הודעה לעיתונות

ספר חדש: יהדות טורקיה - מציון לציונות

ינואר, 2013

יהדות טורקיה
מציון לציונות
מאת : אסנת פרץ
הוצאת ארקאדאש - קהילת יוצאי טורקיה בישראל (ע"ר)

"יהדות טורקיה - מציון לציונות", הוא ספר חדש וייחודי, המספר את סיפורה המרתק של יהדות טורקיה - מגירוש בית שני, דרך החיים בספרד, גירושה מספרד, הקליטה באימפריה העות'מאנית, החיים בטורקיה המודרנית, העלייה לישראל ותרומתה לבניינה.

בספר שולבו תולדות חייהם ויצירותיהם של רבני ספרד וטורקיה, שתרמו רבות לעולמו הרוחני והדתי של עם ישראל. פרק שלם בספר זה מוקדש לתרבותה ומנהגיה של יהדות טורקיה הכולל: חגים, מנהגים, שירים, מאכלים ושפת הלאדינו.

ספר זה נכתב כדי לשמר את סיפורה של יהדות טורקיה לדורות הבאים.
אסנת פרץ (66) נינתו של יואל מוישה סולומון, דוקטורנטית ללאדינו באוניברסיטת בר-אילן, עוסקת במחקר יהדות טורקיה למען עמותת ארקאדאש - קהילת טורקיה בישראל.

הספר "יהדות טורקיה - מציון לציונות" מהווה מזכרת למורשת המפוארת שהנחילה יהדות טורקיה
לדורות הבאים.

הנשיא החמישי מר יצחק נבון כותב על הספר:
"..הגב’ אסנת פרץ מגישה לנו יצירה מיוחדת במינה, המשלבת רקע היסטורי במידה הדרושה והבלטת דמויות של רבנים ומנהיגים של הקהילה היהודית בטורקיה שפעלו בתחום התורני, הכלכלי מדיני ותרבותי. פרקי היסטוריה נפרשים לעיני הקורא בסגנון קל לקריאה, מלווים בשפע נדיב של מראי מקומות של ספרים, מאמרים ומגוון מקורות. בצד כל זה ראתה אסנת פרץ חובה לתת ביטוי נאות גם להיבט הפולקלורי-חברתי והעניקה לנו פיוטי סליחות, סדר ט"ו בשבט, טקס כפרות, חד גדיא בלאדינו, מאכלים, רומנסות וכיוצא בהם.."

יהורם גאון כותב על הספר:
"..אסנת פרץ עשתה בספרה מה שרבים וטובים לא הצליחו. יד ושם לאנשים ולתרבות, שהיו עוברים מן העולם ונשכחים בתהום נשיה, והיא נתנה להם את הנצח, ואת הזיכרון והאהבה הגדולה. יישר כוחה של אסנת פרץ וכל העושים לידה במלאכה..".

ניתן להשיג ברשתות "סטימצקי", "צומת ספרים" ובחנויות המובחרות. מחיר לצרכן: 89 ₪.
ניתן להשיג גם בעמותת ארקאדאש - קהילת יוצאי טורקיה בישראל (ע"ר)
טננבאום 15, יהוד, טל. 03-5361666 פקס. 03-5360447
או "בית עלים" - חברה להפצה בע"מ, טל. 03-5663959/ 03-5600360

לפרטים נוספים: פזית שחר / 050-8443308 / [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- פזית שחר – תקשורת ויחסי ציבור.