מפרסם: ווטסון יחסי ציבור
תאריך: 27/03/2014 12:14
נושא: חברה, משפט
הודעה לעיתונות

עוד מדינה נסוגה מהמאגר הביומטרי: ביהמ"ש העליון בהודו ביטל את החובה להצטרף למאגר

התנועה לזכויות דיגיטליות: ישראל צריכה להצטרף לבריטניה, הולנד, צרפת וכעת גם הודו שנסוגו מהכוונה לחייב אזרחים להצטרף למאגר הביומטרי מחשש לפגיעה בהם

בית המשפט העליון בהודו ביטל בתחילת השבוע את החובה על אזרחים להצטרף לפרויקט אדהאר (Aadhaar), המאגר הביומטרי ההודי, וזאת מחשש להעברת מידע ושימוש שלא כדין במידע הביומטרי הנאסף מאזרחי המדינה. עוד אסר בית המשפט על הרשות הביומטרית ההודית להעביר מידע לכל רשות ממשלתית כלשהי, מחשש לפרטיות האזרחים.

פרויקט אדהאר הוא אחרון בשורה ארוכה של מאגרים ביומטריים שבוטלו באחרונה, בהם המאגר הביומטרי הבריטי, שנמחק בהוראת ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, המאגר הביומטרי הצרפתי שבוטל ע"י אסיפת העם הכללית, והמאגר הביומטרי ההולנדי שבוטל בהחלטת השלטונות ב- 2010.

עורך הדין יהונתן קלינגר, מהתנועה לזכויות דיגיטליות הוסיף: "טוב שהודו הצטרפה לרשימת המדינות שנסוגו מהכוונה לחייב אזרחים להצטרף למאגר הביומטרי. מאגר ביומטרי מרכזי, עם גישה לרשויות החוק, אינו חוקתי, וראוי שמדינה דמוקרטית תתמקד בשמירה על זכויות אזרחיה ולא בפגיעה בהן".

פרופ' קרין נהון: "החלטת בית המשפט העליון בהודו מהווה חדשות טובות עבור מתנגדי המאגר הביומטרי בישראל. אני מקווה כי בהמשך הודו תלך בעקבות מדינות דמוקרטיות רבות שניסו להכיל מאגרים ביומטריים (כגון בריטניה, הולנד וצרפת) וביטלו אותן בשל הבנת הסכנה הכרוכה בכך. אני קוראת למשרד הפנים לבטל את המאגר הביומטרי ולשתף את כל אזרחי ישראל בתעודה ביומטרית ללא מאגר".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ווטסון יחסי ציבור.