פתיחה חגיגית

יום א', 10 נוב' 2013 בשעה 19:00
מיקום: גלריית "הבית הירוק,
כתובת: רח' ג'ורג' וייז 24, רמת אביב (מפה)
משך: יותר משבוע
הגר צחר
הגר צחר
דנית רופא
דנית רופא
רות ברק
רות ברק
רינה צרף
רינה צרף
סימונה פלד
סימונה פלד
הודעה לעיתונות

"מדברות בבדים" תערוכה קבוצתית של אמניות מהסטודיו לאמנות טלאים של דנית רופא

"מדברות בבדים"
תערוכה קבוצתית של אמניות מהסטודיו לאמנות טלאים של דנית רופא
האמניות: איריס לוי, גילדה פלשמן, דנית רופא, הגר צחר, הדס סודרי, מינה ירשנסקי, סימונה פלד, רות ברון, רינה צרף, שולמית רון, שושי פינקלשטיין.
פתיחה חגיגית : יום ראשון, 10.11.2013 בשעה :19:00
גלריית מועדון אוניברסיטת תל-אביב ב"הבית הירוק"- אוניברסיטת ת"א
אוצרת התערוכה: רחל זיו
אם פגשתם פעם מישהו שעוסק באומנות טלאים (או "קווילטינג") אתם כבר יודעים שזוהי פעילות ממכרת. האמניות שנשבות בקסמו של הקוויטינג משקיעות בו לא רק את זמנן, אלא גם את אהבתן, את תשוקתן ואת מלא כשרונן. הסטודיו של דנית הוא "בית חם לאומנות טלאים" במרכז תל-אביב, בו דנית רופא – מורה לקווילטינג ואומנית טלאים בזכות עצמה - מלמדת את אומנות הקווילט ומטפחת את רוחן היוצרת של נשים שבאות מדי יום לסטודיו מרחבי הארץ כדי ללמוד ולעבוד ביחד. עבודות הטלאים שמוצגות בתערוכה הזו הן רק טעימה משובחת ממאגר היצירות העשיר ששופע מקהילת האומניות המיוחדת הזו – קהילה של נשים שבוחרות לבטא את חזונן, את חלומותיהן ואת נקודת מבטן - בבד.
העבודות של 11 האומניות שמציגות כאן משקפות, כל אחת בדרכה, את הערכים שאליהם הסטודיו של דנית שואף – ערכים שמנחים את דנית גם ביצירה האומנותית שלה:
המפגש בין המסורת וה"אני" היוצר: "קווילטינג" היא אומנות עתיקת יומין בעלת מסורת עשירה ומגוונת. הלמידה בסטודיו של דנית מקפידה על הוראת המסורת הזו ועל הכלים הטכנים שהיא מקנה לאמן. עם זאת, דנית שמה גם דגש חזק על היצירתיות של אומנית הטלאים, ועל זכותה לעשות עם הכלים שהיא רוכשת את מה שהיא רוצה. העבודות בתערוכה הזו מפגינות את השילוב הזה בין מיומנות טכנית גבוהה וכבוד לשורשיה המסורתיים של אומנות הטלאים לבין החזון האישי החזק של היוצרת, והנכונות שלה "לשחק" עם המסורת הזו ולהפיק ממנה צורות ביטוי חדשות.
רוח הסקרנות וההרפתקנות: מהו מגוון האפשרויות שעומד לרשותה של אומנית "קווילטינג"? מהם הגבולות של מה שיכולה היא ליצור ולבטא בעזרת מדיום כמו שמיכת טלאים? רבות מהעבודות שמוצגות בתערוכה הזו חוקרות את האפשרויות והגבולות הללו, ומוצאות דרכים להרחיב ולאתגר אותם. חלקן משתמשות במדיום כדי להתנסות במגוון הצבעים, הצורות והטקסטורות שעומדות לרשותה של אומנית הטלאים. אחרות שואפות לתרגם לבד אלמנטים שקיימים במדיום אחר – החל בדברים מוחשיים כמו תמונה או ציור, וכלה בדברים מופשטים כמו תחושות, חלומות וזכרונות.
אהבת העשייה והשאיפה למצויינות: תכונה אחת שמאחדת את העבודות בתערוכה היא איכותן, אשר בה ניתן לראות את הזמן, ההשקעה ותשומת הלב שהוקדשו לכל אחת. איכות כזו, לדעתה של דנית, יכולה לבוא רק מאהבה. "חשוב לי שכולן יהנו", דנית אומרת על העבודה בסטודיו, "אם לא נהנים, לא עובדים מספיק כדי לרכוש את הידע והמיומנות שצריך כדי ליצור עבודות ברמה גבוהה". עם כן, כל יצירה בתערוכה איננה רק מבטאת את חזונה, רגשותיה ומחשבותיה של האומנת שיצרה אותה, אלא גם את אהבתה והנאתה ממלאכת העשייה עצמה.
לתאום ביקור בתערוכה: 03-6406493
הסטודיו של דנית: 03-5172444
התערוכה פתוחה בין התאריכים: 3.11.2013 - 28.1.2013

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.