מפרסם: לשכת עורכי הדין בישראל
תאריך: 15/09/2014 21:13
נושא: משפט
הודעה לעיתונות

עמדת הלשכה בעניין הצעת חוק תובענות ייצוגיות

לשכת עורכי הדין מתנגדת להצעת החוק שמגבילה את שכ"ט של עורכי הדין בתובענות ייצוגיות

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי: "אני רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגוע בשכר הטרחה של עורכי הדין בתחום התובענות הייצוגיות, אשר נאבקים למען האזרח הקטן ופועלים לתיקון עוולות צרכניות"

הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין החליט, פה אחד, לאמץ את עמדת ועדת תובענות ייצוגיות בראשות עו"ד מיכאל דבורין, ביחס להצעת חוק תובענות ייצוגיות (תיקון – הסדרי פשרה והסתלקות), התשע"ד–2014.

בהתאם לנייר העמדה הצעת החוק מבקשת הצמדה של שכר הטרחה לביצוע וגידורה ב-15%, ובכך מגבילה את שיקול הדעת של בית המשפט. לשכת עורכי הדין סבורה כי הגבלה זו של שכר הטרחה אינה ראויה ואף פסולה.

יתרה מכך, שינוי כה מהותי לרעה בפסיקת שכר הטרחה לעורכי דין יוביל למוטיבציה שלילית בהגשת תובענות ייצוגיות, אשר מהוות כלי צרכני וחברתי ממדרגה ראשונה המשמש לתיקון עוולות שונות שמבצעים גופים גדולים מסחריים ואחרים לרוב כנגד האזרח הקטן.

עורכי הדין בתחום התובענות הייצוגיות מחרפים את נפשם, את זמנם, מרצם וכל משאביהם לטובת ציבור הצרכנים הישראלי, זאת מול החברות הגדולות במשק אשר עושות הכל כדי למנוע את ניצחון הצרכן הישראלי.

כל התערבות בחוק, המכבידה על הכדאיות הכלכלית שבשימוש בו, פוגעת בתכלית החקיקה ותגרום כמעט בוודאות לצמצום השימוש בכלי זה, שהוא אחד הכלים הבודדים להתמודדות עם טענות לאי "צדק חברתי".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי: "אני רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגוע בשכר הטרחה של עורכי הדין בתחום התובענות הייצוגיות, אשר נאבקים למען האזרח הקטן ופועלים לתיקון עוולות צרכניות. יש להשאיר לבתי המשפט את שיקול הדעת והגמישות לשקול ולאזן בין האינטרסים השונים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לשכת עורכי הדין בישראל.