הודעה לעיתונות

מיזם חדש מציע לחולי סרטן מאגר נתונים אישי, סודי ומאובטח הנגיש מכל אמצעי מחשוב

מיזם חדש מציע לחולי סרטן מאגר נתונים אישי, סודי ומאובטח הנגיש מכל אמצעי מחשוב.

המאגר מרכז את כל המידע האישי על מחלת הסרטן ומשמש תיק רפואי דיגיטלי וממוחשב שנועד למנוע טעויות רפואיות ולהגביר את בטיחות החולה. כל המידע החשוב מוצג במסך אחד הכולל את תרשימי התוצאות של הבדיקות הרפואיות ומסמכי הבדיקה וכל רופא יכול לצפות במידע, בעזרת קוד פשוט הנמצא בידי המטופל. המיזם מהווה חלק מאתר עשיר במידע אודות מחלת הסרטן והוקם על ידי צוות מומחים בראשות ד"ר מיכה ברחנא, רופא משפחה, מומחה באפידמיולוגיה ובריאות הציבור ומרצה בכיר באוניברסיטת חיפה, אשר שימש בעבר כמנהל הרישום הלאומי לסרטן במשרד הבריאות. הכניסה למאגר הנתונים המאובטח הנקרא ״איזור אישי״ מתאפשרת דרך האתר https://www.sartan.infoשגם כולל מידע על מניעה, אבחון, טיפול, תרופות לסרטן ותופעות לוואי של טיפולים. כמו גם נתוני הישרדות ממחלות הסרטן השונות החל מסרטן השד הנפוץ בישראל ובעולם ועד סוגי סרטן נדירים יותר כמו סרטן הושט וסרטן צוואר הרחם. האתר ערוך בצורה ידידותית עם ניווט קל והושם בו דגש על כיתוב באותיות גדולות לנוחות הקוראים, חולי הסרטן. הכניסה לתיק הרפואי מתאפשרת לחולי סרטן או לרופא שלהם, מכל מחשב, לרבות מחשב נייד, טלפון חכם וטאבלט. לנוחיות המשתמשים ניתן להיכנס ישירות למאגר האישי של התיק הרפואי בכתובת my.sartan.info

ד"ר מיכה ברחנא, העומד בראש המיזם מסר היום כי: "אחת מהסיבות המובילות לטעויות רפואיות היא חוסר מידע וחוסר שיתוף מידע בין מטפלים ואני מאמין שהמיזם יחולל שינוי דרמטי בתחום בשל פשטות השימוש, הבהירות ואבטחת פרטיותו של המטופל. ניסיוני רב השנים בתחום מצביע על כך שאין ריכוז אמיתי וזמין של כל הבדיקות. למרות שחולי סרטן נוטים לחשוב שבקופת החולים הם קיימים, אך טיפול ומעקב אחר מחלה מורכבת כל כך מתפרש על הרבה מטפלים בקופת החולים, בבתי חולים, בשרותי רפואה פרטיים ואין ביניהם קשר אמיתי ושיתוף מידע המאפשר יצירת תמונה כוללת החשובה לחולה הסרטן המתמודד תקופת חיים ארוכה עם המחלה".

סודיות מקסימלית
השמירה על סודיות המטופל בתיק הרפואי ובאתר היא מקסימלית שכן מנגנון האתר אינו שומר נתונים אישיים מזהים של המשתמש ולאחר ההרשמה וקבלת קוד הגישה, הם נמחקים לצמיתות מהאתר. ״מניסיון של שנים רבות בניהול מאגרי מידע רפואיים עולה כי אין שום סיבה לשמור נתונים מזהים כמו שם משפחה או מספר זהות ברשת ולכן הם לא קיימים אצלנו״ הדגיש ד״ר מיכה ברחנא העומד בראש המיזם והוסיף כי "המיזם תופס תאוצה וכבר מתוכננים רכיבים נוספים שיאפשרו העלאת הנתונים ישירות מהטלפון הנייד למאגר האישי".

כמה זה עולה
השימוש באתר, בתכנים ובמידע אינו בתשלום והוא פתוח לכל מי שמתעניין בנושא מחלות הסרטן השונות. השימוש בתיק הרפואי, מוצע ללא תשלום בחודשיים הראשונים ובהמשך העלות החודשית תהיה 12 שקלים. ניתן גם להתנסות ב״איזור האישי״ ללא הרשמה. את הנתונים הרפואיים המטופל יכול לעדכן ולהוסיף בעצמו וקיימים הסברים מפורטים כולל סרטוני ווידאו לעזרה כמו גם צוות תמיכה הנגיש דרך דואר אלקטרוני. קיימת גם אפשרות להוספה ועדכון נתונים על ידי צוות המיזם של תיק רפואי לחולי סרטן והיא כרוכה בתשלום חד פעמי של 50 שקלים לסריקה והעלאת כל המסמכים הרפואיים ותשלום חודשי קבוע של 8 שקלים לעדכון נתונים במערכת באופן שוטף על צוות המיזם.

תראה לי ת׳דרך – הכוונה וניווט
המיזם כולל כתובות ומפות של כל השירותים בתחום האונקולוגי בישראל וניתן לשלוח לעצמך דואר אלקטרוני עם הכתובת ישירות לאפליקציית הניווט של וויז (waze ) בטלפון הנייד ולהתחיל לנווט או לקבל הוראות הגעה על גבי מפות באתר עצמו. השירותים כוללים מכוני ממוגרפיה ומכונים אונקולוגיים ובעתיד יתווספו שירותים נוספים. חלק זה של האתר פתוח לכל ללא קשר לניהול התיק הרפואי במיזם.

למיזם יש גם עמוד פייסבוק פעיל בו ניתן להתעדכן במידע חדש שעלה באתר וכן באפשרויות חדשות שיפתחו בעתיד בתפעול התיק הרפואי המאובטח. עמוד הפייסבוק נמצא בלינק הבא: https://www.facebook.com/sartan.info