פוסטר לקידום המודעות לטיפול בחרדות מפני התמודדות עם מקצועות רבי מלל-ניצן חיפה
פוסטר לקידום המודעות לטיפול בחרדות מפני התמודדות עם מקצועות רבי מלל-ניצן חיפה
הודעה לעיתונות

העידן האינטרנטי מתאפיין בויזואליה ומיעוט מלל, לסטודנטים ותלמידים חסרות אסטרטגיות למידה להתמודדות עם מקצועות רבי מלל

רלי ישי-אביסרור, מנהלת תחום האבחון והטיפול בלקויות למידה בעמותת "ניצן-חיפה": אין שום סיבה להתקבע לתוך תחושות של חרדה, פחד וכישלון ידוע מראש. יש לכך פיתרונות מצויינים. חשוב לדעת לבחור באסטרטגיות ובכלים המקצועיים המותאמים אישית להתמודדות והצלחה במשימות הלימודיות.

עמותת "ניצן-חיפה" מציעה תכנית יחודית וממוקדת לטיפול בבעיות למידה שמקורן בהתמודדות עם מקצועות רבי מלל לתלמידים העומדים בפני בגרויות ולסטודנטים הלומדים מקצועות המתאפיינים בטקסטים עמוסים .

תלמידים וסטודנטים רבים, מכירים את תחושת החשש מהתמודדות עם מקצועות ומבחנים בתחומים רבי מלל. אולי ניתן לשייך זאת לעידן האינטרנטי החוסך במילים, מסתפק במילות תיוג ונשען על ויזואליה ומיעוט קריאה של ספרים, אנציקלופדיות ובכלל. נורמת השינון בבתי הספר השתנתה גם היא ולכן גם תלמידים ותלמידות שאינם בעלי לקויות למידה, נתקפים לא פעם חרדה גדולה, כאשר הם עומדים בפני בחינות המצריכות זכירה מסיבית של היקפי טקסט גדולים העמוס פרטים והם מתקשים להתמודד עם החומר הנלמד.

רלי ישי אביסרור, מנהלת תחום האבחון והטיפול בלקויות הלמידה ב"ניצן-חיפה" מציינת כי אל ניצן מגיעים תלמידים ותלמידות רבים, גם כאלו שאינם מאובחנים כבעלי לקויות למידה, המתקשים להתמודד עם מקצועות רבי מלל, לארגן את החומר ולזכור אותו. "בהגיעם לשלב בו התלמידים והתלמידות נדרשים להתמודד עם מסת חומר מילולי" מציינת רלי ישי אביסרור, "הם נרתעים מכמות הטקסט ולא פעם מתייאשים מראש. קל וחומר כשמדובר בציבור לומדים ונבחנים אשר אובחן עם קשיים המשפיעים במיוחד על למידת מקצועות רבי מלל כמו הסטוריה, תנ"ך, אזרחות, ספרות ועוד. ניתן לפתור זאת ולהצליח במשימות, אולם חשוב להתאים את האסטרטגיות המדוייקות והנכונות לכל אחד ואחת על פי דרך הלמידה המתאימה להם."
ישי אביסרור מוסיפה כי תלמידים וסטודנטים החשים כי הם מתקשים להתמודד עם טקסטים עמוסי מלל מוזמנים לפגישה ראשונה ללא תשלום ולבחינת התאמת הדרכים להתמודדות עם הנושא.

עמותת "ניצן –חיפה" היא העמותה הותיקה ביותר לנושא אבחון וטיפול בלקויות למידה. הוקמה עוד באמצע שנות השמונים והציבה על סדר היום שלה את האבחון, הטיפול ועידוד ציבור לקויי הלמידה. העמותה מהווה מקור ידע רב ומתחדש ואמונה על פיתוח כלים חדשניים לטיפול ואבחון בתחום לקויות הלמידה.

משרדי הנהלת העמותה נמצאים במרכז הכרמל ולה מרכזי טיפול בחיפה ובקרית חיים.
http://www.nitzan-haifa.com/

מומלץ לקרוא את המאמר הבא: http://he.wikipedia.org/wiki/האם_גוגל_עושה_אותנו_טיפשים%3F