הודעה לעיתונות

"תוכנית פיירס" לחדשנות ופיתוח בינ"ל באוניברסיטת ת"א משיקה את The Pears Challenge

תחרות ייחודית ליזמים וסטארט אפים
המעוניינים להתמחות בשווקי העולם המתפתח


ד"ר עליזה בלמן ענבל: "פיתוח טכנולוגיות עבור מדינות מתפתחות מהווה פוטנציאל עסקי אדיר,
לצד הסיפוק האישי וההרגשה שניתן להשפיע על עניי העולם ולהביא לשינוי"

"תוכנית פיירס" לחדשנות ופיתוח בינ"ל, בביה"ס לממשל ומדיניות באוניברסיטת תל-אביב, משיקה בימים אלו את
Pears Challenge The– תחרות ייחודית מסוגה, המיועדת ליזמים וסטארט אפים, המעוניינים להתמחות בשווקי העולם המתפתח. התחרות מתקיימת בחסות קרן פיירס, קרן פילנתרופית בריטית, הרואה בישראל מקור חשוב של ידע וחדשנות לטובת פיתוח בינ"ל למדינות מתפתחות ונערכת בשותפות עם קהילת Israel Dev, הפועלת לקידום ופיתוח יזמים צעירים בתחום המדינות המתפתחות, חממת MINGA לעסקים חברתיים בישראל ו- GSBI (Global Social Benefit Institute), מרכז לחדשנות ופיתוח בינלאומי באוניברסיטת סנטה קלרה שבסיליקון ואלי, הכולל רשת של יזמים מ- 55 מדינות ברחבי העולם.

במהלך התחרות יוכלו היזמים והצוותים להגיש רעיונות לפיתוח מוצרים, המהווים פתרונות לאתגרים קריטיים עבור העולם המתפתח, בתחומים הבאים: מים, חינוך, בריאות, חקלאות, טכנולוגיות מידע ותקשורת (ICT) ואנרגיה מתחדשת. בסיום התהליך ייבחרו עד לעשרה צוותים, אשר יזכו לעבור תוכנית הכשרה ייחודית, הנערכת לראשונה בישראל. תוכנית ההכשרה תיערך שלושה חודשים, ומטרתה להעניק ליזמים צעירים את הכלים והיכולות לפתח טכנולוגיות ומוצרים עבור העולם המתפתח, ולהעלות את המודעות לתחום חשוב זה.

תוכנית ההכשרה תכלול הדרכה לצד סדנאות פרקטיות, בליווי של מנטורים מרחבי העולם, המתמחים בתחום השווקים המתפתחים. הצוותים ילמדו לבנות תוכנית עסקית, התנהלות נכונה במדינות מתפתחות, כניסה אפקטיבית לשווקים אלו וכד'. בנוסף, יסייעו המנטורים למשתתפים להגדיר ולפתח מודל עסקי נכון, שיאפשר להם למצוא שותפים עסקיים מקומיים – מה שהכרחי להצלחה במדינות אלו.

בסוף מחנה ההכשרה ייערך Pitch day, בשיתוף עם Microsoft Ventures, במהלכו תהיה ליזמים הזדמנות מיוחדת להציג את רעיונותיהם בפני פאנל שופטים, הכולל גם משקיעים פוטנציאליים, ואף להתחרות על טיול ממומן במלואו, למדינה מתפתחת במטרה להמשיך לפתח ולקדם את המיזם פורץ הדרך שלהם.

טרבור פיירס, יו"ר קרן פיירס: "אנחנו שמחים מאוד להשיק את תחרות ה- Pears Challenge הראשונה, לעידוד חדשנות ישראלית לטובת פיתוח בינלאומי. מטרת האתגר לרתום ידע, מומחיות וחדשנות ישראלית – הן כדי לתת מענה איכותי וייחודי לצרכי העולם המתפתח והן כדי לעורר ולקדם את תחום הפיתוח הבינלאומי עבור כל העוסקים
בו בישראל".

ד"ר עליזה בלמן ענבל, ראש תוכנית פיירס לחדשנות ופיתוח בינ"ל בביה"ס לממשל ומדיניות באוניברסיטת ת"א, ומובילת התחרות מסרה: "המשק הישראלי ברובו מכוון להצלחה בארה"ב ואירופה אבל זה לאו דווקא הכיוון הנכון. כיום גורמים בממשלת ישראל כגון המדען הראשי ומנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, מכירים בחשיבות של התחום, ואף החליטו להקצות משאבים ומענקים ליזמים שיפתחו עבור מדינות מתפתחות. אנחנו רוצים להעלות את המודעות לפוטנציאל הטמון בשווקי הענק המתעוררים – אפריקה, אסיה ואמריקה הלטינית ולהכשיר יזמים ישראלים בתחום זה, בכדי שיוכלו גם לזכות במענקים שמקצה לכך הממשלה. לצד ההזדמנות הנהדרת לשפר את חייהם של מיליוני עניים בעולם, קיים במדינות אלו פוטנציאל כלכלי אדיר. ישראל שחקנית מובילה בתחומים שיכולים לסייע למדינות אלו, כך שהיא יכולה להוות גורם מוביל ומרכזי בתהליך של שינוי ממשי בעולם".

"חשוב להבין שבכדי להצליח במדינות מתפתחות על היזם לדעת מהו המוצר מתאים שיענה על הצרכים והקשיים של התושבים במדינות אלו, מהו המודל המתאים, מציאת שותף עסקי במדינת היעד ועוד. בכדי להצליח חשוב לעשות זאת נכון בהתאם לתרבות ולאופי של מדינות אלו. לשם כך יזמנו את התחרות ואת תהליך ההכשרה, במטרה להצמיח דור חדש של יזמים, שיהיו בעלי מיומנויות וידע להצליח בתחום חשוב זה. זוהי השנה הראשונה של התחרות ואנו מקווים להמשיך ולערוך אותה מדי שנה", הוסיפה בלמן ענבל.

התוכנית מתקיימת בחסות קרן פיירס, אשר תורמת לישראל מדי שנה כמיליון דולר לקידום הנושא של פיתוח בינ"ל למדינות מתפתחות, במטרה לקדם את ישראל להיות מדינה מובילה בתחום זה.

הגשת המועמדות עד לתאריך 25.2 בכתובת הבאה: www.pearschallenge.com .

לפרטים: מיכל זילבר, רימון כהן שינקמן, 054-6279986, [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רימון כהן ושות.