מפרסם: משרד החינוך
תאריך: 24/12/2013 16:58
נושא: חינוך
הודעה לעיתונות

שר החינוך, הרב שי פירון, אמר הבוקר (ג') בוועידת עתיד החינוך

שר החינוך, הרב שי פירון, אמר הבוקר (ג') בוועידת עתיד החינוך: חייבים להפוך את בית הספר למקום אחר, מקום שבו נותנים יותר אמון במורים, במנהלים, ומייצרים פדגוגיה של סקרנות, חשיבה ויזמות
כך אמר שר החינוך בוועידת החינוך השנתית שהתקיימה הבוקר במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס, וביוזמת "כלכליסט" ומיזם "סיסמה לכל תלמיד".

השר פירון הציג את חזונו הנוגע לעתיד החינוך, ואמר: "הפדגוגיה שלנו מיושנת ולא רלוונטית. הרגולציה מהודקת מדי ולא מאפשרת להעצים את המורים ואת המנהלים. אנחנו צריכים לסכם ברית של תכנית ארוכת טווח, לא פחות מעשור, שבה נתחיל לראות שינויים משמעותיים במצבה של המדינה וגם בחינוך".
"העולם של היום הוא עולם של חשיבה ויצירה. אם אתה משקיע את רוב השיח במשמעת ולא במשמעות, בטכניקה ולא בתוכן, אתה לא תצליח".

שר החינוך הדגיש את חשיבות צמצום הפערים במערכת החינוך: "צריך לצמצם פערים לא רק בגלל שזה עניין כלכלי, אלא בעיקר בגלל שזה לא מוסרי. בגלל שלא מוסרי לחיות במדינה שבה בני מיעוטים כאלה ואחרים או תושבים פריפריה גאוגרפית או חברתית, מקבלים חינוך שלא יאפשר להם לפרוץ קדימה".

על חשיבותה של הטכנולוגיה הוסיף שר החינוך: "מערכת שתצמצם פערים ואחרי כל זה תיקח את הטכנולוגיה ותהפוך אותה להיות הפורטל המאחד של כל המערכת – זו בשורה גדולה. מערכת כזאת יכולה להיות הפתרון הגדול של כולנו".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החינוך.