מפרסם: MR-PR
תאריך: 16/07/2014 13:36
נושא: אקטואליה, אמנות, דתות
רמי קלינשטיין
רמי קלינשטיין
האחים גת
האחים גת
הרב הראשי לישראל במילות ברכה
הרב הראשי לישראל במילות ברכה
עילי אבידני
עילי אבידני
מרכז סולם
מרכז סולם
אירוח הארוחים במרכז סולם
אירוח הארוחים במרכז סולם
ניר ברקת ורעייתו עם מנכלי"ת 'סולם' הגב' אסתר ארנסטר
ניר ברקת ורעייתו עם מנכלי"ת 'סולם' הגב' אסתר ארנסטר
הודעה לעיתונות

לראשונה רמי קלינשטיין בשכונה חרדית

בטקס מרשים ומרגש נחנך מרכז 'סולם' בירושלים לראשונה בהופעתם של רמי קלינשטיין ,האחים גת ועילי אבידני

במעמד הושקה מערכת תקשורת חלופית הייעודית לילדים המוגבלים * נחנכה בריכה ההידרותרפית שתשמש את כלל אוכלוסיית בעלי המוגבלויות בעיר *

אחרי שנים של בניה וציפייה, בתום תקופה ארוכה של עשייה והשקעה, ולא מעט מהמורות ואבני דרך, נחנך "מרכז סולם בירושלים". בקביעת מזוזה בפתחו של הבניין הענק המתנשא אל-על ברח' סורוצקין, הושלם חלק נכבד והיסטורי, בחייהם של אלפי ילדי ישראל, העולים בשלבי ה'סולם', מטפסים ועולים, תוך קשיים ומוגבלויות, אתגרים לא פשוטים ומשימות קשות שבדרכם. ה'סולם' שכבר 30 שנה מוצב ארצה בפעילות חובקת עולם למען הילד המוגבל חנך את ביתו משלו בשעה טובה ומצלחת.

במרכז המעמד הושקה גם מערכת תקשורת חדשנית ומשוכללת, המשמשת אפשרות לתקשורת טכנולוגית פורצת דרך, עבור הילדים האוטיסטים שחיים בעולם משלהם, ללא יכולת תקשור עם סביבתם, וכן בריכה הידרותרפית מתקדמת, שתשמש את כל האוכלוסיה בעלי המוגבלויות בעיר.

במעמד המרשים נטלו חלק רבנים, אישי-ציבור, גופים ומוסדות שעומדים לצד 'סולם' במהלך השנים, בפעילותו למען ילדי ישראל המוגבלים, עיריית ירושלים, הביטוח הלאומי ועוד. לצד נדיבי-לב שהשתתפו ביד רחבה בהקמת המרכז המאגד בתוכו את פעילותו העניפה, החשובה והחיונית של מרכז 'סולם' עבור הילדים בעלי לקויות, מוגבלויות ואוטיזם.

בדברי ברכה בטקס אמר ראש העיר ירושלים ניר ברקת, כי ירושלים גאה בפעילות 'סולם' וכי רואה בזה סמל ודוגמא להשקעה מובילה ופורצת דרך בתחום החינוך המיוחד לכל המגזרים. מנהל קרנות הביטוח הלאומי עו"ד יצחק סבטו ציין בנאומו את חשיבות העשייה שמושקעת ב'סולם' למען הילדים הנדרשים לטיפולים אלה ואמר כי המקצועיות הרבה נותנת אותותיה בשטח באופן מוחשי.

ארגון 'סולם' פועל מזה כ-30 שנה, ומחולל שינוי בעולמם של פעוטות, ילדים ונוער, בעלי צרכים מיוחדים, תוך מטרה להפכם לעצמאיים ומשתלבים בקהילה. כ - 30% מבוגרי סולם מצליחים להשתלב במסגרות המשך רגילות לחלוטין. 'סולם' פעיל ברחבי הארץ באמצעות גני שפה הממוקמים בקרית יערים ובמודיעין עילית; גנים ובית ספר ייחודי לאוטיסטים בבית שמש, וכמובן המרכז הירושלמי בו פועלים גני שילוב ותצפית, מעון יום שיקומי, בתי ספר יסודיים וחטיבת ביניים לבנות לקויות למידה ולבעלות הפרעות רגשיות ונפשיות מורכבות; כל זאת לצד אגף ייעודי לאוטיזם המשלב מעון וגנים.

מנכלי"ת 'סולם' הגב' אסתר ארנסטר בירכה את משתתפי המעמד ואמרה כי זה יום היסטורי בו מאות ילדי 'סולם' זוכים להכניס למשכן משלהם, אודות להשקעה ולמסירות של צוות 'סולם' וכל אלו השותפים למהלך הגדול לאורך השנים. בדבריה אמרה כי נדרשים שילוב כל הכוחות להמשך העשייה למען הילדים המוגבלים וכי זו אחריות גדולה מכל העוסקים במלאכה לראות את טובת הילדים ולהטות כתף להמשך הבאת אור, רפואה וסיוע לילדים ובני משפחותיהם.

בין המשתתפים באירוע המכובד מ"מ ראש העיר ירושלים ומשנה למחזיק תיק תכנון ובניה הרב יוסף דייטש, סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי הרב צביקה כהן, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק שפ"ע הרב יצחק פינדרוס, יועץ ראש העיר ירושלים הרב אברהם קרויזר, מנהל האגף לחינוך חרדי הרב איתמר בר עזר, סגנו הרב דוב פוקס, נציג בנק מרכנתיל מר ניסים דיין ועוד.

בקביעת המזוזה כובדו הנגיד ר' דוד הגר ונציג הנהלת 'סולם' הרב דוד ארנסטר. בגזירת הסרט בפתחו של המבנה החדש, ניגש ראש העיר ירושלים ניר ברקת, יחד עם עו"ד יצחק סבטו, נציג המוסד לביטוח לאומי ונציגת קרן וואהל הגב' מיכל הרצוג.

את נאום הכבוד נשא הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט"א, שריגש את הקהל באמרו כי "סולם שינה את הסטנדרטים בהתייחסות ובטיפול בילדים המוגבלים". בדבריו הרחיב הרב על הזכות הגדולה שנפלה בחלקם של מנהלי 'סולם', שהקימו אימפריה כזו הפועלת במקצועיות ומתוך מסירות בלתי רגילה, למען פיתוח והשקעה למען הילדים המוגבלים.

על הפקת האירוע המרשים עמלו חברת "פליישמן הפקות". צילום: ישראל ברדוגו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- MR-PR.