הודעה לעיתונות

כש"הגשש החיוור" פוגש את "עבודה ערבית". שבתרבות בעכו

שבת 15.3 בשעה 11:00. אורחים: גברי בנאי ונורמן עיסא. מנחה: זוהיר בהלול.
מועדון הג'אם בעכו (רח' ההגנה 1) טל' 04-9010480

מפגש שבתרבות נוסף של קבוצת "קשת – עכו עיר משותפת" מביא אל במה אחת את הגשש החיוור גברי בנאי עם השחקן-במאי נורמן עיסא, המגלם את דמותו של אמג'ד בסדרת הטלוויזיה "עבודה ערבית". בנאי, בן למשפחה ירושלמית שורשית, ועיסא, שאביו יליד בירעם והוא מגלם את העיתונאי הערבי המתלבט בין זהויות בקומדיה המצחיקה-מרירה, נפגשים לשיח על תרבות, אמנות ומה שביניהן.

קבוצת קשת, המשותפת ליהודים וערבים, נטולת השתייכות פוליטית והיא מכילה את כל גווני הקשת האנושית בעכו. לצד הפעילות השוטפת של הקבוצה, בחודשים האחרונים מפיקים חבריה גם מפגשים העוסקים בפוליטיקה ותרבות, מארחים דמויות מהתרבות והפוליטיקה בארץ וכך מזמנים לשתי הקהילות מסגרת תרבותית חברתית משותפת. מפגשי "שבתרבות" מתקיימים מדי חודשיים ואל המפגשים הקודמים הגיעו עמי איילון וירון לונדון, וגם אחמד טיבי ומשה ארנס.

קבוצת קשת נוצרה בעקבות מהומות יום כיפור שפרצו בעיר ב-2008, ועמודי התווך שלה הם איש התקשורת זוהיר בהלול, ויוסי פיטוסי. פיטוסי החליט לפעול כשראה כי תושבי עכו היהודים חוששים מן המפגש עם הערבים ועוזבים את העיר, וביקש להפגיש את הקהילות ולהרחיב את המכנה המשותף שלהן. בהלול יזם את הקמת הקבוצה והוא חש כי נוצר כאן מודל שתהיה לו המשכיות לשנים רבות נוספות. הקבוצה פועלת מתוך תפיסה, כי עיר מעורבת אינה בהכרח נטל, והיא הפכה למודל עבור ערים מעורבות אחרות ברחבי הארץ.

פעילות הקבוצה נעשית על בסיס התנדבותי ובתיאום עם הממסד המקומי, והיא נהנית מתמיכתו של ראש העיר שמעון לנקרי, בקבוצה ובמטרותיה. החל מאפריל 2012 פועלת הקבוצה כעמותה רשומה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מירית סטרומצה הסיפור האמיתי.