מפרסם: MR-PR
תאריך: 04/08/2014 11:25
נושא: דתות, חינוך, ילדים ונוער
הודעה לעיתונות

אישי חינוך מתריעים מפני תפיסות מוטעות בנוגע לטיפול בבעיות התפתחות והתנהגות בקרב ילדים

אישי חינוך מתריעים מפני תפיסות מוטעות בנוגע לטיפול בבעיות התפתחות והתנהגות בקרב ילדים

הנתונים מוכיחים כי טיפול איכותי, מהיר ומקצועי בבעיות התפתחות והתנהגות – מאפשר השתלבות הילד במסגרת רגילה והמשך תפקוד תקין מלווה בשמחת חיים * נתוני מוסדות "סולם": 35% מילדי הגנים ילמדו בשנה"ל תשע"ה במסגרות נורמטיביות בכיתות רגילות או מקדמות

"האבחון המוקדם והטיפול המהיר והמקצועי – הינם הערובה הטובה ביותר לקידום הילד ושילובו במסגרת הלימודים הרגילה כמה שיותר מהר". מומחים ואנשי מקצוע מתייחסים לתפיסות מוטעות שהשתרשו בציבור בכל הנוגע לבעיות התנהגות ולעיכוב התפתחותי אצל ילדים.

"מדובר בבעיות שקל לאבחן אותן וקל לטפל בהן בצורה מקצועית ויעילה" – מסבירים המומחים. "אולם תפיסות עולם מוטעות, גורמות להורים להחמיץ את ההזדמנות לעזור לילדיהם בשנים הראשונות ובתקופה בה ניתן לטפל בבעיות הללו בצורה מקצועית".

בארגון 'סולם' מכירים את התופעה מקרוב: "הורים נרתעים לעתים מהבאת ילדיהם לאבחון וטיפול מוקדם בשל החשש מתגובות הסביבה" – אומרת הגב' אסתר ארנסטר – מנכ"לית הארגון. "חשוב להבין כי בארגון כמו 'סולם', לא מטפלים רק בבעיות קשות ח"ו. אדרבה, הצוות המקצועי והאיכותי מגבש מסגרות ייעודיות עבור אבחון וטיפול בבעיות". ספציפיות בהתפתחות השפתית, המוטורית, החברתית או ההתנהגותית.

ואכן, ממערכת 'סולם' מדווחים על נתונים מרשימים אודות השתלבות החניכים במסגרות רגילות: כך, 35% מילדי הגנים של סולם ילמדו בשנה"ל תשע"ה במסגרות נורמטיביות בכיתות רגילות או מקדמות. אפילו בקרב הילדים הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, אנו מוצאים 18% אשר עוברים ללמוד בכיתות מקדמות או רגילות.

"מדובר בילדים נורמטיביים לחלוטין, אשר מגלים בעיות התנהגות או קשיים ספציפיים בהתפתחות. אולם כאשר לא מטפלים בבעיות בסיסיות אלה בזמן הנכון, הקשיים רק הולכים ומחמירים. הילד לא מקבל את אשר הוא זקוק לו, צובר תסכולים ובעיות רגשיות, נפלט מן המסגרת החברתית, מרגיש דחוי ועולמו עלול ח"ו להיחרב.

"בגיל הרך המוח מאוד פלסטי ובר שינוי, ולכן אבחון וטיפול מוקדם ככל הניתן הינו קריטי ועשוי להוביל את הילד בס"ד להשתלבות במסגרת רגילה בביטחון עצמי, בחוסן איתן ובראש מורם".
*
ארגון 'סולם' פועל מזה כ-30 שנה, ומחולל שינוי בעולמם של פעוטות, ילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים. מערכת 'סולם' פעילה ברחבי הארץ באמצעות גנים לילדים בעלי עיכוב התפתחותי הממוקמים בבית שמש, בקרית יערים ובמודיעין עילית; גנים ותלמוד תורה ייחודי לילדים בעלי הפרעות תקשורת בבית שמש; וכמובן המרכז הירושלמי בו פועלים גני תצפית, מעון יום שיקומי, בתי ספר יסודיים וחטיבת ביניים לבנות לקויות למידה ולבעלות הפרעות רגשיות ונפשיות מורכבות; כל זאת לצד אגף ייעודי לאוטיזם המשלב מעון וגנים. ואגף האידיש הכולל גנים משולבים לבנים ולבנות ובי"ס לבנות לקויות למידה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- MR-PR.