מפרסם: אפרתי תקשורת
תאריך: 26/02/2015 16:34
נושא:
עינת ינאי
עינת ינאי
הודעה לעיתונות

עינת ינאי, ראש אגף השיווק באל על, היא אשת השיווק של פברואר 2015

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בעינת ינאי כאשת השיווק לחודש פברואר 2015
בזכות השקת מותג אל על UP להובלת קטגוריית טיסות ה- low cost בישראל

מותג UP, מבית אל על הצליח, בתוך כשנה, להפוך את איום טיסות ה- Low cost בשוק לתחרות מחירים חסרת תקדים, להזדמנות שיווקית להוביל את הקטגוריה ולייצר ערך מבדל ואטרקטיבי לצרכן.

טיסות Low cost הן המגמה החמה בשוק התעופה. לחברות הטיסות המוזלות יש השפעה דרמטית על השוק בעולם כולו. 2014 הוכתרה בתקשורת המקומית כשנת ה- Low cost של ישראל. האתגר של אל על היה לייצר רלוונטיות בעולם צרכני משתנה ולהשיק מודל תעופתי חדש המותאם לסגמנטים צרכניים נוספים.
מעבר לאתגרים השיווקים המוכרים לנו הכוללים ייצור מודעות רחבה בתוך זמן קצר ואהדה והנעה לפעולה היה צורך להחדיר מותג אשר מצד אחד יהיה עצמאי ומבודל אך גם מזוהה באופן ברור עם אל על. מותג זול וקליל, אך גם מעניק תחושת בטחון. מותג פשוט וברור, בעל מנגנון המבוסס על אפשרות בחירה.

הטיפול השיווקי במהלך החל עם מיצוב מחדש לטיסות זולות מבית טוב. עוגן שמגדיר את השייכות של UP לקטגוריית ה Low cost , ומדגיש את השייכות לחברת התעופה הלאומית המוכרת אל על. התמקדות בערכי המותג: פשטות, Casual, גמישות, בהירות, ביטחון. הגדרת אסטרטגיה מיתוגית חדשה הכוללת בחירת שם חדש- מותג UP, שם שמדגיש את אישיותו העצמאית והנפרדת של המותג החדש ממותג העל, אך גם מתקשר אליו במידה מסוימת, יצירת שפה חדשה שמבוססת על אלמנט העננים, המתחברים לשם ומזוהים עם עולם התעופה, בניית אתר סחר אינטרנטי הפועל תחת מודל מסחרי תעופתי שונה, ומיתוג של למעלה מ 1,600 פריטים שונים כולל המטוסים עצמם.

כשנה לאחר ההשקה ו- 9 חודשים לאחר שהמריאה הטיסה הראשונה, UP הפכה למותג ה Low cost המוביל והאהוד בישראל, הגדילה את השוק כולו ואת מספר הנוסעים ואת נתח השוק של אל על ביעדים אליהם היא טסה. המהלך הביא לגידול של למעלה מ 80% במכירות כרטיסים ליעדים הרלוונטיים, זאת על אף שמספר החברות המתחרות על קווים אלה גדל בשנת 2014 ב- 25%.

נימוקי ועדת השיווק לבחירה בעינת ינאי:
איגוד השיווק הישראלי מכיר במהלך שיווקי הקשור לכניסה לקטגוריה חדשה בזמן קצר ועם מתחרים רבים. המהלך של עינת עם אגף השיווק של אל על הביא בשורה צרכנית חדשה ורלוונטית, חינוך שוק והטמעת מודל ה- Low cost לצרכן הישראלי באמצעות מותג חדש מבית מוכר ומוערך.

עינת ינאי, בעלת תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה, MBA במנהל עסקים עם התמחות בשיווק מאוניברסיטת בר אילן. שימשה בעבר כמנהלת מחלקת שיווק לקוחות בחברת yes. בעלת ותק של 4 שנים בתפקיד ובחברת אל על.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אפרתי תקשורת.