צילום: יונתן זינדל / פלאש90
צילום: יונתן זינדל / פלאש90
הודעה לעיתונות

חתימת הסכם לשיתוף פעולה מחקרי בתחום מתן תרופות לילדים

הסכם לשיתוף פעולה מחקרי בין ביה"ס לרוקחות באוניברסיטה העברית לאוניברסיטה ובי"ח בפילדלפיה נחתם אתמול בנוכחות ראש עיריית פילדלפיה וראש עיריית ירושלים

ההסכם יכול להוביל לפריצות דרך מדעיות הקשורות ברפואת ילדים ומתן תרופות לילדים

מנכ"ל ביה"ח לילדים של פילדלפיה, סטיבן מ' אלטשולר, נשיא אוניברסיטת דרקסל ג'ון פריי ונשיא האוניברסיטה העברית בירושלים פרופ' מנחם בן ששון, חתמו על הסכם שיתוף פעולה מחקרי. ההסכם נחתם במשרדו של ראש עיריית ירושלים, מר ניר ברקת, ובנוכחות ראש עיריית פילדלפיה מייקל נאטר, אשר הגיע בראש משלחת מסחרית לביקור בישראל. ההסכם נועד להתמקד ברפואת ילדים וספציפית בפיתוח דרכים למתן תרופות לילדים, והעברת המחקר משלב המעבדה אל מיטת החולה.

"מטרת קונסורציום המחקר הבינלאומי הזה יהיה למנף את הצלחת בית החולים לילדים של פילדלפיה בחדשנות רפואית לטיפול במחלות ילדים, עם דגש על גנטיקה וגנומיקה" אמר סטיבן מ' אלטשולר. "אנו שמחים לשתף פעולה עם שני מוסדות מחקר יוצאי דופן - דרקסל בפילדלפיה וביה"ס לרוקחות של האוניברסיטה העברית -שהמומחיות שלהם באספקת טכנולוגיה ותרופות בהתאמה אישית תיצור שותפות ייחודית שתאפשר קידום באיכות גבוהה ומהירה של טיפולים חדשים ברפואת ילדים לילדים ברחבי העולם".

"אני שמח על הרחבת השותפות ארוכת השנים שלנו עם האוניברסיטה הברית בירושלים, וביצירת הזדמנות ייחודית למחקר של תחומים שעדיין לא טופלו כראוי בתחום רפואת הילדים, על ידי מציאת פתרונות למתן תרופות לילדים ואבחון מחלות ילדים באמצעים חדשניים", אמר נשיא אוניברסיטת דרקסל פריי.

אחת התוצאות הראשונות של שיתוף הפעולה המחקרי יהיה כנס שיתקיים בפילדלפיה בחודש ינואר 2014. הוועידה תספק הזדמנות לחוקרים משלושת המוסדות למצוא שיתופי פעולה עם גורמים שונים כדי לפתח פרויקטים הקשורים בתחום המחקר של מתן תרופות לילדים, ולמממנים ללמוד יותר על הפוטנציאל לתגלית שקונסורציום משותף זה מחזיק.

"שיתוף הפעולה הזה הוא הזדמנות ייחודית להוציא אל הפועל מחקר אינטרדיסציפלינרי שיכול להוביל לפריצות דרך במחקר של רפואת הילדים ולספק פתרונות טובים לבעיות ומחלות ילדים קשות", אמר פרופ' שמעון בניטה, ראש ביה"ס לרוקחות באוניברסיטה העברית.

"שיתוף הפעולה בין בית החולים לילדים של פילדלפיה, אוניברסיטת דרקסל וחוקרים מהאוניברסיטה העברית ייצור סביבה מצוינת לתרגום מדע בסיסי ליישומים מעשיים" אמר פרופ' מנחם בן ששון, נשיא האוניברסיטה העברית בירושלים. "הסכם חשוב זה יביא יכולות מחקר מקיפות ומוכחות של מוסדותינו לפיתוח טיפולים בעולם האמיתי כך שישפרו את חייהם של ילדים וצעירים בכל מקום בעולם".

נאטר ומשלחתו הגיעו לירושלים ב-7 בנובמבר כדי לקחת חלק במפגש של הפדרציה של יהודי צפון אמריקה.

לדברי ראש עיריית פילדלפיה נאטר שיתוף הפעולה יאפשר לשלושת המוסדות לחלוק מידע מחקרי ולשפר את בריאותם של ילדים בעולם כולו.

בתמונה: נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששון, ראש עיריית פילדלפיה מייקל נאטר, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- האוניברסיטה העברית בירושלים.