מפעילי תחנת הריענון מודים לתלמידי קמפוס אנקורי פתח תקוה בדף הפייסבוק שלהם. קרדיט: צילום מסך
מפעילי תחנת הריענון מודים לתלמידי קמפוס אנקורי פתח תקוה בדף הפייסבוק שלהם. קרדיט: צילום מסך
תלמידי קמפוס אנקורי פתח תקוה בשמורת פורה. קרדיט: רשת החינוך אנקורי
תלמידי קמפוס אנקורי פתח תקוה בשמורת פורה. קרדיט: רשת החינוך אנקורי
הודעה לעיתונות

מחזירים לדרום באהבה

תלמידי קמפוס אנקורי פתח תקוה קיבלו את תעודות המחצית בתום יום התנדבות בשמורת פורה ובתחנת ריענון לחיילים

כמדי שנה, מורי הקמפוס מעניקים לתלמידים את תעודות המחצית על רכס ההר הגבוה בישראל – הר החרמון. בעקבות המצב הביטחוני, צוות בית הספר חיפש חלופה ואפשר לתלמידים לבחור היכן ירצו לטייל ביום חלוקת התעודות ואלו בחרו להחזיר לדרום באהבה.
את היום החלו התלמידים בסיור ואיסוף פסולת בשמורת פורה שבחבל לכיש. השמורה זכתה לאלפי מבקרים בשבועות האחרונים עם פריחת הכלניות המרהיבה בשטחה ואירועי "דרום אדום" המתקיימים בימים אלו, אך גם לכמות פסולת לא מבוטלת שהשאירו המבקרים הרבים. התלמידים החרוצים אספו את הפסולת לתוך עשרות שקיות אשפה והשאירו מאחוריהם את השמורה נקיה.
בהמשך היום החזירו התלמידים ביקור לדורון אלבז שהגיע בתחילת שנת הלימודים לקמפוס וסיפר להם על חשיבות ההתנדבות והסיפוק מתרומה לקהילה. אלבז, שקיבל לאחרונה את אות הנשיא על הנתינה שלו למען החיילים בימי מבצע 'צוק' איתן' ובשאר ימות השנה, הקים תחנת הריענון לחיילים אליה הגיעו התלמידים לסייע בפעילות השוטפת ותחזוקת התחנה. התלמידים צבעו וניקו את התחנה, הכינו כריכים ומשקאות לחיילים בבסיסים באזור ודאגו לפנק את החיילים שעברו בדרכם. את היום סיימו התלמידים בארוחת צהריים בתחנת הריענון וקבלת התעודות המחצית.

מאי אהרון, תלמידת י"ב 2 בקמפוס אנקורי פתח תקוה: "הביקור בדרום היה מרענן, כיף לשבור את שגרת הלימודים היום-יומית בקמפוס. באופן אישי, מאוד חשוב לי להתנדב, אבל בגלל העומס בלימודים והעבודה הקשה לקראת הבגרויות לא תמיד אפשר. אני שמחה שניתנה לנו ההזדמנות להחזיר, זה מאוד מספק."

יוסי שפרבר, מנהל קמפוס אנקורי פתח תקוה: "אני גאה בתלמידים שבחרו לנצל את יום הכיף להתנדבות. ניקיון השמורה ותחזוקת תחנת הריענון לחיילים הן פעילויות משמעותיות וחשובות הנובעות מתוך עולם הערכים של רשת החינוך אנקורי - מעורבות חברתית והתנדבות בקהילה. בעזרת פעילויות כמו אלו, המשלבות בין הידע אותו התלמידים רוכשים בכתה ובין למידה משמעותית שלא דרך ספרי הלימוד, התלמידים יוצאים מבית הספר אזרחים טובים ומעורבים יותר."

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרמר דוידוביץ' ג'י.סי.אס בע"מ.