הודעה לעיתונות

סקייליין של מישורים קיבלה אישורי פיתוח למגרשים בפורט מקניקול מצפון לטורונטו

מישורים תחל הקיץ במימוש הפוטנציאל המשמעותי הגלום בקרקעות של פורט מקניקול. סקייליין, המחזיקה בנמל ההיסטורי מצפון לטורונטו, קיבלה את האישורים הנדרשים להמשך פיתוח מתחם הנמל. גיל בלוטרייך: "אני מברך על קבלת האישורים. אנו נתחיל לשווק מגרשים על שפת האגם כבר באביב הקרוב״. שווי הנכסים לפיתוח מיידי מוערך ביותר מ-30 מיליון דולר קנדי

מישורים (ת״א : מישר), הנמצאת בשליטתו של איש העסקים גיל בלוטרייך, מודיעה כי סקייליין המחזיקה בנמל ההיסטורי פורט מקניקול מצפון לטורונטו קיבלה באיחור של מספר שנים את האישורים הנדרשים לפיתוח הנמל הכולל מאות מגרשים על המים ומאות יחידות דיור בסמוך לקו המים.

במסגרת התוכניות שאושרו, נתקבל אישור מיידי לבנייה עצמית ב-115 מגרשים בקו ראשון לאגם, וכן אישור מיידי לבניית 47 יחידות דיור עם נוף לאגם. במהלך החודשים הקרובים צפויה הוועדה לאשר היתרים לבניית 542 יחידות דיור נוספות . סך הכול היתרי הבניה למתחם הנמל יכללו 704 יחידות דיור, מהן 137 מגרשים בבניה עצמית. סקייליין צפויה להתחיל את שיווק המגרשים ויחידות הדיור במהלך הרבעון השני של שנת 2014, כאשר מחיר מגרש ינוע בין 199 ל-249 אלפי דולר קנדי ומחיר ממוצע ליחידת דיור יהיה כ-250 אלפי דולר קנדי.

במסגרת תוכנית הבינוי נקבעו השטחים הציבוריים הכוללים שבילי הליכה, שטחים ירוקים ושטחי מסחר. בכוונת סקייליין להקים במתחם הנמל מרינה עם 360 רציפי עגינה.

בנוסף למתחם הנמל, בבעלות סקייליין כ 3200 דונם נוספים לפיתוח עתידי של מעל 1,000 יחידות דיור נוספות לאורך רצועת חוף הסמוכה לנמל באורך של כ-11 ק"מ במפרץ גו'רג'יאן ביי (Georgian Bay ).

גיל בלוטרייך, נשיא מישורים: "אני מברך על קבלת האישורים הראשוניים. מדובר בפרוייקט מורכב שהצריך אישורים מיוחדים מעצם מיקומו על המים. הנמל הוא אחד המקומות האטרקטיביים ביותר מצפון לטורונטו ואחד הפרוייקטים הבודדים שנותרו שעדיין מסוגל להציע מגרשים לבנייה עצמית בהיקף גדול על המים. אני שמח שלמרות מספר התנגדויות, מועצת העיר קבלה את התוכניות שלנו ללא תנאים מגבילים. לאור קבלת האישורים נתחיל לשווק מגרשים ולממש את בנק קרקעות האטרקטיבי שלנו הזמין כעת לבניה. מאחר ולסקייליין אין חוב בפרויקט אנו מאמינים כי כתוצאה ממכירת מגרשים אלו בפרויקט נוכל להציף ערך רב לחברה ולבעלי המניות שלה".

בשנת 2007 רכשה סקייליין את הזכויות בפרויקט בתמורה ל- 6.8 מיליון דולר קנדי. בשלב א', שכבר הושלם בעבר, מכרה סקייליין כ - 48 מגרשים על המים במחיר ממוצע של 440,000$ למגרש ובהיקף כולל של למעלה מ – 21 מיליון דולר קנדי תוך החזרת כל עלות הרכישה והפיתוח.

אישורי הבניה למתחם הנמל בפורט מקניקול התעכבו במשך שנים כתוצאה מחוסר יכולת של הועדה המקומית לעבד תוכניות בניין עיר מורכבות בסדרי הגודל שסקייליין הגישה למיתחם. עצם העובדה שמדובר במתחם שמוקף מים משלושה עברים, אישורו הצריך מערך נוסף ומורכב של גורמים (איכות הסביבה, רשות האגמים והימים, הגנה על בעלי חיים ימיים ועוד).

אודות פרויקט פורט מקניקול
פרויקט Port McNicoll, אשר ממנו קיימת גישה ל – 30,000 איים במפרץ ג'ורג'יאן והוא אתר שימור עולמי מטעם אונסקו, ממוקם על כ - 10.5 ק"מ של קו החוף של מפרץ ג'ורגיאן המהווה חלק מחמשת האגמים הגדולים בצפון אמריקה. פורט מקניקול נמצא במרחק של כ - 117 ק"מ מהעיר טורונטו בקנדה (כשעה נסיעה בכביש המהיר). השטח עליו ממוקם הפרויקט הוחזק בעבר על ידי Canadian Pacific, חברת הרכבות של קנדה אשר בנתה במקום נמל ששימש כציר תנועה ימי למעבר נוסעים וסחורות. בשנת 1964, עם פתיחת קו רכבת ישיר למערב קנדה, הופסק השימוש בנמל והעיירה ננטשה. בשנת 2012 הצליחה סקייליין להחזיר לנמל אוניית נוסעים היסטורית הנחשבת לאוניית קיטור האחרונה מסוגה ששרדה בעולם. האונייה S.S KEEWATIN מבוגרת יותר מהטיטניק ואף יוצרה באותה מספנה. האונייה עוגנת במיתחם בנמל ומשמשת כמוזיאון צף.

אודות מישורים חברה לפיתוח בע"מ
מישורים פעילה בהשקעות בנדל״ן מניב בישראל ובארצות הברית והינה בעלת השליטה בסקייליין קנדה (56%) העוסקת בפיתוח ישובים למגורים בצמוד לנכסי המלונאות והנופש של החברה בקנדה והיא נחשבת לחברה מובילה בתחומה. החברה מחזיקה בפורטפוליו נכסים בהיקף של כ- 250 מיליון דולר, לרבות כ - 1,300 חדרי מלון, 4 מגרשי גולף, אתר סקי, 80 ק"מ של מסלולי קרוס קאנטרי, מעל ל - 12 ק"מ של חופים פרטיים. בבעלות החברה מגרשים לפיתוח בהיקף של 7,000 יחידות דיור. למישורים 4 נכסים מסחריים רב-שימושיים בארה"ב בהיקף של כ - 67,000 מ"ר בנוסף לשותפות בכ - 200 יח"ד מושכרות על קו המים בפלורידה. בבעלות מישורים בישראל, 12 נכסים מניבים במרכז הארץ המושכרים בתפוסה של למעלה מ - 95%. בנוסף, לחברה עתודות קרקע במרכז הארץ הזמינות לבניה, בהיקף של כ- 18,500 מ"ר בנוי. החברה הוקמה לפני 22 שנים ונמצאת בשליטתו של איש העסקים גיל בלוטרייך, המשמש כנשיא מישורים ויו"ר החברה הבת סקייליין, האמון על הפיתוח העסקי של חברות הקבוצה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קוואן תקשורת.