הודעה לעיתונות

פורום דיני משפחה יערוך רשימת עו"ד שילוו בני זוג המעוניינים לערוך הסכם קדם נישואין והסכם ממון במחיר השווה לכל נפש

ב- 24.2 יערך בבית ציוני אמריקה בתל אביב (18:30) כנס משותף של הפורום הארצי לדיני משפחה של לשכת עורכי הדין בראשותו של עו"ד ד"ר רונן דליהו עם ארגון רבני צהר בראשותו של הרב דוד סתיו בנושא הסכמי טרום נישואין.
במסגרת הכנס יחשף לראשונה לציבור הרחב הסכם טרום נישואין עם גושפנא הלכתית שאמור לתת מענה לבעית מסורבות ומסורבי הגט.
בכנס שבו יוצג ההסכם והחזון, ירצו בין היתר עו"ד ד"ר דליהו, הרב דוד סתיו, יו"ר רבני צהר, הרב הראשי לירושלים הרב שטרן ודיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן פרופ' שחר ליפשיץ ופרופ' דב פרימר שהיה שותף בניסוח ההסכם.
פורום דיני משפחה בלשכת עוה"ד היה שותף בניסוח הסכם הקדם נישואין וזו למעשה הפעם הראשונה שבה משלב גוף הלכתי כוחות עם עוה"ד.
הסכם הקדם נישואין הוא במהותו הסכם שבני הזוג חותמים עליו ערב הנישואין והוא מאפשר מבחינה הלכתית בדיעבד לבית הדין הרבני להתיר את הקשר גם אחד מבני הזוג מסרב לתת את הגט
לדברי עו"ד ד"ר רונן דליהו, שמשרדו עוסק בדיני משפחה מעל לעשרים שנה והוא עצמו עומד בראש הפורום בלשכת עוה"ד, דיברנו על פתרון כזה במשך שנים אבל מרבית הרבנים סירבו לאפשר זאת בטענה הלכתית הגט צריך להיעשות בהסכמה הדדית ועלולה להיווצר סיטואציה של 'גט מעושה'.
אני שמח שארגון רבני צהר הרים את הכפפה והגיע למסקנה שאפשר וצריך הסכם שכזה.ארגון רבני צהר הינו ארגון חשוב ויוקרתי שיש לחלק גדול מהציבור אמון גדול בו ובפסיקותיו ההלכתיות הנתמכות בפורום של מאות רבנים.
הפורום הארצי נתן את היעוץ המשפטי לעריכת הסכם כזה ובעצם אישר את היוזמה המשותפת של שני הגופים כשהכוונה היא שיחל תהליך ושבתי הדין יכירו בו.
לדבריו של עו"ד ד"ר דליהו, לכאורה יש דימוי לעו"ד בדיני משפחה שככל שההלכים מתמשכים, גם בביה"ד הרבני, טוב לעו"ד כי זה מייצר פרנסה אלא שאנחנו כגוף ציבורי בעל משמעות והשפעה חשבנו שההסכם הינו מוסרי וכי מהבחינה החברתית אי אפשר לתמוך בתופעה הנפסדת של סרבנות גט. ולכן החלטנו לשתף פעולה עם היוזמה המבורכת שעשויה להציל רבבות מעוכבי גט.
נציין כי התופעה החמורה נדונה לא אחת בכנסת ובבית המשפט העליון ולאחרונה עלתה למודעות החברתיית עם הקרנת הסרט "גט" והתוכנית של מיקי חיימוביץ בערוץ 2 במסגרת ה"מערכת" על מעוכבות הגט.
לדברי עו"ד ד"ר דליהו, בשנים האחרונות אנו עדים למגמה של חתימה על הסכם ממון ושני ההסכמים למעשה ישלימו זה את זה. זוגות שירצו בנוסף להסכם קדם הנישואיין, להוסיף עוד נדבכים או היבטים ממוניים ואחרים יוכלו לקבל שירות מרשימת עו"ד שהפורום הארצי יערוך ויצטרכו לתת את השירות במחיר סביר השווה לכל נפש.
לדברי עו"ד ד"ר דליהו, לאחר הבחירות יפעל הפורום לדיני משפחה בלשכת עוה"ד מול שרי הדתות והמשפטים החדשים במטרה שאלה יאמצו את ההסכם והדבר יקבל גושפנקא רשמית. המהפכה החלה ונקווה שעד מהרה תתפוס תאוצה גם בבתי הדין הרבניים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מוני מרדכי תקשורת שיווקית.