הזמנה
הזמנה
הודעה לעיתונות

טורניר כדורעף-חופים בחוף גורדון - לזכר סגן רועי פלס, ז"ל

טורניר כדורעף-חופים בחוף גורדון - לזכר סגן רועי פלס, ז"ל
בחסות עיריית תל אביב

"טורניר רועי 22" ייערך בשבת ה-1 בנובמבר, יום לפני יום הולדתו ה-22 של רועי. הטורנירים הבאים, הנועדים להפוך מסורת בימיי הולדתו ישאו את מספר שנותיו. כך שבשנה הבאה יהיה "טורניר רועי 23".

הטורניר - יתקיים בין השעות 10 בבוקר ועד 3 אחה"צ - ייערך בחוף גורדון שם שיחק רועי כדור עף חופים, שילב את אהבתו הרבה הן לספורט והן לים השוכן סמוך לביתו, בו בילה שעות רבות, במסגרת אגודת איי.בי. וי. לכדור עף חופים - ונקרא בפי כל "הילד" - האגודה החליטה להוסיף את שמו לשם העמותה כדי להנציח את זיכרו. לדברי אימו חגית: "המיתחם שבו רועי שיחק כדורעף חופים ימשיך להיות עבורי בית ומקום לנחמה. לשבת מול הים ומול רשתות הכדורעף זה מבחינתי השעות היפות שלי עם רועי שלי. לחגוג את יום ההולדת במקום שהוא הכי אהב - זו הנחמה הגדולה ביותר".

רועי ז"ל שנפל במבצע "צוק איתן" היה ספורטאי מצטיין ובעל יכולות אתלטיות מרשימות, ואף פעיל בהצלחה יתרה בענפיי ספורט רבים ושונים: כדורגל – ב'מכבי תל-אביב' וב'שמשון', כדורסל, טיפוס קירות, שחייה וצניחה. החל מגיל 12 שיחק כדורעף אולמות, אומר מאמנו הראשון בק.ק.ת"א, רן גאון: "רועי היה אתלט מצטיין וסומן כספורטאי מוכשר ומנהיג. הוא יכול היה להיות מקצוען, אלמלא בחר בצבא". ואכן היה סגן רועי פלס (21), קצין סיירת עורב בחטיבת הנח'ל, הוביל ונלחם עם מחלקתו 9 ימים ב'צוק-איתן' ונהרג - בדיוק חודש לאחר שסיים קורס קצינים - ביום שישי בלילה - ה-25 ביולי, במבנה בבית חאנון, בו שהה כוח צהל, בהם קצינים בכירים ששהו בקומה מתחתיו. גופו ספג טיל נ"ט שפגע בו ישירות ובכך ניצלו חיי החיילים שהיו בקרבתו ואף של אלה שבקומה מתחתיו…

הם וחבריו הרבים יצטרפו למשפחתו של רועי ויגיעו ביום שבת לחגוג את יום ההולדת של רועי בחוף ימה של עירו תל-אביב, בטורניר כדור עף חופים. כפי שתארה אחותו: "שם הרוח מלטפת את מגרשי הכדור-עף והחול בו נרשמו פסיעותיך עוד נושא את שימך."

רועי, עם העיניים הנוצצות משמחה וסקרנות, החיוך התמידי שובה הלב. רועי החכם, בעל הרוח הספורטיבית, הנדיב, המוכן לעזור, רועי הערכי והצנוע - תכונות שמיגנטו אליו כל כך הרבה חברים בכל שלביי חייו. החל מא.ד.גורדון, דרך עירוני ה', והמכינה הקדם צבאית ב'מיצר' ברמת הגולן בה הכשירו מנהיגות צעירה, ובצבא. וכמו שאמרו במכינה, "פלס, המסור באדם, טוטאלי בכל דבר שבו אתה נוגע, ישר כפלס".

מפקד בי"ס לקצינים בבה'ד 1, סא"ל מני לוברטי, שאגב היה בביניין, קומה מתחת רועי כשספג את הטיל, אמר כי שלושת המ"פ בגדוד התחרו בינייהם והתעקשו לקבל את רועי לפלוגתם, "כי סיימת את הקורס בהצטיינות והיית הטוב שבטובים, צנוע וחזק, מנהיג מלידה, מוביל ומפקד שהפך את מפקדיו לטובים יותר" , כך בהספדו לרועי.

ובקינה והספד אחר לרועי, כתב המג'ד רב סרן פנסו: "נדירות הפעמים שיוצא לך כרב סרן להיקשר לאחד הטירונים שלך…ובכל זאת עם פלס קרה משהו יוצא דופן. זה התחיל כשעברתי על הציונים של הטירונים בבוחן 05…טבלה ענקית עם 700 חיילים והמון מספרים. תפסה לי את העיין שורה אחת של טוראי רועי פלס, עם ממוצע ציונים שעמד על 99 !"

‫"אני לא מרבה לתת מחמאות לטירונים. בטח לא לכאלה בגד"סר. אבל מצאתי את עצמי מציין את רועי כדוגמא בכל מיניי אירועים. לא פעם זה הביך אותו מאוד. והשיא היה כשהענקתי לו את הכומתה שלי בטקס… היבכתי אותו גם כשאמרתי לו שהוא החייל הכי טוב שפגשתי… רועי פלס - לוחם. מפקד. חכם בצורה בלתי רגילה. איש ערכי וצנוע. כואב לי הלב שהלכת. מצטער"…

רועי פלס, בן דור וחגית, הותיר אחריו אחיות תאומות, לי ושני, הגדולות ממנו בשנתיים, שתי סבתות, סבא ומשפחה מורחבת ועניפה של דודים ודודות ובני דודים/ות רבים, והמון חברים בכל הארץ.

ומסכמת אמא חגית: "המיתחם שבו רועי שיחק כדורעף חופים ימשיך להיות עבורי בית ומקום לנחמה. לשבת מול הים ומול רשתות הכדורעף זה מבחינתי השעות היפות שלי עם רועי שלי. לחגוג את יום ההולדת במקום שהוא הכי אהב - זו הנחמה הגדולה ביותר".

ניתן לראיין את האמא חגית.
חגית ליברמן פלס
טל: 03-5606604
נייד: 052-8408545
אי מייל : [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Connections PR.