנחת התוכנית "בתוך המזרח התיכון" של רשת CNN מגיעה לישראל במסע ארכיאולוגי אחר תעלומות ארץ הקודש

התוכנית "בתוך המזרח התיכון" של רשת החדשות הבינלאומית CNN מגיעה לשיראל. התוכנית שתשודר ביום ד', 7.08.2013, בשעה 19:30 בערוץ 102 ב-YES. יבקר באזורים הצפוניים של ישראל ויערוך מסע ארכיאולוגי שיחשוף ויבחן את התעלומות של ארץ הקודש.

כתבת CNN, ליאונה לחאני, מתחילה את סיורה בעכו. בשוק העיר הקיים מזה מאות שנים פוגשת לחאני את אורי ירמיאס, שף שלאחרונה שיפץ ארמון מהתקופה העותומאנית והפך אותו לאחד ממלונות הבוטיק הראשונים בעכו. שיקום העבר הוא עיסוק אופנתי בעכו של ימינו, אך יש לומר כי לא כולם בעיר מתלהבים מהרעיון.

מאוחר יותר, "בתוך המזרח התיכון" לחאני מרחיקה לפינות המרוחקות של הגליל לפארק הלאומי טל חצור. התוכנית מצטרפת לחפירה ארכיאולוגית לפנות הבוקר ופוגשת את הארכיאולוג הישראלי הנודע אמנון בן-תור, המסביר למה הצפון הישראלי כל כך עשיר במורשת היסטורית. כמו כן בן-תור מספק ללחאני הצצה לממציאה האחרונה שלו – ספינקס מצרי עתיק שהתגלה לאחרונה, ובאופן בלתי מוסבר, בטל חצור.

לבסוף, העיר שכם בגדה המערבית ידועה בשל יצרני הסבון המסורתיים שלה ובשל הכנאפה, עוגת גבינה ערבית פופולארית. אך לא רחוק משכם נמצאת העיר השומרונית העתיקה סבסטיה, אחד מאתרי הארכיאולוגיה הגדולים ביותר בשטחים הפלשתינאים. לחאני פוגשת את אוסאמה חמדאן העוסק בשימור אתרים, שמסביר מדוע השרידים העתיקים – והמפוארים – של סבסטיה נמצאים תחת איום

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גולדפינגר תקשורת ואסטרטגיה.