טיפים לצילום. קאמרה . שאטרסטוק
טיפים לצילום. קאמרה . שאטרסטוק
טיפים לצילום בטבע. רשת קאמרה. צילום שאטרסטוק
טיפים לצילום בטבע. רשת קאמרה. צילום שאטרסטוק
הודעה לעיתונות

טיפים לצילומי אביב

==
מגוון טיפים והמלצות לצילומי מסעות וטיולים ==

רשת קאמרה מקבוצת H4, רשת הצילום המובילה בישראל, המפעילה כיום 16 סניפים ומנהלת את אתר camera.co.il, מעניקה טיפים לקראת חג הפסח, האביב ועונת הטיולים.

כמדי שנה, עם ישראל מתכונן לקראת חופשת פסח ולטיולי האביב.
יעדי הנסיעה כבר נבחרו, תוכניות הבילוי נקבעו והילדים ובני הזוג מתחילים להתכונן. ואתם, חושבים לארוז מזוודות ותיקים? דאגתם כבר למצלמה שתלווה אתכם?

להלן מגוון טיפים והמלצות שיכולים לעזור לכם במהלך טיול (מסע), להפוך את תהליך הצילום לחוויה מהנה יותר ולדאוג לכך שתחזרו עם תמונות מרהיבות !

דבר ראשון ואולי החשוב ביותר הוא לדאוג לנושא הסוללות וכרטיסי הזיכרון:
במידה ואתם לוקחים כרטיסי זיכרון שנמצאים בשימוש מזה זמן רב - תגבו את החומרים שנמצאים כעת על הכרטיס ותמחקו אותו מתוכן. כמו כן מומלץ אף לקנות כרטיס זיכרון נוסף בכדי למנוע את איבוד התמונות במקרה של תקלה או גניבה.

עדיף "לא לשים את כל הביצים בסל אחד", ולפצל את הצילומים במהלך החופשה ל 2 כרטיסים. הרי כשאנו יוצאים למקומות מרוחקים – רגעים אלו לא יחזרו על עצמם שנית, ובמידה והתמונות אובדות ולא ניתן לשחזרם – זה יתלווה בבכי מר.

במידה ונמצאת ברשותכם מצלמה ובה פונקציית הסרטה באיכות FULL HD – דאגו להתאבזר בכרטיסי זיכרון בעלי נפחים לא פחות מ GB 16 מהירים ככל האפשר (אנו ממליצים על מהירות 10 CLASS).

העצה שלעיל תקפה גם בנושאי סוללות רזרביות. הרי אין דבר מצער יותר מסוללה שמתרוקנת במחצית הראשונה של היום ואינה מאפשרת לצלם אף לא תמונה אחת עד לטעינה הבאה. ציוד המשתמש בסוללות AA מחייב סט טרי (או אחד שלא היה בשימוש אינטנסיבי) של סוללות נטענות. אנו ממליצים בחום על סוללות נטענות של חברת ENELOOP, אשר קצב הפריקה שלהם איטי באופן משמעותי בהשוואה לסוללות נטענות רגילות – תכונה המאפשרת לנצל את קיבולת הסוללה עד למקסימום האפשרי מבלי לקצר את זמן החיים שלה. במצלמות אשר משתמשות בסוללות מסוג ליתיום-יון – אנו ממליצים להצטייד בסוללה רזרבית נוספת ולא לשכוח לארוז את מטען הסוללה יחד עם ציוד הצילום!

יש לוודא כי תיק הציוד מספק הגנה מרבית והנו מרופד מספיק ועשוי בד דוחה מים (או כולל מכסה גשם).

אין להמעיט בערכו של תיק המצלמה, היות ובמקרים רבים הוא יוכל לספק הגנה ראשונית מפני נפילה, מכה או רטיבות. ניתן לבחור כיום בין מגוון רחב של חברות שמייצרות תיקי צילום לכלל הציוד, ובהן : Tamrac, Crumpler, Kata, Lowepro וכד'. במקרים רבים ניתן לבחור בתיק שמאפשר לתאם את החוצצים של התאים הפנימיים ולשנות את ייעודו בהתאם לסוג הציוד, בין מדובר במסרטת וידאו קטנה או במצלמה.

במקרים רבים נשאלת השאלה "האם חייבים לקחת חצובה לשם קבלת תמונות יציבות וברורות יותר". לשאלה זו אין תשובה חד משמעית היות ומרבית המצלמות כיום יודעות לתאם את רגישותם בהתאם לתנאי התאורה מבלי לקבל ירידה משמעותית באיכות. כך, ככל שציוד הצילום הנמצא ברשותכם יהיה חדיש יותר – הוא יוכל לתפס לערכי רגישות גבוהים יותר מבלי לגרוע מאיכות התמונה. אמנם, אף לא הציוד היקר והחדיש ביותר לא יוכל להתמודד בצורה מדהימה במקרים בהם נדרש לייצב את המצלמה לשם צילום עצמי מרחוק, או בצילומי לילה בחושך מוחלט. במקרים אלו אנו ממליצים להיעזר בחצובות כיס או חצובות גמישות אשר מאפשרות לייצב ולקבע את הציוד בקלות ואינן תופסות מקום רב תיק.

