גופי תאורה לקראת השנה האזרחית החדשה
גופי תאורה לקראת השנה האזרחית החדשה
גופי תאורה לקראת השנה האזרחית החדשה
גופי תאורה לקראת השנה האזרחית החדשה
הודעה לעיתונות

אקסקלוסיב מציעה טיפים לעיצוב גופי תאורה לקראת השנה האזרחית החדשה

אם חשקה נפשכם בריענון מראה ותחושת הבית בפרוס השנה האזרחית החדשה מבלי להיכנס לתהליך המורכב של שיפוץ על כל הכרוך בו (שלא לדבר על ההוצאה הניכרת) – שינוי ושדרוג התאורה היא דרך מצוינת לעשות זאת משתי סיבות; האחת- לתאורה השפעה מכרעת על האופי והאווירה בחלל, השנייה היא שניתן להשיג שינוי דרמטי במאמץ והוצאה סבירים יחסית. את עיקר המאמץ נרכז מן הסתם לחלקים היותר "ציבוריים" של הבית בהם אנחנו מארחים ובהם נדרשת גמישות רבה יותר של התאורה לסיטואציות השונות בחיי היומיום (תאורה שתהיה חמימה ואינטימית לארבעה אנשים הופכת אפלולית וחשוכה בסיטואציה של עשרה למשל). שלושת האזורים אליהם נתייחס במסגרת זאת הם פינת האוכל הסלון ושירותי האורחים. גוף תאורה חדש ונכון יעניק לחלל מראה ואווירה שונים בתכלית. לא ניגע במהי התאורה ה"נכונה" לכל חלל ולא בבחירת גופי התאורה הספציפיים אלה דברים המשתנים וספציפיים לכל חלל לגופו. נציין רק שצריכים להיות כמה מישורי תאורה להשגת עומק ואווירה: התאורה הכללית- היא הנותנת את מירב האור הפונקציונלי בחלל ואת הרקע (בה לא נעסוק הפעם), תאורת הדגש- הממקדת את תשומת הלב לאזורים ונקודות מסוימות בחלל ותאורת אווירה הבאה לידי ביטוי בגופים שהם דקורטיביים מעיקרם ותפקידם קודם כל לתמוך באווירה ובחלל הקיים.

  1. ההמלצה הראשונה שלי היא דימרים- עמעמים. בלי קשר למטרת התאורה הדימרים מאפשרים לנו למנן את האור ולהחליט איפה אנחנו שמים את הדגש. אפשרות המשחק בעוצמות בין מישורי התאורה השונים היא הדבר המשמעותי ביותר ליצירת האווירה בחלל והעומק בו.
  2. תאורת ספוטים בחלל (שקועים צמודים או על פס צבירה) מאפשרים לנו לתת דגש על נקודות ספציפיות בחלל לפי רצוננו (למשל תמונות על קיר פסלים או חפצים מיוחדים) וכך למקד את תשומת הלב, ליצור עומק ואף דרמה בחלל. הם מאפשרים לנו ליצור קצב בעזרת אלומות האור ולהבליט טקסטורות שונות בחלל כמו למשל קירות מחופים או ווילונות.
  3. גופי תאורה עומדים, מונחים על רצפה שולחן או מדפים יוצרים לנו נקודות מיקוד בחלל ומשפיעים על תפיסתנו את החלל ויוצרים לרוב אווירה חמימה וביתית. שירותי האורחים כבר מזמן אינם השירותים הפשוטים והלא מושקעים בבית- תאורה נסתרת וגופים דקורטיביים מסייעים לנו ליצור אווירה חמימה ונעימה עבור אורחינו.
  4. באירועים מיוחדים שרשרת נורות לד על מפת שולחן האוכל או מאחורי ווילון אורגנזה עושה פלאים לאווירת הערב. אם ברצונכם להימנע מחוטים וחיבורים באזור השולחן הרי שישנם בשוק מגוון גופים מבוססי סוללה- שילוב מספר גופים כאלה על השולחן יכול ליצור וואו שיהדהד עוד שנים רבות בקרב מכריכם. אין הכוונה לגופים מעוצבים בהכרח אלא אפילו כאלה העולים שקלים בודדים והם על גבול הצעצוע- הקומפוזיציה הדמיון וחוש העיצוב הם שיוליכו אתכם לכיוון הנכון.
  5. אופציה נוספת היא לשלב בחלל גוף לד בעל תאורת RGB נשלטת המאפשרת לכם לבחור את צבע האור בכל רגע נתון בהתאם לסיטואציה או לבחור בהחלפת צבעים אוטומטית.
  6. בכל מקרה חשוב לזכור: התאורה וגופי התאורה מטרתם לתמוך בחלל ובאווירה אותה אתם מעוניינים ליצור ולא להיות העיקר. מה שיתאים לבית קפה \ מסעדה \ אירוע ואף נראה נאה לא בהכרח יתאים לחלל בו אנו מתכוונים לשהות שעות רבות ולאורך זמן כמו החלל הביתי. וורסטיליות התאורה והאפשרות להתאים למספר מצבים רב ככל האפשר יתרום הרבה יותר מאשר גוף ספציפי כזה או אחר.

שנה אזרחית טובה מלאת אור- כשצריך- ואווירה!

באדיבות: אקסקלוסיב, הרשת המובילה בישראל לייבוא גופי תאורה ולעיצוב תאורה דקורטיבית ואדריכלית

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שרית גבאי יחסי ציבור תקשורת דיגיטלית.