Re3 - מקדמים אורח חיים בר קיימא ברשויות המקומיות
Re3 - מקדמים אורח חיים בר קיימא ברשויות המקומיות
הודעה לעיתונות

פעילות הגינות הירוקות של Re3 בבתי הספר בלוד ממשיכה גם בשנת הלימודים הבאה

תשעה בתי ספר בלוד, בשכבות גיל שונות ומגוונות, השתתפו בשנה האחרונה בפעילות הגינות הירוקות של חברת Re3 בעיר לוד במסגרת פרויקט משותף לעיריית לוד והמשרד להגנת הסביבה.

בחודשים האחרונים של שנת הלימודים קיימה חברת Re3 פעילות הדרכה בנושא אורח חיים בר-קיימא בבתי ספר שונים בלוד. הפעילות נערכה במסגרת פרויקט משותף של עיריית לוד והמשרד להגנת הסביבה שמטרתו להעמיק ולהעשיר את ידיעותיהם של התלמידים בעיר בנושאים של איכות הסביבה ואורח חיים בר-קיימא, ולתת להם כלים מעשיים לשימוש בחיי היום היום. בפעילות השתתפו תלמידים בעיר בלוד מ-9 בתי ספר שונים, ביניהם הקריה הבין-תחומית אורט לוד וכן ביה"ס הערבי השש-שנתי אורט להנדסה ומדעים. בפעילות השתתפו מגוון שכבות גיל, החל מכיתות ב' ועד לכיתות יא', תוך הירתמות מלאה של בתי הספר, המנהלים ומחנכי הכיתות.

במסגרת הפעילות נערכו 10 מפגשים בני שעתיים במהלך שעות הלימודים, כאשר כל מפגש התחיל בשעה של לימודים עיוניים על נושאים כמו צרכנות נבונה, משבר הפסולת בישראל ובעיית ההטמנה, קומפוסט וכיצד מפיקים אותו, והקשר בין כל הנושאים הללו לאורח חיים בר קיימא. בשעה השנייה של הפעילות עסקה ההדרכה בהקמה וטיפוח של גינות אקולוגיות ירוקות בבתי הספר. הילדים הקימו ערוגות ירק, יצרו "ספירלות" תבלינים, שתלו עצים וכמובן דאגו להשקות ולשמר את הגינות בין המפגשים, בנוסף שילבו הילדים בגינות מתקנים שונים כגון עציצים ומתקני השקיה לציפורים אותם הכינו באמצעות שימוש חוזר בחומרים שהביאו מביתם. בנוסף חלק מהפעילויות עסקה גם בשמירה על הגינה, ניכוש עשבים, ליקוט זרעים מגידולי השנה שעברה ועוד.

הקמת הגינות הירוקות נעשתה על פי גישת ה-Permaculture, המתבססת על תכנון נכון והכנת יסודות טובים ומועשרים בחומר אורגני רב, שרובו ניתן להשיג משאריות הזבל שלנו (עשבים שוטים וגזם צמחי, קרטונים, נייר וקומפוסט) כאשר שתילה במצע כזה מאפשרת לצמח קליטה וצמיחה מוצלחים.

הפעילות התקיימה בחודשים האחרונים של שנה"ל ותמשיך גם בתחילת שנת הלימודים.

אודות Re3
Re3 היא חברה לשירותי ניהול פסולת, קידום אורח בר קיימא וצמצום משאבים באמצעות חינוך, הסברה והטמעה בהתבסס על 3 מטרות עיקריות הפחתה, שימוש חוזר ומחזור תוך חסכון מקסימאלי במשאבים ושמירה על הסביבה. Re3 מחויבת לתוצאות ומציעה לרשויות פתרון מלא: מתכנון ועד יישום של פתרונות סביבתיים בשיתוף מלא עם הרשות והתושבים. לאתר החברה: http://Re3.co.il

למידע נוסף ניתן לפנות לפרומו, מחלקת יחסי ציבור:
אור כהן / [email protected] / 054-4866966

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- פרומו – עיצוב פרסום ויחסי ציבור.