הודעה לעיתונות

חיסול ממוקד ליתר לחץ דם – מגפת המאה! טיפול חדשני בחולים הסובלים מיתר לחץ דם, באמצעות צנתור משולב אולטראסאונד

טיפול חדשני זה מושג על ידי שימוש באנרגיית אולטרסאונד, אשר חודרת דרך שכבות העורק ופוגעת בצורה נשלטת בעצבים. הפרוצדורה נמשכת דקות ספורות ואינה מלווה בכאבים. טיפול זה ניתן כיום במסגרת ניסוי רפואי המתקיים במרכזים מובילים בעולם, ביניהם ישראל, אירופה ואוסטרליה.

הטיפול החדשני מתבצע באמצעות קטטר אולטרסאונד המאפשר פגיעה בעצבים המקיפים את עורק הכליה ללא פגיעה בדופן הפנימית של כלי הדם. הטיפול יוצגו בכנס ICI Meeting ב1-3 בדצמבר 2013 במלון אינטר קונטיננטל בתל אביב

לחץ דם גבוה הקרוי גם "הרוצח השקט", עלול במשך שנים לפגוע בעורקים המזינים את כל מערכות הגוף. כתוצאה מכך לגרום לפגיעה בלב, מוח, כליות וגפים, להביא לפגיעה באיכות החיים ולקצר את תוחלת החיים. חולים אלה נמצאים בסיכון גבוה במיוחד לאירועים קרדיווסקולריים כמו אוטם שריר הלב ושבץ מוחי. איזון ערכי לחץ הדם יכול לתרום משמעותית למניעת תמותה , תחלואה נכות, להאריך חיים ולשפר את איכות החיים. הלוקים ביתר לחץ דם אינם מדווחים על סימפטומים כלשהם אך השפעתה על בריאותם לאורך זמן יכולה להיות קריטית. האפשרות הטיפולית החדשה והיעילה עבור חולים הסובלים מיתר לחץ דם עמיד הינו תהליך של "דנרבציה" לעורקי הכליה (צריבה של העצבים העוטפים את עורקי הכליות).

דנרבציה כלייתית נותנת מענה ליתר לחץ דם לא מאוזן באמצעות הפחתת הדחף של מערכת העצבים הסימפתטית, שהיא גורם מרכזי בוויסות לחץ הדם. מדובר בהליך זעיר-פולשני המכוונן את תפוקת העצבים הסימפתטיים הממוקמים מחוץ לדופנות עורק הכליה.
בכנס תוצג גם שיטה ניסויית חדשה לטיפול בעורקי הכליה ללא חדירה אל מתחת לפני העור על ידי טכנולוגיות קול.

לפרטים נוספים – עדי שגיא, דוברת הכנס 054-4966388 [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גיל ניצן תקשורת ויחסי ציבור.