שחיינים במרחב המוגן בבריכה צילום באדיבות איגוד השחייה
שחיינים במרחב המוגן בבריכה צילום באדיבות איגוד השחייה
אליפות ישראל לילדים. 15 שיאים צילום: איגוד השחייה
אליפות ישראל לילדים. 15 שיאים צילום: איגוד השחייה
הודעה לעיתונות

שחייה: צבע אדום ושיא מדהים ביום הנועל של אליפות הילדים

אליפות ישראל לגילאי 10-14 הסתיימה עם תוצאה חלומית של תומר פרנקל במשחה ל-100 חופשי וניפוץ שיא של אמיר גניאל משנת 1976! גל כהן גרומי שבר שיא גילאים רביעי. במהלך התחרויות נשמעה אזעקת צבע אדום וכולם התפנו למרחב המוגן שהוכן מבעוד מועד

אליפות הילדים בשחייה (גילאי 10-14) הגיעה היום לשיאה, ביומה האחרון, שהיה דרמטי במיוחד, בבריכה ומחוצה לה.

נתחיל בתוך המים. ובאחד השיאים המדהימים של השנים האחרונות. תומר פרנקל, בן 14 מהפועל ירושלים, ניפץ במשחה למרחק 100 מטר חופשי את שיאו הבלתי נשכח של אמיר גניאל משנת 1976 (54.9 שניות)! בזמנו, גניאל נחשב לטוב בעולם לגילו. היום פרנקל קבע זמן של 54.05 שניות! זה היה שיאו השני של פרנקל באליפות.

גל כהן גרומי מהפועל עירוני הוד השרון נבחר לשחיין המצטיין לגילאי 12 לאחר שגם היום שבר שיא, ובסך הכל ניפץ ארבעה שיאים – למעשה בכל משחה אישי בו היה מעורב. הבוקר הוא קבע שיא למרחק 200 מטר מעורב אישי בזמן של 2:25.50 דקות, כשהוא משפר את שיאו של יונתן חייטוב משנת 2005. בכך מסכם גרומי אליפות מעולה עם 4 מדליות זהב, 4 שיאי גילאים ושליטה במגוון סגנונות ומרחקים.

מיכל סמירנוב מהפועל בית שמש נבחר לשחיין המצטיין לגילאי 13 לאחר ששבר באליפות שלושה שיאים. היום הוא ניפץ את השיא למרחק 100 מטר חופשי כשקבע 56.87 שניות. הישג זה מצטרף לשיאים שקבע סמירנוב במשחי 50 ו-200 מ' חופשי וכך הוא מסיים אליפות מצוינת עם 4 מדליות זהב ו-3 שיאי גילאים.

בסך הכל נשברו באליפות 15 שיאי גילאים, כאשר בגילאי 14 כיכב מעל כולם דניס לוקטב ממכבי אשדוד, ששבר ארבעה שיאים וזכה בארבע מדליות זהב. דוד מנשר ממכבי פ.מ. רעות שבר שני שיאים לגילאי 12.

בתחרות הקבוצתית זכתה הפועל ירושלים, שהקדימה את מכבי קרית אונו ואת מכבי חיפה. בקבוצת הבנים זכתה גם כן ירושלים ואילו בבנות זכתה קרית אונו.

במהלך היום האחרון, בדיוק בהפסקה בין המשחים האישיים למשחה השליחים הנועל את אליפות הגילאים, נשמעה צפירת צבע אדום בבריכה בוינגייט. תוך זמן קצר ביותר כל הנוכחים בבריכה נכנסו למרחב המוגן, בדיוק כפי שתודרכו בתחילת האליפות. מנהל התחרות, איצ'ה קרמר: "קיוויתי שלא נצטרך לבדוק את ההיערכות שלנו למצב שכזה, אבל ברגע שהייתה צפירה הכל פעל בדיוק לפי התכנון".

כזכור, בין 47 המועדונים שהשתתפו באליפות היו גם לא מעט מועדונים מהדרום, שנאלצו להתכונן לאליפות הרחק מביתם ובצל הלחימה שמתרחשת לעיתים כמה מאות מטרים מהבית בו הם גרים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גיל לבנוני- תקשורת טובה.