מפרסם: ווטסון יחסי ציבור
תאריך: 04/02/2014 16:27
נושא: חברה
הודעה לעיתונות

דו"ח הרשות הביומטרית אשר הוגש היום מראה כי 50% ממבקשי התעודות מסרבים להצטרף לניסוי המאגר הביומטרי

התנועה לזכויות דיגיטליות על דו"ח רשות המאגר הביומטרי:
הרשות אינה בודקת האם המאגר נחוץ בכלל לישראל. הדבר דומה לבניית כור גרעיני בחצר כדי למנוע הפסקות חשמל
דו"ח הרשות הביומטרית אשר הוגש היום מראה כי 50% ממבקשי התעודות מסרבים להצטרף לניסוי המאגר הביומטרי

עוה"ד יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי לתנועה לזכויות דיגיטליות הגיב על דיווח הרשות הביומטרית לכנסת שפורסם היום: "הדיווח שהוגש היום לכנסת הינו דיווח למראית עין בלבד. במקום לדווח על הבדיקות שנערכו לצורך נחיצות המאגר הביומטרי ובמקום לדווח כיצד מנסה הרשות לבחון חלופות להקמת המאגר, כפי שנדרש בחוק, מציגה הרשות ספר של 60 עמודים, שכולו יחסי ציבור לתפארת רשות המאגר הביומטרי, אך אינו מפרט את הדברים החשובים באמת: האם המאגר הביומטרי באמת נחוץ למדינת ישראל, או שמא די בחלופה של תעודות זהות חכמות ותשאול על מנת למנוע גניבת זהות".

עוה"ד קלינגר הוסיף כי: "הפגיעה בפרטיות ובביטחון המדינה אינם מצדיקים צעד דרסטי שכזה ואנו למדים זאת כבר מהדיווח הנוכחי. המאגר הביומטרי יוצר סיכון ענק, הדומה לבניית כור גרעיני בחצר כדי למנוע הפסקות חשמל בבית. זאת ועוד, מהדו"ח מתברר כי אזרחי ישראל מבינים את הסכנה ומחצית ממבקשי תעודות הזהות מסרבים להצטרף לניסוי המאגר הביומטרי, וזאת למרות מסע התעמולה השקרי של משרד הפנים"

בתנועה לזכויות דיגיטליות הבהירו היום כי נתוני הניסוי הביומטרי, כפי שהוצגו בדו"ח, מראים על סירובו של הציבור לקחת חלק בניסוי הביומטרי: למרות מסע הפרסום הכבד שהפעיל משרד הפנים כ- 50% מהציבור מסרב להצטרף לניסוי וכרבע ממבקשי תעודות הזהות החכמות כלל לא מגיעים לרשות על מנת לאסוף אותן. עוד קובע הדו"ח כי 44% מצילומי הפנים שנלקחו מאזרחים אינם תקינים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ווטסון יחסי ציבור.