הודעה לעיתונות

יוצאים לדרך האוהלים – עמותת תיירות הר הנגב משיקה את התיירות במגזר הבדואי

התיירות במגזר הבדואי יוצאת לדרך: לאחר הכשרה של משרד התיירות וליווי של עמותת התיירות הר הנגב ייפתחו האוהלים הבדואיים לפעילויות תיירותיות - יציאה למרעה, גיבון גבינה בדואית, אריגה ורקמה על נול, טקסי קפה פעילים, בישול מסורתי ועוד.

עמותת התיירות הר הנגב מודיעה על השקת הפעילות התיירותית במרחב הבדואי. לאחר עשרה מפגשי הכשרה בקורס של משרד התיירות וליווי ליצירת מוצר תיירותי אטרקטיבי, עמותת התיירות שמחה להשיק באופן רשמי את 'דרך האוהלים' – מרחב תיירותי עצמאי שמתקיים כולו בנגב, ובו תושבי הפזורה הבדואית מארחים מבקרים וחושפים אותם אל התרבות הבדואית ואורח חייהם המושפע מהטבע הפראי ומאיתניו. המארחים הבדואים ימכרו לינות באוהלים, ארוחות בשריות וצמחוניות, פעילויות תיירותיות כיציאה למרעה אביב (עיזבה), הכנת גבינה בדואית (עפיק), רקמה, אריגה, טקסי קפה וימי נוודות.

אפי פרי, מנכ"ל עמותת התיירות הר הנגב מסביר: "אנו מלווים את התיירנים במובן העסקי, כדי ליצור מודל שיאפשר להם הכנסה ובו בזמן יעודד את התיירות האזורית כולה. הפעילויות במרחב הבדואי בהר הנגב מאוד ייחודיות ואין דומה להן בארץ. ליווינו את התיירנים בייעוץ לתמחור, למתן שירות, ומתהליך של יצירת מוצר תיירותי נוצר תהליך של העצמה - התרבות הבדואית המסורתית שנסמכה על נוודות ועל מסחר יכולה כעת לייצר מקור פרנסה חדש מדבר מה קיים, הכנסת האורחים שלהם".

השקת הפעילות תתקיים בסוף שבוע מלא פעילויות ללא תשלום שייקרא 'דרך האוהלים' והוא יתקיים בימים שישי ושבת, בתאריכים 23-24 לינואר. בין הפעילויות יתקיימו מסע גמלים עם הדרכה על צמחי המרפא של המדבר, הכנת ארוחת נוודים על המדורה, טיול להר מחיה לציורי סלע עתיקים, ליווי עדר כבשים למרעה, סדנת צמר, השתתפות בטקס קפה פעיל ועוד. ארוחות 'מנסף' בשריות וצמחוניות יינתנו בתשלום.

דרך האוהלים – סופשבוע של טעימות מחיי הבדואים בהר הנגב, 23-24 בינואר 2015

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורנה בן חיים יח"צ ותקשורת.