יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט: "אישור פטנט בישראל על שיטות ייצור הקולגן של קולפלנט מחזק מעמדנו כחברה היחידה בעולם בעלת היכולת לייצר קולגן אנושי בצמחים"
יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט: "אישור פטנט בישראל על שיטות ייצור הקולגן של קולפלנט מחזק מעמדנו כחברה היחידה בעולם בעלת היכולת לייצר קולגן אנושי בצמחים"
הודעה לעיתונות

קולפלנט קיבלה אישור פטנט בישראל לייצור והפקת קולגן אנושי מצמחים

החברה, העוסקת בפיתוח וייצור מוצרים רפואיים על בסיס חלבון אנושי המופק מצמח הטבק, מחזקת את הקניין הרוחני עם אישור פטנט בישראל. זאת בהמשך לקבלת פטנט דומה בארה"ב, עליו הודיעה קולפלנט ביוני 2014

קולפלנט (ת"א: קלפט), חברה ישראלית העוסקת בפיתוח וייצור מוצרים רפואיים על בסיס קולגן רקומביננטי אנושי, מודיעה היום כי רשות הפטנטים בישראל אישרה את הפטנט שלה המגן על שיטות ייצור הקולגן האנושי בצמחים.

בכך, בהמשך לקבלת פטנט דומה בארה"ב אותו פרסמה החברה לפני מספר חודשים, זוכה קולפלנט ביתרון לשמירה על בלעדיות הייצור וההפקה של קולגן בשיטות שפיתחה.

יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט: "קיימת חשיבות לשימור מעמדנו כחברה היחידה בעולם שהינה בעלת היכולת לייצור קולגן אנושי בצמחים, גם במפעל הקיים וגם במפעלים נוספים בישראל להם שואפת החברה. אישור פטנט בישראל על שיטות ייצור הקולגן של קולפלנט מחזק מעמד זה. עד כה הוענקו לנו אישורים לפטנטים המגנים על טכנולוגיית הליבה של החברה, בארה"ב, במדינות האיחוד האירופי, סין, יפן, אוסטרליה, דרום-אפריקה, הודו, מקסיקו, ניו-זילנד וסינגפור ואנו נמשיך לפעול להרחבת וביסוס הקניין הרוחני של החברה".

טכנולוגיית החברה, אשר נמצאת בבעלותה המלאה, מתבססת על ייצור קולגן אנושי (החלבון השכיח ביותר בגוף האדם) איכותי באמצעות הנדסה גנטית בצמחי טבק, בדרך של החדרת חמישה גנים אנושיים אל הצמח. על בסיס הקולגן האנושי המיוצר על ידי החברה, מפתחת החברה מגוון פתרונות רפואיים הכוללים את Vergenix™STR מוצר לטיפול בדלקות בגידים, Vergenix™FG לטיפול בפצעים כרוניים בקרב חולי סכרת ובפצעים ניתוחיים, Vergenix™BVF שתל לריפוי שברים בעצמות ועוד.

המוצרים Vergenix™STR ו- Vergenix™FG צפויים להיות מוכנים לשיווק באירופה כבר בשנת 2015, וקולפלנט ממשיכה לעבות את פורטפוליו הפטנטים שלה במספר טריטוריות על מנת להרחיב את יתרונה התחרותי עם הכניסה המתוכננת למכירות כבר בשנת 2015.

אודות קולפלנט
קולפלנט הוקמה בשנת 2004, והינה חברת ביוטכנולוגיה המפתחת מוצרים רפואיים על בסיס טכנולוגיה ייחודית. קולפלנט מתמקדת ברפואה רגנרטיבית באמצעות שימוש בטכנולוגיות לעיבוד קולגן אנושי רקומביננטי וחלבונים רקומביננטיים אחרים, אשר הינן קניינה של קולפלנט. החברה מפתחת מגוון רחב של מוצרים מבוססי חומרים ביולוגיים, בהם ניתן לעשות שימוש בשווקים רפואיים רבים, ובכלל זה אורתופדיה, ריפוי פצעים וכירורגיה כללית. המודל העסקי של קולפלנט מבוסס על פיתוח וייצור מוצרים רפואיים אשר הינם קניינה הבלעדי, ומיסחורם יחד עם חברות מובילות בעולם, וכן שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות מובילות לפיתוח משותף וייצור של מוצרים רפואיים והבאתם לשוק. www.collplant.com

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- TheInvestor – Real PR/IR Action.