מפרסם: האוניברסיטה העברית בירושלים
תאריך: 09/12/2013 15:41
עדכון: 09/12/2013 15:43
נושא: חינוך, חדשות
פרופ' בן-ששון (מימין) לצד חביב (משמאל).
פרופ' בן-ששון (מימין) לצד חביב (משמאל).
הודעה לעיתונות

שלום אקדמי: נשיא האוניברסיטה העברית נפגש עם נשיא אוניברסיטת קאבול שבאפגניסטן

ישראל ואפגניסטן לא מקיימות יחסים דיפלומטיים ואף עשויות להיחשב בעיני רבים בתור מדינות אויבות. אולם הדרך להידברות מתחילה לעיתים לא בערוצים הדיפלומטיים אלא דווקא דרך עולם המדע: נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן-ששון נפגש היום עם נשיא אוניברסיטת קאבול שבאפגניסטן חביבאללה חביב. המפגש נערך במסגרת ביקור של השניים בבייג'ינג בכנס מיוחד שערך מכון קונפוציוס המקדם בחסות הממשל הסיני את התרבות והשפה בסינית במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי העולם.

במהלך שיחתם בת השעה, דיברו השניים על הבעיות המדיניות והגיאו-פוליטיות מהן סובלות אפגניסטן וישראל ועל הדמיון בבעיית הגבולות שיש לשתי המדינות עם שכנותיהן. בנוסף דיברו השניים על חשיבות המדע לשתי המדינות על רקע המחסור במשאבים טבעיים שלהן.

לדברי פרופ' בן-ששון, "מפגש בין נציגים מישראל לנציגים מאפגניסטן הוא לא דבר מובן מאליו. לכן שמחתי על ההזדמנות הנדירה לשבת עם נשיא אוניברסיטת קאבול ולשוחח על היחסים בין שתי המדינות ועל שיתופי פעולה אפשריים בין האוניברסיטה העברית לאוניברסיטת קאבול. ישראל ואפגניסטן אולי נתפסות בתור מדינות אויבות, אבל המדע היא שפה בינלאומית שיכולה להוות גשר בין עמים ומדינות. זו חובתנו בתור חוקרים לעודד שיתופי פעולה מדעיים מסוג זה".

בכנס בבייג'ינג השתתפו מאות נשיאי אוניברסיטאות מרחבי העולם. פרופ' בן-ששון הציג בכנס מגוון מסמכים מקוריים שכתב אלברט איינשטיין בנוגע לתורת היחסות, להקמת האוניברסיטה העברית ולהצעה שהופנתה אליו לשמש נשיא מדינת ישראל. איינשטיין נמנה עם האבות המייסדים של האוניברסיטה העברית וציווה את ארכיונו האישי ואת כתביו לאוניברסיטה והוא דמות נערצת בסין.

בתמונה: פרופ' בן-ששון (מימין) לצד חביב (משמאל).

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- האוניברסיטה העברית בירושלים.