מפרסם: שרף תקשורת
תאריך: 02/09/2014 12:01
נושא: טכנולוגיה והייטק
הודעה לעיתונות

נס טכנולוגיות שידרגה את מערכות ההפעלה של לאומי קארד

חברת נס טכנולוגיות השלימה פרויקט שדרוג מערכות הפעלה בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד מקבוצת לאומי. במסגרת הפרויקט, אשר ארך כשנה, שודרגו כל מערכות הפעלה מ- Windows XP ל- Windows 7. היקף הפרויקט – מעל חצי מיליון ש"ח. הפרויקט התבצע על ידי חטיבת Service on Demand בקו העסקים מיקור חוץ של נס. החטיבה מספקת שירות במיקור חוץ עבור מרכז התמיכה של לאומי קארד משנת 2010.

הפרויקט כלל החלפת מערכות ההפעלה בכלל מחשבי החברה, תוך התאמת כל מערכות המידע, התוכנות ותשתיות הארגון לגרסה החדשה. המעבר התבצע בשל יציאתה משירות של מערכת ההפעלה Windows XP והפסקת התמיכה של מיקרוסופט במערכת זו. האתגר בהתאמת המערכות הוותיקות למערכת ההפעלה החדשה היה מורכב והצריך שימוש בפתרונות יצירתיים בהובלת גל הוטמן, ארכיטקט פתרונות טכנולוגיים בחטיבת Service on Demand, ובשיתוף פעולה עם צוות האתר של נס. הוטמן ציין כי "הפתרונות כללו בדיקות מקיפות לתאימות, שדרוגים והתאמת גרסאות, השלמות ועדכוני קוד, עדכוני התקנים ודרייברים ובנוסף שדרוג מערכת ההפצה לתוכנות הארגון לגרסה מתקדמת של Microsoft "System Center Configuration Manager.

יגאל נאור, מנהל מחלקת טכנולוגיות ורכש בלאומי קארד, ציין: "בחרנו בנס, אשר מנהלת באתר לאומי קארד את שירותי מרכז התמיכה. נס הקימה מעבדות והפעילה יחידת מומחי טכנולוגיה לבדיקת תאימות המערכות, וניהלה את תהליך שדרוג מערכת ההפעלה ל- Windows 7. בחירה זו הוכחה כמוצלחת הן בהבנת צרכינו הייחודיים כחברת כרטיסי אשראי מובילה והן בצד הטכנולוגי המורכב. בפרויקט היה צורך לתת פתרונות יצירתיים לאתגרים שנבעו ממגוון המערכות בלאומי קארד, לרבות מערכות בנות 15 ו- 20 שנים".

יובל קידר, CTO ומנהל חטיבת Service on Demand בקו העסקים מיקור חוץ בנס טכנולוגיות, אמר: "האתגר המרכזי שלנו היה לוודא את תאימותן של המערכות המורכבות של לאומי קארד למערכת ההפעלה החדשה. בנוסף, מטרתנו המרכזית הייתה לוודא כי רמת השירות ללקוח הקצה לא תיפגע במהלך הפרויקט ואכן הפרויקט עמד באתגר זה ובאתגרים הטכנולוגים המורכבים וכמובן לשביעות רצון הלקוח".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שרף תקשורת.