מפרסם: פרומו – עיצוב פרסום ויחסי ציבור
תאריך: 26/11/2013 11:15
עדכון: 26/11/2013 11:20
נושא: בריאות, טיפוח, נשים, לייף סטייל
ד"ר בעז אמן – מומחה בכירורגיה פלסטית
ד"ר בעז אמן – מומחה בכירורגיה פלסטית
הודעה לעיתונות

מאמר לעיתונות: הרמה והגדלת החזה ללא שתלי סיליקון

מאת ד"ר בעז אמן - מומחה בכירורגיה פלסטית

בנובמבר 2011 מאות אלפי נשים ברחבי העולם נתקפו בהלה כאשר התגלה כי שתלי סיליקון מסוימים התגלו כבעלי נטייה לדלוף ולהיקרע במהירות. על אף שהיה מדובר בשתל שהשימוש בו נאסר עוד שנתיים לפני כן, המקרה העלה משמעותית את המודעות לסיכון שבהחדרת חומר זר לגוף לתקופה ארוכה, מה גם שלאחר מספר שנים נתקלים לעיתים בתופעות של כאבים, שינויים בצורת השד או דליפות. אחת הבעיות בהוצאות שתלים היא אובדן נפח וקבלת מראה מרוקן ונפול, אולם הפתרון מגיע בדמות טכניקה חדשה להרמה והגדלת החזה ללא שתלים – הזרקת שומן עצמי.

עלייתו ונפילתו של שתל הסיליקון
ניתוח הגדלת החזה הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הפופולאריים ביותר בישראל, ומהווה כ-35% אחוזים מסך הניתוחים המבוצעים בארץ. חזה נשי שופע ומעוצב מאז ומעולם סימל פריון ויופי והיווה מושא לתשוקה והערצה. הגדלת חזה באמצעות שתלים הייתה ועודנה יחסית בטוחה והסיבוכים הן נדירים, יחד עם זאת יותר שתלי הסיליקון ידעו עליות ומורדות עם השנים. בתחילת שנות ה-90 נאסר השימוש בשתלי סיליקון בשל ריבוי דליפות וקרעים בשתלים, ורק לקראת בתחילת שנות ה-2000 עם המצאתם של שתלי הסיליקון-ג'ל המוצלחים חזרו לבצע הגדלות באמצעות סיליקון, אך דבר אחד נותר בעינו והוא עצם ההחדרה של עצם זר לגוף.

שומן עצמי – ללא תוספים מלאכותיים
רקמת השומן היא מהשכיחות בגופנו ומצויה בכל חלקיו. לשומן תפקיד כמאגר אנרגיה וכמספק נפח תמיכה. הזרקת שומן עצמי היא תהליך שבו נלקחים תאי שומן ממקום אחד בגופנו, מנוקים, מסוננים ומועברים למקום אחר בגוף, ומרביתם חוזרים לתפקוד מלא - כתא חי ופעיל. הגוף אינו דוחה את השומן שמוזרק ומטמיע אותו באופן טבעי הרמוני.

השימוש בשומן עצמי בהשוואה לחומרי מילוי אחרים מועדף בשל התכונות המולדות והטבעיות שלו, ובעיקר מכיוון שבתהליך מעין זה, משתמשים בחומר טבעי הנובע מגוף המטופל ואין הטמעה של חומר זר בגוף. קיימת אפשרות למילוי כמעט בכל אזורי הגוף עם אחוזי דחייה אפסיים, וניתן להשתמש בנפח גדול בעלויות סבירות. כאשר השומן העצמי נותר ברובו באזור המוזרק ומוסיף נפח לשנים רבות. בכל מהמקרים שבהם משתמשים בשומן עצמי להחזרת נפח שאבד כתוצאה מהעלמות תאי שומן שהיו שם מלידה, תהליך שגורם למראה נפול ולא אסתטי, אנו למעשה מחזירים בדיוק את שאבד.

