מקהלת מהטטה מדרום אפריקה. תצלום בועז בריל
מקהלת מהטטה מדרום אפריקה. תצלום בועז בריל
הודעה לעיתונות

ננעלה הזמריה ה-23 בעכו, בקונצרט סיום מרשים

בפני קהל רב של זמרים ושוחרי שירה, ננעלה הזמריה ה-23 בקונצרט סיום מרשים. מנצחי הסדנאות שהגיעו מגרמניה, ארגנטינה, בריטניה, הונגריה וארצות הברית, הביעו את התפעלותם מרמת השירה שצליליה לוו על ידי תזמורת האקדמיה מבאזל, בקונצרט סיום רב תוכן שהתקיים באולמות האבירים. לאחר חמישה ימים של עבודה אינטנסיבית בסדנאות, אולמות האבירים הוארו והתמלאו במוזיקה, וזמן רב לאחר סיום הקונצרט נמשכה חגיגת פרידה נרגשת אל תוך הלילה.

הזמריה התפרשה על פני ארבעה מוקדי מוזיקה בו זמנית: אולמות האבירים, אודיטוריום עכו, בית יד לבנים והקונסרבטוריון העירוני. האולמות המלאים הוכיחו את זיקתו של הקהל המקומי והארצי למוזיקה איכותית. הקהל הרב גדש את מוקדי הזמריה והביע את קורת רוחו מהמופעים - קונצרטים, האנדלוסית אשקלון, קרן פלס, מקהלת מורן והגוספל של עופר פורטוגלי.

הזמריה עברה לעכו לאחר 60 שנה שבהן התקיימה בירושלים. העיר עכו הופכת למובילה בתחום התרבות והמוזיקה, כשהזמריה מצטרפת אל הפסטיבל לתיאטרון ישראלי אחר ואל פרויקטים ומוקדי תרבות אחרים. הזמריה אירחה בעכו מעל 700 זמרים והביאה לעיר מבקרים רבים, באירוע בינלאומי מקצועי ומוקפד, בתמיכתם ובעידודם של משרד התרבות, עיריית עכו והחברה לפיתוח עכו העתיקה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מירית סטרומצה הסיפור האמיתי.