עורך הדין דב הירש
עורך הדין דב הירש
הודעה לעיתונות

קצין בשב"ס תובע עובדת שהתלוננה נגדו על הטרדה מינית

האם "תפסיקי להגיע לעבודה עם שדיים חשופים" הינה הטרדה מילולית או הערה לגיטימית לעובדת שכפופה לך? * בית המשפט יתמודד עם הסוגיה הזו במסגרת תביעה שהגיש קצין אג"מ של מתקן מעצר קישון כנגד עובדת בקנטינה אשר הגיעה בלבוש לא צנוע * היא הגישה תלונה: "הוא טען שאני מגיעה לעבודה עם שדיים חשופים ושאני מתנהגת כמו מישהי משכונת התקווה" * שירות בתי הסוהר בדק את תלונת העובדת ומצא אותה בלתי מוצדקת * עו"ד דב הירש המייצג את קצין השב"ס: "התובעת רקמה מזימה מרושעת שנועדה רק 'להוריד' ממנה את הקצין, שביקש בסך הכל לחייבה להקפיד על כללי לבוש צנועים כמתבקש במתקן מעצר" * התביעה הוגשה בבית המשפט בעפולה

בית משפט השלום בעפולה יידרש בקרוב להכריע בסוגיה עקרונית: היכן עובר הגבול המבחין בין הערה לגיטימית של מפקד או מעסיק על לבושה של מי שכפופה לו, לבין הערה פוגענית בעלת אופי מיני. הדילמה הזו הונחה לפתחו של בית המפשט על ידי עורך הדין דב הירש מעפולה, אשר הגיש תביעת לשון הרע בשמו של קצין שב"ס בכיר מאזור הצפון. לטענת הקצין, עובדת הכפופה לו במתקן המעצר קישון הגישה נגדו תלונה קנטרנית בטענה שהוא כביכול הטריד אותה מינית באופן מילולי. לטענת הקצין, מדובר בעובדת אשר לאורך זמן רב הגיעה בלבוש לא הולם, במיוחד לאור העובדה כי הלקוחות שלה בקנטינה הינם סוהרים ואסירים.
בנובמבר 2013, לאחר מספר חילופי דברים בין הקצין לבין העובדת בקנטינה, אשר הגיעה בקביעות שלא על פי קוד הלבוש שהוא הגדיר במסגרת תפקידו, הגישה העובדת תלונה בגין הטרדה מינית. בד בבד, היא דאגה ליידע את סגל הפיקוד במתקן המעצר אודות תלונתה. הקצין שנגדו הוגשה התלונה למד עליה רק מפי סוהרים במתקן המעצר.
הקצין זומן לחקירה ביחידה המשטרתית לחקירת אנשי שב "ס,שם הוסבר לו כי העובדת טוענת שהוא הטריד אותה מינית באופן מילולי בכך שהטיח בה, כי היא נוהגת להגיע כאשר שדיה חשופים וכי היא, כדבריה "נראית נשמעת ומתלבשת כמו אחת משכונת התקווה".
עו"ד דב הירש טוען, כי בעקבות הגשת התלונה נקלע הקצין למשבר מקצועי חמור ולבעיות משפחתיות ונשיות חמורות. בין הקצין הוותיק והמוערך לבין אשתו התפתחו מריבות רבות; הקידום המקצועי שלו הועמד בסכנה; בנו של הקצין, העובד בשב " ס, עודכן על ידי אמה של המתלוננת כי אביו מטריד מינית את בתה. לאור כל אלה נדרש הקצין לטיפול נפשי בשל המצוקה החמורה שאליה נקלע מכל עבר.
כשנה לאחר הגשת התלונה, קיבל הקצין הבכיר הודעה כי הוא נמצא נקי מכל אשמה. "לא נמצאה כל אשמה פלילית במעשיך".
עו"ד דב הירש הגיש בשם קצין השב"ס תביעה על סך 50 אלף שקל לבית המשפט בעפולה [הקצין מעריך את נזקיו ב-100 אלף שקל אולם הגיש תביעה בסכום זה משיקולי יעילות ואגרה]. בכתב התביעה מדגיש עורך הדין הירש: "מדובר בקצין מוערך ביותר שעובד בשירות בתי הסוהר 34 שנה ועד כה זכה רק למחמאות על תפקודו. התובעת רקמה מזימה מרושעת שנועדה רק 'להוריד' ממנה את הקצין הממונה עליה, שביקש בסך הכל לחייבה להקפיד על כללי לבוש צנועים כמתבקש במתקן מעצר".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עמי כברי תהודה ויחסי ציבור.