במקרים בהם שד נפול מרוקן בעיקר בחלקו העליון, מאפשר השומן העצמי להשיג נפח בחלקו העליון של השד ללא שימוש בשתלי סיליקון. המראה נתן הודות להחדרה סלקטיבית בכמה שכבות של השומן באזור השד הנחשף במחשוף. הניתוח המבוצע הוא הרמת חזה באחת השיטות המקובלות כאשר בנוסף מבוצעת הוספת הנפח על ידיי השומן העצמי.

כך למשל פנתה אלי לאחרונה מטופלת שעברה לפני כ-7 שנים עברה הגדלת חזה אצל מנתח אחר ופנתה למרפאתי עקב אי שוויון בין השדיים ודליפה של השתל השמאלי שזוהתה בבדיקת MRI. הבדיקה העלתה כי קיים אי שוויון ניכר בין השדיים שהתבטא במיקומן השונה של הפטמות. כמו כן, ניכר הבדל בנפח בין שני השדיים, ונתגלתה עדות לשתל דולף וקרוע בשד השמאלי. במסגרת הטיפול בוצעה הוצאה של 2 השתלים תוך ניקוי יסודי של החומר שדלף משתלי הסיליקון. בוצעה הרמה לא שוויונית של החזה על מנת ליצור מראה סימטרי ומאוזן של שני השדיים. על מנת לאזן ולפצות על החלל נוצר בעקבות הוצאת השתלים, בוצעה הזרקת שומן עצמי לשני השדיים על מנת לשחזר את הנפח הטבעי של השד – כך החזה קיבל בחזרה מראה טבעי ומאוזן, ללא שום צורך בשתלים חדשים.

בימינו הולכת וגדלה המודעות לסיכון שבהחדרת גופים או חומרים זרים לגוף במסגרת של טיפולים אסתטיים. יותר ויותר נשים שעברו הגדלות חזה באמצעות שתלים בשנים האחרונות פונות כיום להוציא את השתלים, בין השאר עקב שינוי בצורת השד, דליפות או כאבים. אחת הבעיות שנוצרות לאחר הוצאת שתלים היא שהשד עובר להיראות נפול ומרוקן לאחר מספר שנים בהם העור נמתח באמצעות שילוב של עיצוב פנימי של השד והוספת נפח בעזרת שומן עצמי, מונע מראה שד מרוקן ונפול הנובע מאובדן הנפח שסופק על ידי השתל.

ניתוחי שד נוספים שבהם השומן העצמי מאפשר להימנע משתלים הם מקרים הכוללים אי שווין קטן עד בינוני בנפח השדיים כאשר ניתן להגדיל את נפחו של השד הקטן בשומן עצמי. בנוסף פגמים בדופן החזה כגון שקעים ועצמות בלטות מרזון קיצוני ניתנים לתיקו על ידי הזרקת שומן עצמי בצמוד להגדלת החזה

אודות ד"ר בעז אמן
בעז אמן הוא מומחה בכירורגיה פלסטית בוגר הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בן גוריון, ובעל 16 שנים של וותק בתחום. בעז ביצע התמחות בביה"ח בשערי צדק, ולאחר מכן התמחה בכירורגיה פלסטית בבית החולים "שערי צדק" ירושלים ולאחר בבתי החולים Queen Victoria Hospital ,East Grinstead ו- Blonde McIndoe Centre בו השתלם שנתיים בשחזורי שד וניתוחים אסתטיים בבתי החולים, וכן בבית החולים Great Ormond Street Hospital for Sick Children, London בו התמחה בתיקון חך ושפה שסועים.

ד"ר בעז אמן משמש כיום ככירורג פלסטי בכיר במכבי שרותי בריאות ומנהל רשת מרפאות פרטיות בתחום האסתטיקה .

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- פרומו – עיצוב פרסום ויחסי ציבור.