כעת נתמקד קצת על הצילום עצמו ונמנה מספר טכניקות צילומיות שיעזרו לכם להפיק את המיטב מהציוד שנמצא ברשותכם :

השתדלו שלא לצלם כנגד השמש, במידה ויש למצלמה או המסרטה שלכם מגן שמש – הרכיבו אותו, במידה ולא – יש להתמקם ותחום את הפריים בצורה בה השמש לא נכנסת לתוך הפריים ולא מאירה בזווית ישירה אל תוך העדשה.

בעת צילום דיוקנאות או אנשים באור שמש – יש להקפיד למקם את המצולם בצורה בה עדשת המצלמה אינה פונה לכיוון ממנו מאירה השמש. במידה והדבר אינו אפשרי – היעזרו בפלאש המובנה של המצלמה על מנת להימנע ממצב בו השמש מסנוורת את המצלמה והמצולם יוצא כהה יותר מן הסביבה.

במהלך צילום תמונות משפחתיות או צילום קבוצות אנשים – צלמו מספר פעמים על מנת להימנע ממצב בו אחד המצולמים ממצמץ תוך כדי הצילום. כנ"ל גם במהלך צילומי ילדים קטנים ופעוטות.
למדו את מגוון תוכניות הצילום של המצלמה, במקרים רבים לכל סצנה ייחודית המחייבת הגדרות צילום ייחודיות – ישנה סצנה מתאימה כגון : צילומי בשלג, צילומי זיקוקין, דיוקן (פורטרט) לילי, צילום לאור נרות (או תאורה חלשה), צילומי נוף וצילומי ספורט. יש להבין שתוכניות אוטומטיות אלה מגדירות את אופן בו המצלמה תצלם ותתקן את ההגדרות על מנת להגיע לתוצאה חדה, צבעונית ויפה באופן עצמאי וללא התערבות הצלם.

נסו לגוון בטכניקות הצילומיות שלכם : הרי לכולכם יש אינספור תמונות של המשפחה על רקע של מקום היסטורי או נוף זה או אחר. בעזרת המרחק שלכם מהמצולמים, שינוי של זווית או גובה הצילום ושינוי הזום – ניתן ליצור זוויות מעיינות יותר, להדגיש או להפריד את המצולמים מהרקע ובכך ליצור תמונה מעניינת יותר.

כמו כן – השימוש באלמנטים חזותיים קיימים כמו השתקפויות, קווים מקבילים של אלמנטים אדריכליים כמו בניינים ועצים או צורות וצבעים שחוזרים על עצמם – יעצים את התמונה ויהפוך אותה להרבה יותר מעניינת. פקחו עיניים במהלך תיחום התמונה ובחנו מספר זוויות צילום!

אל תחששו לצלם תמונות סתמיות במהלך פעילות זו או אחרת – תמונת "סלפי" ברכבת הרים או מתקן בלונה-פארק יכולה להיות שווה אלף מילים. כל זה, כמובן, צריך להתבצע בצורה שלא מסכנת לא תא המצלם ולא את המצולמים. יש להישמע להוראות בטיחות ולהפעיל הגיון בריא...

במידה ויש למצלמה שלכם מצב צילום פנוראמי – תתנסו בו ! צילום פנוראמות הנו פורמט צילום ייחודי בעל "לוק" מרהיב ומיוחד והוא מקנה למצלמה את היכולת לצלם נופים מרהיבים בזווית צפייה של עד 360 מעלות!

במידה ויש ברשותכם מצלמת אקסטרים – אל תהססו לקחת אותה אתכם! תודות למימדים קטנים, מארזים אטומי מים ומגוון פתרונות חיבור (רצועות יד, רצועות חזה, מתקני חיבור לקסדות וכד') – מצלמות אלה מסוגלות להפיק תמונות וסרטונים ייחודיים שלא ניתן לצלם בציוד צילום רגיל.

רשת קאמרה מקבוצת קבוצת H4 מאחלת לכם חופשה מהנה, מלאה במצב רוח טוב, התלהבות ותמונות מרהיבות!

קבוצת H4 החלה את דרכה בשנת 1952 בחנות "פוטו נסים" בירושלים. מאז צברה החברה וותק ומוניטין בתחום הצילום. בבעלות הקבוצה רשת חנויות בפריסה. הקבוצה מחזיקה בזיכיון של מוצרי Leica סמסונג ועוד מגוון רחב של מותגים מקצועיים בתחום הצילום .לקבוצת h4 נתח שוק שמעל ל 25% מהיקף ההפצה והמכירות של מצלמות דיגיטליות מכלל הסוגים. הירידה בתחום המצלמות הקומפקטיות הובילה את הרשת להוביל את התחום הצילום המקצועי שם נתח השוק שלה נושק לכדי 38% מגודל השוק . את מגוון המוצרים המשווקים ניתן לראות בחוברות קאמרה המחולקות בעיתונים ובאתר האינטרנט camera.co.il וכן באיגוד הצלמים במועדון קאמרה שמרוכז בפייסבוק של החברה תחת השם קאמרה ישראל או שם האתר .

משרדי החברה הראשיים , מרכז הלוגיסטיקה ומעבדות התיקונים ממוקמים בקריית היי טק אשר בהר חוצבים בעיר ירושלים.
עם לקוחות החברה נמנים מרבית משרדי הממשלה , משרד הביטחון ,וועדי עובדים וארגונים גדולים ומאות חנויות ברחבי הארץ.

לאתר האינטרנט : http://camera.co.il
שירות לקוחות , תיקונים ומרכז הזמנות ארצי - טלפון : 1-700-701-080

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- הלל רונן – יחסי ציבור.