מפרסם: לוטן תדמיות
תאריך: 02/10/2013 13:54
נושא:
הודעה לעיתונות

המטרה האמתית של יחסי הציבור

מאת: יעל לוטן, מנכ"לית לוטן תדמיות

לאורך השנים, אני נתקלת לא מעט בחוסר הבנה לגבי מטרת עבודתם של משרדי יחסי הציבור. ייתכן שהדבר נובע מהיקף התחומים הרחב מאוד בהם עוסקים אנשי המקצוע בתחום זה, אשר נע מקשרי מדיה, דרך כתיבת מאמרים והודעות לעיתונות, ועד יצירת אסטרטגיה שיווקית, יצירת מיתוג, עריכת אירועים ומסיבות עיתונאים, הפקת חומרי שיווק (מודפסים, מקוונים או בפורמט וידאו), יצירת שיתופי פעולה, ביסוס נוכחות ברשתות החברתיות ועוד.

העסק נדמה מסובך עוד יותר כאשר מתעכבים על הגדרתם של יחסי הציבור, ככאלו המבקשים להביא מעשים טובים לידיעת הרבים ולבסס הבנה משותפת ורצון טוב בין העסק, האדם או הארגון לבין קהל המטרה שלו. הגדרה זו אמנם מדויקת מאוד, אך יכולה להיות מעט מסובכת להבנה, עבור מי שאינם עבדו בעבר בשיתוף עם משרדי יחסי ציבור. זו בדיוק הסיבה שאני מוצאת לנכון לחדד ולפשט את מטרתם של העוסקים בתחום מרתק וחשוב זה, שכן בשורה התחתונה, מדובר במטרה פשוטה ובהירה מאין כמוה: אנחנו כאן על מנת להוביל להצלחתם של לקוחותינו, להביא לשיפור משמעותי בעסק שלהם ולעזור להם להגיע לנקודה אליה הם שואפים.

אז איך עושים את זה?
ובכן, ראשית על כל איש יח"צ להבין כי הפעילות שלו אינה תלושה מהמציאות בה פועל הלקוח ומשום כך עליו לכוון את פעולותיו באופן מדוייק ולהעניק ללקוח בדיוק את מה שהוא באמת צריך, בכלל ההיבטים של העשייה שלו. משמעות הדבר היא שעלינו להקפיד לקחת אחריות מלאה על הלקוח, על השגשוג והצמיחה שלו, על ההכרה והמוניטין החיובי שלו ועל פעולות הקידום אותן הוא מבצע בעזרתנו.

אני מגדירה זאת בפני יועצי יחסי הציבור ב"לוטן תדמיות", משרד יחסי הציבור אותו הקמתי ואשר פועל הצלחה כבר מזה 18 שנה, כמערכת יחסים של CARE FOR IT. הכוונה היא לא רק לדאוג לכלל צרכיו של הלקוח בדרך להצלחה, אלא גם להיות אקטיביים בעשייה מולו וביתר פירוט: להשגיח עליו, לעזור לו, לחבב אותו, להתעניין בו וכו'. בנוסף, אנו דואגים לברר כל העת האם הפעולות שאנחנו עושים מסייעות לו, שואלים את דעתו על פעולותינו, מתעניינים במצב העסק שלו ובו עצמו ומבררים האם הוא זקוק למשהו נוסף מאתנו.

אנו עושים כל זאת על מנת להבין באמת, לעומק ובכל זמן נתון במהלך עבודתנו המשותפת, למה באמת זקוק הלקוח שלנו, כך שנוכל לספק זאת ולוודא כי אנו עומדים בהבטחותינו כלפיו. יתרה מכך, אנו תמיד שואפים להעניק ללקוח יותר מכפי המצופה מאיתנו ונהנים כשהוא נותר

פעור פה לאור ביצוענו, המהירות בה אנו פועלים והאכפתיות האמתית שאנו מפגינים כלפיו וכלפי הגשמת מטרותיו, מתוך ההבנה המתמידה שיחסי הציבור הם שלו ושלו בלבד.

לסיכום, יחסי ציבור הם תחום עיסוק שמהותו עיסוקו בתקשורת, אך לאו דווקא במובן הצפוי והמקובל. כמובן שהכלים שבאמצעותם אנו עובדים הם המדיה, הישנה והחדשה ותקשור מעשיו הטובים של הלקוח אל קהל היעד שלו, אך כאן לא נגמר תפקידנו. על מנת שנוכל לעזור ללקוח להגיע להצלחה – דרושה גם תקשורת רציפה ומוצלחת בינינו לבינו, שיתוף וצעידה יחד אל עבר המטרה המשותפת. רק כך אנו צפויים להגשים את מטרתנו האמתית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לוטן תדמיות.