דודו גרשטיין
דודו גרשטיין
הודעה לעיתונות

האומן דודו גרשטיין יקבל את עיטור הוועד האולימפי הבינלאומי

הנהלת הוועד האולימפי בישראל החליטה להעניק לאומן הציור והפיסול הבינלאומי דוד גרשטיין את עיטור הוועד האולימפי הבינלאומי לשנת 2014. הפרס יוענק לו בערב הכתרת ספורטאי השנה של הוועד האולימפי בישראל לשנת 2014 שיתקיים ביום שני 29 בדצמבר במרכז סוזן דלל בתל אביב.
אחת לשנה, מעניק הועד האולימפי הבינלאומי עיטור מיוחד, המוענק בכל המדינות החברות בו, באמצעות הוועדים הלאומיים. השנה מיקד הוועד האולימפי הבינלאומי את הנושא להענקת הפרס לעולמות הספורט והאומנות.
גרשטיין בעלים של גלריות בירושלים ותל אביב מציג עבודות ברחבי העולם בתערוכות קבע ובתערוכות מתחלפות.
לאומן הירושלמי שהתפרסם בין היתר בזכות ציורי השמן שלו ופסלי החוצות, סדרת יצירות שהושפעו מהספורט כמו ריצת מרתון, שחייה ורכיבה על אופניים. המפורסמות שבהן הן היצירות "טור דה פראנס", "חולצה צהובה", ו"ארמסטרונג" - על שמו של לאנס ארמסטרונג .
גרשטיין המוכר כאומן שאינו מגיש את עבודתיו לפרסים, לא הסתיר את התרגשותו כשקיבל את ההודעה על זכייתו. "מי שחושב שאני ראוי לפרס מוצא אותי. עיטור הוועד האולימפי הבינלאומי הוא הפרס היוקרתי ביותר שלי בקאריירה. אני מאד מופתע ונרגש. אני מרגיש שזכיתי במדליה אולימפית" אמר האומן והוסיף" אומנים אינם מבטאים עצמם בעולמות הספורט, כי הם מחפשים נושאים שיש בהם קונפליקט. בספורט יש תחרות, יש דינימיקה והוא מהווה מקור להשראה ליצירה אומנותית יוצאת דופן עם אלמנטים של תנועה ביצירה , עוצמה, קצב, חזרתיות וצבעוניות חזקה. אומנות של צבע טרי וצבע חי".
אשתקד קיבל את עיטור הוועד האולימפי הבינלאומי הנשיא לשעבר שמעון פרס. ב-2012 קיבל את העיטור רובי ריבלין, ושנה לפניו זכה לקבל את העיטור רה"מ בנימין נתניהו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- הוועד האולימפי בישראל.