ניתוח ברך. צילום: יח"צ
ניתוח ברך. צילום: יח"צ
הודעה לעיתונות

בזכות שיטת טיפול חדשנית ב'ברזילי': כאב מופחת והחלמה מהירה יותר לאחר ניתוח להחלפת ברך

שיטת טיפול חדשנית המיושמת במרכז הרפואי 'ברזילי' מאפשרת למנותחים לאחר החלפת ברך להחלים בצורה מהירה יותר ועם פחות כאב * ד"ר רונן דבי מנהל המחלקה האורתופדית: "בזכות הגישה הטיפולית החדשנית שהבאנו ארצה הצלחנו להפחית את כמות הכאב, לקצר את ימי האשפוז ולהקל על ההחלמה"

בשורה לסובלים מבעיות אורתופדיות: שיטת טיפול חדשנית להקלה בכאב ובהחלמה לאחר ניתוח להחלפת מפרק ברך, הונהגה במחלקת האורתופדיה במרכז הרפואי 'ברזילי'.

המחלקה האורתופדית ב'ברזילי' שבניהולו של ד"ר רונן דבי נחשבת לאחת המחלקות האורתופדיות הטובות בישראל ולאור הקושי הרב עימם מתמודדים המטופלים הנדרשים לעבור ניתוח להחלפת מפרק ברך הוחלט על גישה טיפולית חדשנית שתפחית בצורה משמעותית את הכאב, תקצר את משך האשפוז ותקל על ההחלמה.

הגישה הטיפולית הייחודית בברזילי מתחילה כבר ימים ארוכים לפני הניתוח כאשר המטופל מתקבל במחלקה להסבר פרטני על הניתוח ומאפייניו ופגישה עם הרופא, פיזיותרפיסט, אחות ועו"ס, ונבנית תוכנית ניתוחית ממוחשבת.
"תיאום הציפיות בניתוח שכזה חשוב מאד" אומר ד"ר רונן דבי מנהל המחלקה האורתופדית ב'ברזילי'.

ימים אחדים לפני הניתוח מקבל המנותח טיפול נוגד כאב במטרה להוריד את סף הכאב לקראת הניתוח.
הניתוח עצמו מבוצע לרוב בהרדמה אזורית, אליה מתווספת הרדמה מקומית במסגרתה מוחדר 'בלוק עצבי' לתפר בשריר אליו מוזלף במשך הימים שלאחר הניתוח חומר שמפחית בצורה משמעותית את הכאב.

"מאז החלנו בשימוש בבלוק העצבי הופחתה כמות התרופות שנדרשה למטופלים, הודות לבלוק העצבי" אומר ד"ר דבי.
בניתוח עצמו עושים הרופאים שימוש בתכשירים מפחיתי דימום על מנת להקל על ההחלמה הקשה, ובכך מפחיתים את כמות הכאב האופיינית.

כבר למחרת הניתוח יוצא המנותח לצעידה במחלקה וכעבור יומיים עד שלוש ימי אשפוז משוחרר המטופל לביתו.
"ניתוח החלפת ברך הינו אחד הניתוחים הכואבים ביותר" מסביר ד"ר רונן דבי מנהל המחלקה האורתופדית ב'ברזילי' "בזכות הגישה הטיפולית החדשנית שהבאנו ארצה הצלחנו להפחית את כמות הכאב, לקצר את ימי האשפוז ולהקל על ההחלמה".

את הגישה הטיפולית החדשנית הביא ארצה ד"ר דבי לאחר השתתפות בכנסים בינילאומיים רבים ובשיתוף עם מנהל מחלקת ההרדמה ב'ברזילי' ד"ר פבלו בוקנסבאום שמתמחה במיוחד בשיטת הבלוק העצבי.
"הפידבקים שאנחנו מקבלים מהמטופלים מצוינים" מסכם בסיפוק ד"ר דבי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ביכלר אסטרטגיה ויחסי ציבור.