מפרסם: עיריית תל אביב-יפו
תאריך: 23/11/2014 13:20
נושא: מוניציפלי
הודעה לעיתונות

חניון "קרן הקריה" ייפתח בחודש הבא לחניה חינם עבור הציבור הרחב בערבים וסופי שבוע

עיריית תל אביב- יפו ממשיכה במאמצים למצוא פתרונות למצוקת החניה בעיר:

עיריית תל אביב-יפו סיכמה עם משרד הביטחון על פתיחת חניון בן כ-288 מקומות חניה לשימוש הציבור הרחב, החל בחודש דצמבר 2014, בערבים ובסופי שבוע במתחם "קרן הקריה" בפינת הרחובות שאול המלך ודרך נמיר.

פתיחת החניון הינה צעד נוסף בפעולות העירייה להקל על מצוקת החנייה עבור תושבי העיר; פתיחת חניונים של בתי ספר בערבים, פתיחת חניון "כנרית" בקריה לשימוש הציבור וכן מהפכת החנייה במסגרתה הוכפלו מספר חניוני "קרוב לבית", הוגדל שיעור ההנחה ל-75% בחניוני החברה העירונית "אחוזות החוף", הוספו חניוני לילה ללא תשלום, וכן אושרה חנייה חינם לתושבי העיר בכחול לבן, בשעות היום בכל רחבי העיר.

בשטח המדובר מקודמת, על ידי רשות מקרקעי ישראל והעירייה, תכנית להקמת פרויקט "קרן הקריה"- פרויקט מגורים, מסחר ותעסוקה, כאשר בינתיים, לאחר פינויו והורדת הגדרות שתחמו אותו, משמש השטח כחניון.
משרד הביטחון נענה לבקשת העירייה לאפשר לציבור הרחב להשתמש בחניון בזמנים שאינם מנוצלים על ידיו, ללא תמורה ולתקופה של כ-3 שנים.
במסגרת ההסכם, העירייה תבצע עבודות סביבתיות להכשרת החניון: אספקה והתקנה של עמודי תאורה בחניון, התחברות לתשתית החשמל העירונית, ביצוע תשתיות ניקוז וחיבור לתשתית הניקוז העירונית ועוד.

לאחר סיום העבודות להכשרת החניון במהלך החודש הקרוב, צפוי החניון להיפתח בדצמבר 2014 בחינם לשימוש הציבור הרחב (כניסה משדרות שאול המלך), בימי חול מהשעה 19:00 ועד השעה 06:00 בבוקר שלמחרת.
בסופי שבוע וחגים בלבד יהיה החניון פתוח לשימוש חופשי של הציבור הרחב ברציפות מ-19:00 ביום חמישי (או יום לפני ערב החג) ועד לשעה 06:00 ביום ראשון (או יום למחרת החג).

העירייה תעדכן את הציבור בדבר פתיחת החניון, לכשיושלמו העבודות להכשרתו.

חניון "קרן הקריה" נמצא בסמיכות למתחם בתי המשפט, מוזיאון תל אביב, המשכן לאמנויות, תאטרון הקאמרי ובית אריאלה ומיועד לשרת את המבקרים במתחמי הבילוי הסמוכים, כמו גם את המבקרים בבית החולים איכילוב הסמוך.

כזכור, ביולי 2013 אישרה הועדה המקומית את קידום תכנית "קרן הקריה". הפרויקט, המקודם על ידי רשות מקרקעי ישראל, כולל הקמת 2 מבני תעסוקה בגובה של 80 ו-50 קומות בחלקו הצפון מערבי של המתחם, 2 מבני מגורים בגובה של 45 קומות שיכללו 450 דירות לאורך רחוב שאול המלך ומרכז מסחר ותעסוקה בגובה של כ-20 מטרים, אשר ישמש כקומה מסחרית עם חיבור לרחוב עבור הולכי רגל.

לפרטים נוספים, אלמוג כהן, עוזרת דובר העירייה, 057-2503317 ,03-5218108

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית תל אביב-יפו.