מפרסם: MR-PR
תאריך: 16/07/2014 12:04
נושא: דתות, אדריכלות
פעילות טהרת המשפחה באזורי עימות
פעילות טהרת המשפחה באזורי עימות
מקווה טהרה בבניה
מקווה טהרה בבניה
הודעה לעיתונות

טהרה תחת אש: כך בונים ומשפצים מקוואות באזורי העימות

מסירות נפש; בניית המקווה ביישוב 'ניצן' בין אשקלון לאשדוד נמשך - למרות הלחימה * מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א לפעילי המרכז הארצי למען טהרת המשפחה: "העוסקים בטהרה אינם צריכים לחשוש"

שלוחי מצוה. תחת הפגזות טילים, נחיתת מרגמות ושיגור רקטות, ממשיכים במרכז הארצי למען טהרת המשפחה לבצר חומת הטהרה בארץ הקודש, גם באזורי קו-העימות.

מנכ"ל המרכז הרב חיים לוי, מסביר על ההתמודדות היומיומית בעת הלחימה בימים אלה: "אנו מקבלים פניות מיישובים מותקפים, אשר בהם נוצרה בעיה של נגישות למקוואות. במקרים אחרים, מקוואות הנמצאים בבניה או במהלך שיפוץ – סובלים מהפסקה ועיכוב; אולם אנו עושים כל מאמץ כדי לא להפסיק חס וחלילה את הפעילות החשובה, ואדרבה – להרבות טהרה בישראל, גם נוכח ובמהלך המצב הקשה".

פעילי המרכז הארצי למען טהרת המשפחה פועלים 'מסביב לשעון' בתיאום המשטרה וכוחות הביטחון, בעת הצורך, כדי להתקדם ולקדם את הנדרש מתוך מחויבות ותחושת שליחות עמוקה. מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א בירך את הפעילים באמרו כי "העוסקים בטהרה אינם צריכים לחשוש ובודאי לא יפגעו בהליכתם ובחזרתם".

"רוב המקוואות החדשים נבנים עם ממ"ד" – מסביר הרב לוי. "כך שבנושא זה אין פשרות, וישנה הגנה איכותית ויעילה. אמנם, יש מקוואות בקו העימות שבנייתם טרם הסתיימה ובהם לא תוכננו מרחבים מוגנים, או שטרם הושלמה בנייתם – ובאלו אנו ממקדים את הפעילות בימים אלה".

כזה הוא, למשל, המקווה באזור היישוב 'ניצן' – הממוקם בין אשקלון לאשדוד, אשר נמצא בתהליך בניה, אולם הממ"ד טרם נבנה. העובדים והפעילים ששהו במקום בעת האזעקה – נכנסו לבורות הטבילה כדי להתמגן, ובחסדי שמים לא היו נפגעים באירוע".

הרב מרדכי קרימלובסקי סמנכ"ל המרכז לטהרת המשפחה אמר כי נציגי המרכז הארצי, פועלים בימים אלה במסירות נפש בכל האזורים המותקפים, בין היתר בקרית גת, מושב שרשרת, כפר אחים, נטע, חרוב, בני דקלים ונוגה – שם נמצאים המקוואות בתהליך בניה ושיפוץ, ויש צורך להמשיך במלאכת הקודש.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- MR-PR.