רשת מרפאות פרופורציה
רשת מרפאות פרופורציה
הודעה לעיתונות

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע: גוגל ורשת מרפאות פרופורציה השתמשו באופן תקין במילות חיפוש לפרסום ממומן

לפי החלטת בית המשפט המחוזי השבוע, ניתן להשתמש בשמות של חברות כבמילות מפתח לשם הצגת פרסום ממומן. ד"ר קליין יפצה את החברות וישלם הוצאות המשפט

חברת גוגל, המפעילה את מנוע החיפוש הידוע, מספקת בין היתר שירות בשם ADWORDS, המאפשר לבעלי עסקים לרכוש "קישורים ממומנים" שיוצגו באופן מודגש עם תוצאות חיפוש מילות המפתח שהוקלדו. בכך ביטל בית המשפט את תביעת קליין משנת 2007, לפיה נעשה שימוש שלא כשורה בשמו. הפסיקה החשובה נותנת את הדעת לכך, שרשת מרפאות פרופורציה נהגה כשורה, ולא עשתה כל שימוש בשמו של קליין לצרכי פרסום: "המודעה עצמה אינה מטעה, אינה כוללת את שמו ואינה מציינת כל מידע הקשור אליו".

מרשת מרפאות פרופורציה נמסר: "אנו שמחים שבית המשפט קבע, שנהגנו כשורה ולא השתמשנו בשמו של הרופא בפרסומות שלנו, שעסקו אך ורק בשירות הרפואי והמקצועי שאנו נותנים. הפסיקה חשובה ורלוונטית לכל גוף שמפרסם את שירותיו ואת מוצריו. היא משפיעה על אופן השימוש הראוי והחוקי במנוע החיפוש של גוגל ובמילות מפתח לשם העלאת פרסום בנושא הנבחר, במקרה שלנו, תחום האסתטיקה והפלסטיקה"

עו"ד אופיר יוסף, שייצג את רשת מרפאות פרופורציה, מסר: "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עמדתנו, לפיה לא היה כל פסול באופן הפרסום של פרופורציה באינטרנט, כנהוג וכמקובל בארץ ובעולם. גם ד"ר קליין השתמש במילות החיפוש 'פרופורציה' כדי להציג פרסום ממומן ולקדם את פרסומיו-הוא. הצגת קישור ממומן בפני גולש כשהוא מחפש בית עסק, הוכרה כחלק מכללי תחרות הוגנת. פסק הדין העדיף את עקרון התחרות החופשית, כדי לאפשר חופש בחירה לצרכן הנבון, ועל כך אנו מברכים".

ד"ר קליין חויב להחזיר את 50 אלף השקלים שקיבל מגוגל ומפרופורציה, ולשלם את הוצאות המשפט שלהן בשתי הערכאות ושכר טרחת עו"ד בסכום של 28 אלף שקל לכל אחת מהחברות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- יוספה תקשורת - דוברות ויחסי ציבור.