מפרסם: Artcomm יעל ניצן
תאריך: 01/12/2014 18:08
עדכון: 01/12/2014 18:41
נושא: אמנות, תרבות

הרצאה של אריאלה הירש ישראלי – "חיפוש הזהות ביצירתה של אביבה שי נחום".

יום ו', 12 דצמ' 2014 בשעה 08:00
מיקום: באודיטוריום בחיפה, במרכז הכרמל, שדרות הנשיא 138.
כתובת: שדרות הנשיא 138, חיפה. (מפה)
משך: יותר משבוע
פתיחה חגיגית שבת 13 דצמבר בשעה 1900 הרצאה של אריאלה הירש ישראלי – "חיפוש הזהות ביצירתה של אביבה שי נחום".
ציור כלה, באדיבות יעל ניצן artcomm.
ציור כלה, באדיבות יעל ניצן artcomm.
פורטרט עצמי.
פורטרט עצמי.
אביבה שי נחום.
אביבה שי נחום.
הודעה לעיתונות

תערוכה חדשה של אביבה שי נחום

רוקמת בציור אביבה שי נחום

פתיחה חגיגית שבת 13 דצמבר בשעה 1900
הרצאה של אריאלה הירש ישראלי – "חיפוש הזהות ביצירתה של אביבה שי נחום".

התערוכה פתוחה מתאריך 12 דצמבר עד 30 דצמבר 2014
באודיטוריום בחיפה, במרכז הכרמל, שדרות הנשיא 138.

בציור "שורשים" נראית סבתה של האמנית יושבת בניחותא במעין ישיבה מזרחית על ספק ספה ספק שטיח, מתוכם צומח ומשתרג מארג של ענפים וציפורים כאשר כל הסצינה מצוירת במסגרת שטיח. בעבודה זו האמנית מקיימת דיאלוג, בחיפושה אחר שורשיה, ו"סוגרת מעגל" עם שטיח שארגו יהודי עירק ונתנו מתנה בשנת 1928 להרברט סמואל, הנציג העליון הראשון בארץ ישראל. בציור "הכלה" מציירת האמנית את אחותה הבכירה ככלה מזרחית, בתוך מארג רקום ומצוייר ועל מפת שולחן מדוגמת. האמנית מרבה ליטול עצמים וחפצים ולנכס אותם ביצירתה הצבעונית והרבגונית. את היומיומי היא אוצרת כיצירת אמנות מוסיפה במסגרת ציטוט מ "שיר השירים" של הפסוק "שחורה אני ונאוה בנות ירושלים... אל תראוני שאני שחרחורת ששזפתני השמש...". אביבה שי נחום פונה לצופה ברובד הצהרתי, היא מציגה את המזרחיות כאותנטית, מקורית, בעלת גוון מיסטי, הכלה המזרחית מסמלת את השכינה ואת הברית או הכתובה בין האלוהים לשכינה, שילוב מלא דימיון ורגש.
בשאר ציוריה יש חיפוש אחר זהות בין העולמות כמו למשל בציור "הכסא" האמנית משלבת צורה וצבע במארג נפלא, בצבעוניות עשירה וזה מוטיב חוזר בכל סדרת הפורטרטים של האמנית. כאן היא משלבת את עולמה הפנימי/הציורי עם מארג של שטיחים ופסיפסים צבעוניים/מזרחיים המשקפים את שורשיה, הוריה עלו מעיראק. בציוריה "השיחה" ו"סיפור משפחתי II" ניכרת השפעה מערבית של אמנים כגון מאטיס וגוגן. בחיפושיה אחר זהות

אמנותית היא משלבת בין העולמות: המזרח והמערב, העולמות המרכיבים ומשקפים את עולמה הפנימי, הערכי והתרבותי.
בציור "נושאת הכד", הציירת אוחזת בכד הנישא על כתפיה, דמותה מסמלת את האשה החופשיה, הפמיניסטית, המזרחית, לדבריה - בניגוד לתיאורים של האישה הנושאת כדים כפי שתואר למשל על-ידי נחום גוטמן - הדימוי של כד המים הפך בציורה לדימוי של אשה הנושאת את כובד משא החיים וגם מאפיין את הציירת כדמות מייצגת של הצברית הישראלית.

אביבה שי נחום היא בעלת תואר שני בתולדות האמנות מאוניברסיטת ת"א, בוגרת לימודי תעודה במוזיאולוגיה (2011), אוניברסיטת תל-אביב.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Artcomm יעל ניצן.