גיל בלוטרייך, יו"ר סקייליין: "רישום מניות סקייליין למסחר בבורסה מקומית בקנדה הוא שלב טכני בלבד ונפעל לבצע זאת בעתיד בהתאם להנחיות דירקטוריון החברה"
גיל בלוטרייך, יו"ר סקייליין: "רישום מניות סקייליין למסחר בבורסה מקומית בקנדה הוא שלב טכני בלבד ונפעל לבצע זאת בעתיד בהתאם להנחיות דירקטוריון החברה"
הודעה לעיתונות

סקייליין נחשפת למשקיעים מקנדה: קיבלה אישור לרישומה כתאגיד באונטריו

סקייליין הפכה לתאגיד מדווח בקנדה: תשקיף החברה אושר על ידי הרשות לניירות ערך באונטריו. משקיעים קנדיים יוכלו מעתה לסחור במניות החברה בבורסה בתל אביב.התשקיף אינו כולל הצעה להנפקת מניות

סקייליין (ת״א: סקלן), חברה בת של מישורים, (ת"א: מישר) הנמצאת בשליטתו של איש העסקים גיל בלוטרייך, ועוסקת בייזום ופיתוח נדל"ן, ניהול מלונות ואתרי נופש, ונדל"ן מניב בצפון אמריקה מדווחת על רישומה כתאגיד מדווח באונטריו, קנדה.

החברה קיבלה את אישור הרשויות לתשקיף שהגישה והפכה לתאגיד מדווח באונטריו. התשקיף אינו כולל הצעה להנפקת מניות .

גיל בלוטרייך יו"ר סקייליין: "אני מברך על מהלך הפיכתה של סקייליין לתאגיד מדווח בקנדה וזהו הצעד הראשון בחשיפתה של סקייליין לשוק הקנדי. החל מהיום, משקיעים תושבי קנדה יוכלו לסחור במניות החברה בבורסה בתל אביב. משלב זה, רישום מניות סקייליין למסחר באחת מהבורסות המקומיות בקנדה הוא שלב טכני בלבד ונפעל לבצע זאת בעתיד בהתאם להנחיות דירקטוריון החברה ובתזמון המתאים".

בחודש מארס השנה הנפיקה סקייליין 11% ממניותיה בבורסה בתל אביב וגייסה 22.5 מליון דולר קנדי לפי שווי חברה של 205 מליון דולר קנדי אחרי הכסף .

בין אתרי הנופש של החברה נמנה אתר הסקי היוקרתי בלו-מאונטיין הממוקם בסמוך לעיר קולינווד, האתר מהווה עבור החברה נכס מניב עם תזרים שוטף וחטיבות קרקע בהיקף של 850 יח"ד ושטחי מסחר המאושרות לבנייה .

סקייליין מחזיקה גם ב -Port McNicoll , בסמוך לעיר מידלנד הנמצאת במרחק של כ - 117 ק"מ מהעיר טורונטו בקנדה. לאחרונה נתקבל אישור מיידי לבנייה עצמית ב-115 מגרשים בקו ראשון לאגם, וכן אישור מיידי לבניית 47 יחידות דיור עם נוף לאגם. במהלך החודשים הקרובים צפויה הוועדה לאשר היתרים לבניית 542 יחידות דיור נוספות. סך הכול היתרי הבניה למתחם הנמל יכללו 704 יחידות דיור, מהן 137 מגרשים בבניה עצמית.

אתר נופש נוסף שמנהלת החברה הינו דיר הירסט בסמוך לעיר הנסטוויל אשר כולל שטח של 3,250 דונם, שדה תעופה פרטי, 2.5 ק"מ חופים פרטיים, למעלה מ - 400 חדרי מלון, 2 מגרשי גולף. באתר מתוכנן פיתוח של למעלה מ - 1,000 יח"ד, עשרות קוטג'ים ותוכניות למגרשים על המים.

הורס-שו הוא נכס נוסף שמפעילה ומפתחת סקייליין. נכס זה ממוקם בצמוד לעיר בארי והינו אתר נופש, סקי וגולף הפרוש על פני כ-7,500 דונם וכולל שני מגרשי גולף, מסלולי סקי, מלון בוטיק, מסעדות, ספא, בריכות שחיה ופארק ההרפתקאות המציע שלל פעילויות ספורט ונופש המיועדות למשוך מבקרים בחודשי הקיץ. תוכנית המתאר המאושרת לפרוייקט כוללת כ- 1,500 יח"ד, שטחי מסחר ומלונאות.

נכס נוסף של סקייליין הינו המלון והקניון The Arcade בקליבלנד אשר נבנה בשנת 1890 ע״י איל הנפט והאיש העשיר בארה"ב של אותם ימים ג'ון ד. רוקפלר, ונקנה בכ – 7.7 מיליון דולר לאחר שהושקעו בו כ – 70 מיליון דולר על ידי יזם משיקגו. הנכס הינו מלון יוקרה בן 293 חדרים הכולל את הקניון המקורה הראשון באמריקה אשר נפתח בסוף המאה ה-18 ונחשב כיום כאחד מנכסי המורשת ההיסטוריים בארה"ב.

כמו כן מחזיקה סקייליין בזכויות בשלושה מלונות בדאון טאון של טורונטו, מלון קינג אדוארד, מלון קוסמופוליטן ומלון פאנטייג'ס.

בשנים האחרונות מכרה סקייליין מאות מיגרשים, בתים ודירות בהיקף של עשרות מליוני דולרים. מחזור ההכנסות השנתי מהפעילות המלונאית עמד בשנים האחרונות על כ- 300 מליון שקל. לאחרונה השיקה סקייליין את חטיבת ה – Time-Sharing ומציעה לקנדים בעלות על חבילות נופש לזמנים מוגדרים לתקופה של 25 שנים.

אודות סקייליין
סקייליין קנדה העוסקת בפיתוח ישובים למגורים בצמוד לנכסי המלונאות והנופש של החברה בקנדה והיא נחשבת לחברה מובילה בתחומה. החברה מחזיקה בפורטפוליו נכסים בהיקף משמעותי, לרבות כ - 1,300 חדרי מלון, 4 מגרשי גולף, אתר סקי, 80 ק"מ של מסלולי קרוס קאנטרי, מעל ל - 12 ק"מ של חופים פרטיים. בבעלות החברה מגרשים לפיתוח בהיקף של 5,500 יחידות דיור. החברה הקומה בשנת 1998 ונמצאת בשליטתו של איש העסקים גיל בלוטרייך, המשמש כיו"ר סקייליין והאמון על הפיתוח העסקי שלה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- TheInvestor – Real PR/IR Action.