מפרסם: רימון כהן ושות
תאריך: 05/03/2014 14:48
נושא: עיצוב
מיצירותיו של טל לנצמן
מיצירותיו של טל לנצמן
הודעה לעיתונות

"מכוער זה היפה החדש"

== הכנס השנתי של הפקולטה לעיצוב, HIT מכון טכנולוגי חולון יתקיים ב- 10 במרץ 2014
==

הכנס יעסוק בסוגיית הכיעור והיופי החדש על רקע עבודות עכשוויות בעיצוב, אמנות ואדריכלות בהשתתפות מעצב העל טל לנצמן, השף ישראל אהרוני, האדריכל ארז אלה, המאייר זאב אנגלמאייר, האמן יובל שאול ועוד

הכנס השנתי של הפקולטה לעיצוב, HIT מכון טכנולוגי חולון, יעסוק בנושא: "מכוער – היפה החדש": על סוגיית הכיעור והיופי החדש, על רקע עבודות עכשוויות בעיצוב, אמנות ואדריכלות. הכנס יתקיים ביום שני, 10 במרץ 2014, בין השעות 9:30 – 16:00 בקמפוס HIT, גולומב 52 חולון, בניין 6 קומה 1. את הכנס תנעל פתיחת תערוכת 'באמצע' של המחלקה לעיצוב פנים, במתחם קסטיאל AS IS, בראשותם של אדריכל ניסן ורשבסקי ואדריכל גל גאון.

את הכנס יפתחו פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא המכון ופרופ' דנה אריאלי, דקאן הפקולטה לעיצוב. בכנס ישתתפו מובילים בתחום העיצוב, האדריכלות, האוכל והאקדמיה, ביניהם: טל לנצמן - מעצב העל הישראלי ושותפו של מעצב האופנה הפריזאי מאורציאו גאלאנטה; השף ישראל אהרוני; האדריכל מיכה לוין; האדריכל ארז אלה; הצלם יואב חורש; הכותבת והיוצרת דנה גילרמן; המאייר זאב אנגלמאייר; האמן יובל שאול, פרופ' עזרי טרזי, מעצב תעשייתי ותיאורטיקן בתחום חשיבה עיצובית והאוצרת גלית גאון ומנהלת ספריית החומרים חולון, שירה שובל.

אדריכל גל גאון, סגן ראש המחלקה לעיצוב פנים HIT וממארגני הכנס: "הפקולטה לעיצוב ב HIT היא מוקד משיכה לדור העתיד של המעצבים. בתור שכזו אנו מקפידים מדי שנה לקיים כנסים עכשוויים הנוגעים לסוגיות בוערות בתחומים הנלמדים. סוגיית היופי והכיעור בעיצוב מעסיקה אנשי מקצוע רבים בתחום ולכן בחרנו לקיים את הכנס בנושא זה. בכנס נדון בין השאר בהגדרות של המכוער והיפה לאורך ההיסטוריה; כיצד המכוער הופך ליפה המקובל אסתטית ותופש את קדמת הבמה; מדוע אנו מוקסמים מהמכוער ומהמזוויע; כיצד מתהווים תנאים תרבותיים בהם הדיס-הרמוני הופך להרמוני והמכוער באמת הופך ליפה אולטימטיבי החדש".

הרצאתו של טל לנצמן, "הרגע", תעסוק בחוויה הויזואלית הבאה לידי ביטוי בעיצוב, בהגדרת המכוער מחדש ובהתבוננות מחודשת של הסובב אותנו; המאייר ואומן הקומיקס זאב אנגלמאיר יעביר הרצאה בנושא "יפה כמה שזה מכוער"- על ספרים משובשים תוצרת הארץ; הרצאתו של פרופ' עזרי טרזי, "כיעור אותנטי", תציג מבחר מעבודותיו האקספרימנטאליות שמאתגרות את ה׳טעם הטוב׳, מתוך כוונה להחדיר לתוך אובייקטים יומיומיים תכנים שקשורים לשאלות של זהות אישית וחברתית, של החברה הישראלית ומרחב המזרח התיכון; הרצאתו של יובל שאול, "הכיעור במיניות ובאמנות" תיגע בסוגיית בדיקת גבולות כיעור והגבולות של עצמנו דרך המיניות וכיצד באופן ההתבוננות הנ"ל ניתן לבחון את האומנות; האדריכל פרופ' מיכה לוין ידבר על כיעור באדריכלות בת זמננו; הרצאתו של הצלם יואב חורש, תעסוק בנושא יופי ההרס- צילום חורבן עכשווי והשאלה המוסרית; האדריכל ארז אלה יספר על התפתחות הקריירה שלו; השף ישראל אהרוני, יספר על האסתטיקה של הטעם-נא ומבושל; הרצאתה של היוצרת והכותבת דנה גילרמן, תעסוק בנושא "המכוער באמנות עכשווית" והאוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב בחולון, גלית גאון, תעביר הרצאה בנושא "לא אומרים איכס על אוכל".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רימון כהן ושות.